kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Pro Die Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 222 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-86914-3-3 |
Bevezetés | 13 |
A szerző megjegyzése | 16 |
Az iskolafóbiáról | 19 |
Iskolakerülésről van-e szó? | 19 |
Az iskolafóbia típusai | 20 |
Az iskolafóbia szempontjából fontos három korcsoport | 21 |
Szorongásos hajlamra mutató jelek gyermekeknél | 21 |
Az iskolafóbia tünetei | 22 |
Hogyan alakul ki az iskolafóbia? | 23 |
A kezeletlen iskolafóbia veszélyei | 24 |
Speciális iskolák autisztikus spektrumzavarban szenvedő gyermekeknek | 25 |
A tünetek mögött álló okok azonosítása | 26 |
Milyen egyéb okai lehetnek annak, hogy a gyermek nem hajlandó iskolába menni? | 29 |
Az autisztikus spektrumzavarban szenvedő gyermekek | 30 |
A krónikus fáradtság szindrómában szenvedő gyermekek | 32 |
Próbáljuk megérteni az iskolafóbiás gyermeket! | 34 |
Konklúzió | 40 |
Szorongásos zavarok | 43 |
A szorongó gyermek | 44 |
Fóbiák | 45 |
Agorafóbia | 45 |
Szociális fóbia | 46 |
Körülírt vagy meghatározott fóbiák | 47 |
Pánikrohamok | 48 |
Mi válthatja ki a pánikrohamot? | 49 |
Pánikzavar | 51 |
Pánikzavar és szeparációs szorongás | 52 |
Generalizált szorongásos zavar | 53 |
Obszesszív-kompulzív zavar | 54 |
Poszttraumás stressz zavar | 55 |
Depresszió | 57 |
Ágybavizelés | 58 |
A szorongás és a pánik kezelése | 59 |
Az autisztikus spektrumzavarban szenvedő gyermekek szorongása | 60 |
A szorongás kezelése az autisztikus spektrumzavarban szenvedő gyermekeknél | 63 |
Konklúzió | 64 |
Bántás, bántalmazás | 67 |
Mi számít bántalmazásnak? | 67 |
A bántalmazás okai és következményei | 68 |
Miért kezdi egy gyermek bántani a társait? | 69 |
Hogyan válik valaki áldozattá? | 70 |
A bántalmazás lehetséges hatásai | 70 |
Vannak olyan gyerekek, akiknek az a sorsuk, hogy bántsák őket? | 71 |
Hogyan védekezhet a gyermek a bántalmazás ellen? | 71 |
Miért kell a másokat bántó gyerekeket megfékezni? | 72 |
Miért szorulnak a másokat bántalmazók is segítségre? | 73 |
A bántalmazás hatása a testi és a lelki egészségre | 73 |
Miért romlik az áldozatok egészsége? | 76 |
Miért romlik a társaikat bántalmazó gyermekek egészsége? | 76 |
Miből jöhet rá a felnőtt, hogy a gyermeket bántják a társai? | 77 |
Hogyan segíthetünk, ha gyermekünket kiközösítik? | 79 |
Az autisztikus spektrumzavarban szenvedő gyermekek bántalmazása | 80 |
A bántalmazás megelőzése | 80 |
Konklúzió | 82 |
Szeparációs szorongás | 83 |
Szeparációs szorongásra utaló jelek | 83 |
A kezeletlen szeparációs szorongás veszélyei | 85 |
Hogyan csökkenthető a szeparációs szorongás kialakulásának veszélye? | 85 |
Óvoda és általános iskola | 86 |
Felső tagozat vagy nyolcosztályos gimnázium | 95 |
Költözés, iskolaváltás, új barátok | 98 |
Visszatérés hosszú szünet vagy betegség után | 98 |
Haláleset | 99 |
Kistestvér születése | 100 |
Traumatikus élmények | 100 |
Családtag súlyos betegsége | 102 |
Veszekedés, szétköltözés, válás | 102 |
Családon belüli erőszak | 103 |
Konklúzió | 103 |
A szociális fóbia | 105 |
A szociális fóbia és a szégyenlőség | 106 |
A szociális fóbiával és a szégyenlőséggel kapcsolatos elméletek | 107 |
Az autisztikus spektrumzavarban szenvedő gyermekek szociális fóbiája | 108 |
A szociális fóbia kialakulása | 108 |
Ha a gyermeknek nincsenek barátai | 109 |
Ha a gyermek népszerűtlen vagy ügyetlen | 111 |
A tanulással kapcsolatos kudarcélmények | 113 |
Szelektív mutizmus | 115 |
A szelektív mutizmus kialalkulása | 117 |
A szelektív mutizmus diagnózisa | 117 |
A szelektív mutizmus kezelése | 118 |
A gyermek társas helyzetekben mutatott önbizalmának fejlesztése | 120 |
A gyermek szociális kompetenciájának fejlesztése | 120 |
A gyermek önbizalmának növelése | 125 |
A szégyenlőség legyőzése, új barátságok kialakítása | 130 |
A magány leküzdése | 133 |
Idősebb gyermekek szociális fóbiája | 134 |
Idősebb gyermekek szociális fóbiájának kezelése | 136 |
Konklúzió | 150 |
A gyermek szorongásának kezelése | 151 |
Ne legyünk részei a gyermek problémájának! | 151 |
Hogyan csökkenthetjük a gyermek szorongását? | 154 |
Konklúzió | 168 |
A súlyosan szorongó gyermek | 171 |
A megfelelő szakember megtalálása | 172 |
Gyermekpszichiáterek | 173 |
Gyermekpszichológusok | 173 |
Szociális munkások | 174 |
A szorongásos zavarok kezelése | 174 |
Kognitív viselkedésterápia | 174 |
Kognitív terápia | 176 |
Viselkedésterápia | 184 |
Deszenzitizálás | 187 |
Kiegészítő lehetőségek | 192 |
Családterápia | 193 |
A szorongásos zavarok gyógyszeres kezelése | 197 |
Antidepresszánsok | 198 |
Benzodiazepinek | 200 |
Megfelelő-e az iskola? | 201 |
Otthoni képzés | 201 |
Konklúzió | 202 |
A gyermek elengedése | 205 |
Mennyi figyelmet igényel a gyermek? | 205 |
Állítsuk feladatok elé a gyermeket! | 206 |
Az osztálykirándulás | 207 |
A támogatás fokozatos csökkentése | 208 |
A magányos és unatkozó gyermek | 208 |
Meghívás egy buliba | 209 |
Ha a gyermek mindenből kimarad | 210 |
Szakkörök | 210 |
Megküzdés a traumákkal | 210 |
Konklúzió | 211 |
Ha a gyermek visszaesik | 213 |
Javasolt reakciók, cselekvésminták | 213 |
Mire érdemes figyelni? | 215 |
Vegyük figyelembe a gyermek életkorát! | 215 |
Nem járult-e hozzá a szülő is a probléma kiújulásához? | 217 |
Éreztessük a gyermekkel, hogy nincs egyedül! | 217 |
Tanuljunk meg nevetni a félelmek abszurditásán! | 218 |
Konklúzió | 219 |
A szorongó gyermek | 221 |
További lehetőségek | 222 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.