kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Gondolat Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 296 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-280-685-9 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, színes illusztrációkkal. |
A kezdet | 9 |
A veleszületett reakcó feltételekhez kötődik | 9 |
A viselkedés személyes színezete | 12 |
Az anya-gyermek kapcsolat | 14 |
A megkapaszkodás | 14 |
Gyerek anya nélkül | 17 |
Állatlélektani kísérletek tanulságai | 17 |
Kísérletek műanyával | 17 |
A műanyán nevelt majom mint társ és anya | 20 |
Gyerek anya nélkül | 23 |
A szeretetkapcsolat hiánya | 23 |
A rejtett érzelmi elhanyagoltság | 26 |
Ingerszegény életét szeretetkapcsolattal | 29 |
A félelem kezdetei: Bizonytalanság, csalódás | 32 |
A félelem kondicionálható | 32 |
A "nyolchónaposok szorongása" | 33 |
A kondiconált félelem | 34 |
A megszokott a szokatlannal együtt ijesztő | 35 |
A tapasztalás nélkül látott világ | 37 |
Konstanciák | 37 |
A tárgy független lesz szemlélőjétől | 42 |
A tárgyak állandóságának kialakulása | 42 |
A beszéd kialakulása | 45 |
A hangadástól, az értelmes közlésig | 45 |
A gagyogást | 46 |
A szó kiszabadul az ingeregyüttesből | 47 |
Helyzethez kötött beszéd, önkényes jelentésadás | 51 |
A környezettel való kapcsolat feltétele a beszédfejlődésnek | 53 |
Páros elszigetelődés ikreknél | 53 |
Helyzetmegértés cselekvési sémával | 57 |
Az interiorizálás | 57 |
Az éntudat kialakulása | 60 |
Az én és a másik | 60 |
A cselekvés akadályba ütközik | 63 |
Az én-élmény és a frusztráció | 63 |
A belső szabályozórendszer kialakulása | 69 |
Az azonosítás | 69 |
Élménymaradványok | 73 |
Az érzékszervi-mozgásos séma és az analógon | 73 |
A vázlatosan lejátszott cselekvés egész történést jelezhet | 77 |
A szimulakrum | 77 |
Tagolatlan egészek, viszonyítás nélküli részletek | 80 |
A szinkretizmus | 80 |
A szinkretikus séma | 86 |
Élménysűrítés és fantázia | 87 |
Az ötéves egyszerre csak egy szempontból értelmezi a helyzeteket | 90 |
A szemléletes gondolkodás | 90 |
Szituatív gondolkodás | 92 |
Indulati konfliktusok | 94 |
Bűntudat és szégyen | 94 |
A vágyak kerülő útjai | 101 |
Az elhárítás | 101 |
Mit tud az óvodás a világról? | 112 |
Labilis ismeretek, gyermekközpontú tájékozottság | 112 |
A játék öröme | 117 |
Készségek és szabályok gyakorlása, indulatok levezetése | 117 |
Funkciógyakorlás | 119 |
Utánzás, cselekvéstudat | 121 |
A játéktartalom mint feszültségredukció | 123 |
A játékot a valóság táplálja | 126 |
A szerepjáték | 126 |
Az együttléttől az együttműködésig | 130 |
A több szólamú játék | 132 |
A viselkedés társas meghatározója: az együttes élmény | 134 |
Aktometria | 135 |
A kísérleti helyzet | 137 |
Eredmény: A vezető átveszi a csoport hagyományait | 138 |
A csoporttöbblet | 140 |
Hagyományképződés óvodáscsoportokban | 141 |
Az utalás | 141 |
Érzelmi kapcsolat és csoportkötelék konfliktusa | 145 |
A pár és a csoport | 145 |
Kettős kötődés | 147 |
A pár felbomlik | 148 |
Kompromisszumos beilleszkedés | 148 |
Ismeretek híján elméletképzés | 151 |
Az ultrajelenségek magyarázata | 151 |
Támpontok | 156 |
Tájékozódás térben, időben, emberi viszonylatokban | 156 |
Az élménygondolkodás szerepe | 156 |
Tájékozódás "előtt-után" viszonyítással | 159 |
Érzékenység a rejtett közlésekre | 159 |
Páros szerkezetek | 161 |
A gondolkodási molekulák érvényessége | 161 |
Tudatos alkalmazkodás: feladat és teljesítmény | 167 |
Az iskolaérettség | 167 |
Az iskolaérettség vizsgálata | 170 |
Egykorúak társkapcsolatának megszilárdulása | 176 |
Az átpártolás | 176 |
A gyermekrajz | 180 |
Az ideovizuális ábrázolás | 180 |
A gyermekrajzok esztétikuma | 184 |
A számfogalom kialakulása | 188 |
Kategóriák | 188 |
Sorbarendezés és osztályozás | 198 |
A metafizikai műveletek | 198 |
Egy higgadt korszak gondjai | 203 |
Heteronómia és autonómia | 208 |
Engedelmesség, belátás | 215 |
Társadalmi képzetek, történelmi alapfogalmak | 216 |
Egyszerre több szempont érvényes | 218 |
A decentrálás | 218 |
Az engedelmesség fonákja | 221 |
A nevelői légkör | 221 |
Az iskolai osztályok társas szerkezete | 226 |
A szociogram | 226 |
Kettős tudat | 233 |
A mese és a gyermeki megfelelései | 233 |
A ráismerés öröme | 233 |
A vers | 235 |
Az illúzió feszültsége | 236 |
Minden minden lehet | 239 |
Ellentétek preferenciája | 240 |
Az ismétlés folyamatosságot és biztonságot ad | 241 |
Veszély - megmenekülés | 242 |
Kompenzálás | 243 |
A vágyteljesítés dinamikája | 244 |
Az "elvarázsolt tudat" | 245 |
Rendkívüli, csoda nélkül | 246 |
Ideálkeresés, érzelmesség | 247 |
Folytatólagos képzeleti játékok | 249 |
A tízévesek keretjátékai | 249 |
Az ellentmondásmentes gondolkodás igénye: feltevés és bizonyítás | 254 |
A formális műveletek | 254 |
Az indulataik feldolgozása gazdagítja az érdeklődést, és emeli a teljesítmény színvonalát | 265 |
Az elaboráció | 265 |
A gyermekkor vége | 274 |
Tájékoztató irdalom | 278 |
Névmututató | 287 |
Ábrák jegyzéke | 289 |
Mellékletek jegyzéke | 290 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.