kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Fonó 33 Bt. |
---|---|
Kiadás helye: | Debrecen |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 197 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-9138-43-6 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
Előszó helyett | 3 |
Változnia kell az iskolának is | 3 |
Az alternativitás | 6 |
Pedagógiai és iskolai kérdései | 6 |
A nevelés "kopernikuszi fordulata" | 12 |
A radikális neveléskritika tárgya: | 12 |
A "lélekgyilkolás az iskolában" | 12 |
Az új iskola és a gyermektanulmány | 14 |
Haladó nevelési mozgalmak | 19 |
És az iskola Európában | 19 |
A Montessori-iskolák | 20 |
A Dalton-terv szerint működő iskolák | 22 |
Waldorf-iskolák | 23 |
Freinet-iskolák | 25 |
A Jena-terv szerint működő iskolák | 27 |
Alternatív iskolák | 28 |
Lépésről lépésre | 31 |
Óvodai program | 31 |
A program gyermek- és óvodaképe | 33 |
A program filozófiája, specifikumai | 37 |
I. Individualizálva szocializál | 38 |
II. A tevékenységközpontok rendszere | 42 |
III. A családgondozás, szociális munka | 65 |
Az óvodai program feladatrendszere | 67 |
Az egészsgées életmód alakítása | 68 |
A szocializáció biztosítása és érzelmi nevelés | 68 |
Az anyanyelv fejlesztése | 71 |
Művészeti nevelés | 72 |
Környezetismeret, tudományos nevelés | 74 |
Matematikai nevelés | 74 |
Együttműködések | 75 |
Mellékletek | 77 |
Napirend | 77 |
Hetirend | 78 |
Javaslatok természetismereti témákhoz | 79 |
A föld | 79 |
Egy téma | 82 |
Integrált feldolgozásának terve | 82 |
A levegő | 82 |
Ötletek a tevékenységközpontok berendezéséhez | 83 |
Egy téma integrált feldolgozásának terve | 86 |
Postahivatal | 86 |
Dalton egyre aktuálisabb | 87 |
Dalton-munkamódszerrel a mértékes oktatás felé | 87 |
A feladat | 92 |
A feladatok összeállítása | 96 |
Gyermekközpontú | 99 |
Nevelési-oktatási terv | 99 |
A gyermekközpontú tervezés | 99 |
A gyermekközpontú terv indikátorai | 103 |
Mellékletek | 107 |
A gyermekközpontú terv folytonossága | 107 |
Az osztály környezete | 108 |
A kisgyermekek osztályterme | 110 |
Minta a hat évesek napi időbeosztására | 112 |
Minta a hét-nyolc évesek napi időbeosztására | 113 |
A 4H pedagógiája és módszerei | 115 |
A 4H üzenete a fiataloknak | 115 |
Egymást erősítő indítékok és ösztönzők | 117 |
Tanulás a 4H-ban | 123 |
A 4H mint alternatív szabadidős metodika | 127 |
Önkormányzás és a 4H | 130 |
Irányítás és vezetés | 134 |
4H programjavaslatok | 146 |
Módszerek | 149 |
Az individualizált oktatás | 165 |
Az individualizált oktatás áttekintése | 165 |
Tanterv | 173 |
Mellékletek | 176 |
Ajánlott irodalom | 192 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.