1.062.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Gyermekközpontú pedagógiák

Szerkesztő
Lektor
Debrecen
Kiadó: Fonó 33 Bt.
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 197 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-9138-43-6
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az iskolának a gyermeki személyiség formálásában betöltött szerepe mindig is közismert és elismert volt. Az elsődleges szocializációs színtér, a család mellett e másodlagos szocializációs színtér,... Tovább

Előszó

Az iskolának a gyermeki személyiség formálásában betöltött szerepe mindig is közismert és elismert volt. Az elsődleges szocializációs színtér, a család mellett e másodlagos szocializációs színtér, az iskola gazdagította leginkább a felnövekvő nemzedéket. Sajnos, ez a személyiségformáló funkció az utóbbi években erősen redukálódott. Meg kell változtatni az iskola jelenlegi egyoldalú tevékenységrendszerét és pszichét klímáját. Egyet kell értenünk Klein Sándorral: "Az az iskola, amelyből lelkileg megnyomorított, szorongó vagy agresszív, beszűkült érdeklődésű, emberi kapcsolatteremtésre képtelen, önmagát nem ismerő és nem becsülő, önállótlan, önző, felelőtlen emberek kerülnek ki, nem felel meg funkciójának, akárhány szorzást tudnak a gyermekek elvégezni öt perc alatt, bármennyi történelmi adatot tudnak tárolni a fejükben." Természetesen nem csak ilyen gyermekek kerülnek ki az iskolából. Túl sokan vannak azonban, akiknél e jelenségek egyike-másika megtalálható.
Lépnie kell az iskolának, keresnie azokat a formákat, módszereket, eszközöket, amelyek hatékonyabbá teszik a komplex személyiségformálást. A személyiség az egyén tulajdonságainak az éntudat által egységbe foglalt organizmusa, tehát a személyiség egyik leglényegesebb meghatározója éntudata, önismerete, önmagáról alkotott képe. Ma már ez a tétel egyértelműen elfogadott a pedagógiai pszichológiában: a nevelésnek a felnőttségre kell felkészítenie a gyermeket, s a felnőttségnek egyik lényeges jellemzője önmagunk vállalása, önmagunkkal való azonosulásunk, az énidentitás. Ehhez pedig csakis a reális énkép, éntudat kialakításán keresztül vezet az út. Vissza

Tartalom

Előszó helyett3
Változnia kell az iskolának is3
Az alternativitás6
Pedagógiai és iskolai kérdései6
A nevelés "kopernikuszi fordulata"12
A radikális neveléskritika tárgya:12
A "lélekgyilkolás az iskolában"12
Az új iskola és a gyermektanulmány14
Haladó nevelési mozgalmak19
És az iskola Európában19
A Montessori-iskolák20
A Dalton-terv szerint működő iskolák22
Waldorf-iskolák23
Freinet-iskolák25
A Jena-terv szerint működő iskolák27
Alternatív iskolák28
Lépésről lépésre31
Óvodai program31
A program gyermek- és óvodaképe33
A program filozófiája, specifikumai37
I. Individualizálva szocializál38
II. A tevékenységközpontok rendszere42
III. A családgondozás, szociális munka65
Az óvodai program feladatrendszere67
Az egészsgées életmód alakítása68
A szocializáció biztosítása és érzelmi nevelés68
Az anyanyelv fejlesztése71
Művészeti nevelés72
Környezetismeret, tudományos nevelés74
Matematikai nevelés74
Együttműködések75
Mellékletek77
Napirend77
Hetirend78
Javaslatok természetismereti témákhoz79
A föld79
Egy téma82
Integrált feldolgozásának terve82
A levegő82
Ötletek a tevékenységközpontok berendezéséhez83
Egy téma integrált feldolgozásának terve86
Postahivatal86
Dalton egyre aktuálisabb87
Dalton-munkamódszerrel a mértékes oktatás felé87
A feladat92
A feladatok összeállítása96
Gyermekközpontú99
Nevelési-oktatási terv99
A gyermekközpontú tervezés99
A gyermekközpontú terv indikátorai103
Mellékletek107
A gyermekközpontú terv folytonossága107
Az osztály környezete108
A kisgyermekek osztályterme110
Minta a hat évesek napi időbeosztására112
Minta a hét-nyolc évesek napi időbeosztására113
A 4H pedagógiája és módszerei115
A 4H üzenete a fiataloknak115
Egymást erősítő indítékok és ösztönzők117
Tanulás a 4H-ban123
A 4H mint alternatív szabadidős metodika127
Önkormányzás és a 4H130
Irányítás és vezetés134
4H programjavaslatok146
Módszerek149
Az individualizált oktatás165
Az individualizált oktatás áttekintése165
Tanterv173
Mellékletek176
Ajánlott irodalom192
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem