kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Medicina Könyvkiadó Rt. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 309 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-242-598-7 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 1631. Fekete-fehér és színes fotókkal, ábrákkal illusztrálva. |
A kezdet | 9 |
A veleszületett reakcó feltételekhez kötődik | 9 |
A viselkedés személyes színezete | 12 |
Az anya-gyermek kapcsolat | 14 |
A megkapaszkodás | 14 |
Gyerek anya nélkül | 17 |
Állatlélektani kísérletek tanulságai | 17 |
Kísérletek műanyával | 17 |
A műanyán nevelt majom mint társ és anya | 19 |
Gyerek anya nélkül | 23 |
A szeretetkapcsolat hiánya | 23 |
A rejtett érzelmi elhanyagoltság | 24 |
Ingerszegény életét szeretetkapcsolattal | 26 |
A félelem kezdetei: Bizonytalanság, csalódás | 29 |
A félelem kondicionálható | 32 |
A "nyolchónaposok szorongása" | 32 |
A kondiconált félelem | 33 |
A megszokott a szokatlannal együtt ijesztő | 36 |
A tapasztalás nélkül látott világ | 38 |
Konstanciák | 38 |
A tárgy független lesz szemlélőjétől | 43 |
A tárgyak állandóságának kialakulása | 43 |
A beszéd kialakulása | 47 |
A hangadástól, az értelmes közlésig | 47 |
A gagyogást | 48 |
A szó kiszabadul az ingeregyüttesből | 49 |
Helyzethez kötött beszéd, önkényes jelentésadás | 53 |
A környezettel való kapcsolat feltétele a beszédfejlődésnek | 56 |
Páros elszigetelődés ikreknél | 56 |
Helyzetmegértés cselekvési sémával | 60 |
Az interiorizálás | 60 |
Az éntudat kialakulása | 63 |
Az én és a másik | 63 |
A cselekvés akadályba ütközik | 66 |
Az én-élmény és a frusztráció | 66 |
A belső szabályozórendszer kialakulása | 72 |
Az azonosítás | 72 |
Élménymaradványok | 76 |
Az érzékszervi-mozgásos séma és az analógon | 76 |
A vázlatosan lejátszott cselekvés egész történést jelezhet | 80 |
A szimulakrum | 80 |
Tagolatlan egészek, viszonyítás nélküli részletek | 83 |
A szinkretizmus | 83 |
A szinkretikus séma | 89 |
Élménysűrítés és fantázia | 90 |
Az ötéves egyszerre csak egy szempontból értelmezi a helyzeteket | 94 |
A szemléletes gondolkodás | 94 |
Szituatív gondolkodás | 96 |
Indulati konfliktusok | 98 |
Bűntudat és szégyen | 98 |
A vágyak kerülő útjai | 105 |
Az elhárítás | 105 |
Mit tud az óvodás a világról? | 116 |
Labilis ismeretek, gyermekközpontú tájékozottság | 116 |
A játék öröme | 122 |
Készségek és szabályok gyakorlása, indulatok levezetése | 122 |
Funkciógyakorlás | 124 |
Utánzás, cselekvéstudat | 126 |
A játéktartalom mint feszültségredukció | 128 |
A játékot a valóság táplálja | 131 |
A szerepjáték | 131 |
Az együttléttől az együttműködésig | 135 |
A több szólamú játék | 137 |
A viselkedés társas meghatározója: az együttes élmény | 139 |
Aktometria | 140 |
A kísérleti helyzet | 142 |
Eredmény: A vezető átveszi a csoport hagyományait | 143 |
A csoporttöbblet | 145 |
Hagyományképződés óvodáscsoportokban | 146 |
Az utalás | 146 |
Érzelmi kapcsolat és csoportkötelék konfliktusa | 150 |
A pár és a csoport | 150 |
Kettős kötődés | 152 |
A pár felbomlik | 153 |
Kompromisszumos beilleszkedés | 154 |
Ismeretek híján elméletképzés | 156 |
Az ultrajelenségek magyarázata | 156 |
Támpontok | 162 |
Tájékozódás térben, időben, emberi viszonylatokban | 162 |
Az élménygondolkodás szerepe | 162 |
Tájékozódás "előtt-után" viszonyítással | 165 |
Érzékenység a rejtett közlésekre | 165 |
Páros szerkezetek | 167 |
A gondolkodási molekulák érvényessége | 167 |
Tudatos alkalmazkodás: feladat és teljesítmény | 173 |
Az iskolaérettség | 173 |
Az iskolaérettség vizsgálata | 76 |
Egykorúak társkapcsolatának megszilárdulása | 182 |
Az átpártolás | 182 |
A gyermekrajz | 186 |
Az ideovizuális ábrázolás | 186 |
A gyermekrajzok esztétikuma | 190 |
A számfogalom kialakulása | 194 |
Kategóriák | 194 |
Sorbarendezés és osztályozás | 204 |
A metafizikai műveletek | 204 |
Egy higgadt korszak gondjai | 209 |
A metafizikai feszültség | 209 |
A szabály tudata és az erkölcsi ítéletek | 214 |
Heteronómia és autonómia | 214 |
Ítéletrendszerek | 218 |
Engedelmesség, belátás | 221 |
Társadalmi képzetek, történelmi alapfogalmak | 222 |
Egyszerre több szempont érvényes | 224 |
A decentrálás | 224 |
Az engedelmesség fonákja | 221 |
A nevelői légkör | 221 |
Az iskolai osztályok társas szerkezete | 226 |
A szociogram | 226 |
Kettős tudat | 239 |
A mesei és a gyermeki megfelelései | 239 |
A ráismerés öröme | 239 |
A vers | 241 |
Az illúzió feszültsége | 243 |
Minden minden lehet | 245 |
Ellentétek preferenciája | 246 |
Az ismétlés folyamatosságot és biztonságot ad | 247 |
Veszély - megmenekülés | 249 |
Kompenzálás | 249 |
A vágyteljesítés dinamikája | 250 |
Az "elvarázsolt tudat" | 252 |
Rendkívüli, csoda nélkül | 253 |
Ideálkeresés, érzelmesség | 254 |
Folytatólagos képzeleti játékok | 256 |
A tízévesek keretjátékai | 256 |
Az ellentmondásmentes gondolkodás igénye: feltevés és bizonyítás | 261 |
A formális műveletek | 261 |
Az indulataik feldolgozása gazdagítja az érdeklődést, és emeli a teljesítmény színvonalát | 273 |
Az elaboráció | 273 |
A gyermekkor vége | 282 |
Tájékoztató irdalom | 287 |
Névmutató | 296 |
Ábrák jegyzéke | 298 |
Mellékletek jegyzéke | 299 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.