1.060.342

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Gyermekkori szorongás, iskolafóbia, pánikrohamok

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Pro Die Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 222 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-86914-3-3
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Sajnos a szorongásos zavarokkal küzdő iskoláskorú gyermekek száma Magyarországon is nő. E zavarok súlyos esetben iskolafóbiához, pánikrohamokhoz is vezethetnek, melyek már alapjaiban befolyásolják a gyermek életét.
A magyar származású szerző gyermekén keresztül maga is megtapasztalja, milyen komoly gondot jelentenek az egész családnak a gyermek szorongásos zavarai, illetve iskolafóbiája. A kiváltó ok(ok) felderítése nem könnyű, de alapvető fontosságú a probléma orvoslásához. A könyvben a hasonló gondokkal, tünetekkel küzdő gyermekek szülei, tanárai, a gyermekekkel foglalkozó szakemberek találnak segítséget az iskolafóbia és a szorongásos zavarok tüneteinek felismeréséhez, a probléma okainak kiderítéséhez. Megismerkedhetnek a leggyakoribb kiváltó okokkal, szituációkkal, és természetesen a hatékony kezelés lehetőségeivel. Külön fejezet foglalkozik az esetleges visszaesés elkerülésével, illetve azzal, hogy mi a teendő, ha a gyermek problémái - akár évekkel később, felső tagozatos vagy... Tovább

Fülszöveg

Sajnos a szorongásos zavarokkal küzdő iskoláskorú gyermekek száma Magyarországon is nő. E zavarok súlyos esetben iskolafóbiához, pánikrohamokhoz is vezethetnek, melyek már alapjaiban befolyásolják a gyermek életét.
A magyar származású szerző gyermekén keresztül maga is megtapasztalja, milyen komoly gondot jelentenek az egész családnak a gyermek szorongásos zavarai, illetve iskolafóbiája. A kiváltó ok(ok) felderítése nem könnyű, de alapvető fontosságú a probléma orvoslásához. A könyvben a hasonló gondokkal, tünetekkel küzdő gyermekek szülei, tanárai, a gyermekekkel foglalkozó szakemberek találnak segítséget az iskolafóbia és a szorongásos zavarok tüneteinek felismeréséhez, a probléma okainak kiderítéséhez. Megismerkedhetnek a leggyakoribb kiváltó okokkal, szituációkkal, és természetesen a hatékony kezelés lehetőségeivel. Külön fejezet foglalkozik az esetleges visszaesés elkerülésével, illetve azzal, hogy mi a teendő, ha a gyermek problémái - akár évekkel később, felső tagozatos vagy középiskolás korban - ismét jelentkeznek.
A szerző külön kitér az Asperger-szindrómás, az autista, illetve hiperaktív gyermekekre, hiszen az ő esetükben az eleve magas szorongási szint és állapotuk egyéb jellegzetességei különösen problémássá teszik az iskolába járást.

Az Angliában élő Marianna Csóti több könyve jelent már meg a világ számos országában angol és spanyol nyelven, többek között a Jessica Kingley Publishers gondozásában. Vissza

Tartalom

Bevezetés13
A szerző megjegyzése16
Az iskolafóbiáról19
Iskolakerülésről van-e szó?19
Az iskolafóbia típusai20
Az iskolafóbia szempontjából fontos három korcsoport21
Szorongásos hajlamra mutató jelek gyermekeknél21
Az iskolafóbia tünetei22
Hogyan alakul ki az iskolafóbia?23
A kezeletlen iskolafóbia veszélyei24
Speciális iskolák autisztikus spektrumzavarban szenvedő gyermekeknek25
A tünetek mögött álló okok azonosítása26
Milyen egyéb okai lehetnek annak, hogy a gyermek nem hajlandó iskolába menni?29
Az autisztikus spektrumzavarban szenvedő gyermekek30
A krónikus fáradtság szindrómában szenvedő gyermekek32
Próbáljuk megérteni az iskolafóbiás gyermeket!34
Konklúzió40
Szorongásos zavarok43
A szorongó gyermek44
Fóbiák45
Agorafóbia45
Szociális fóbia46
Körülírt vagy meghatározott fóbiák47
Pánikrohamok48
Mi válthatja ki a pánikrohamot?49
Pánikzavar51
Pánikzavar és szeparációs szorongás52
Generalizált szorongásos zavar53
Obszesszív-kompulzív zavar54
Poszttraumás stressz zavar55
Depresszió57
Ágybavizelés58
A szorongás és a pánik kezelése59
Az autisztikus spektrumzavarban szenvedő gyermekek szorongása60
A szorongás kezelése az autisztikus spektrumzavarban szenvedő gyermekeknél63
Konklúzió64
Bántás, bántalmazás67
Mi számít bántalmazásnak?67
A bántalmazás okai és következményei68
Miért kezdi egy gyermek bántani a társait?69
Hogyan válik valaki áldozattá?70
A bántalmazás lehetséges hatásai70
Vannak olyan gyerekek, akiknek az a sorsuk, hogy bántsák őket?71
Hogyan védekezhet a gyermek a bántalmazás ellen?71
Miért kell a másokat bántó gyerekeket megfékezni?72
Miért szorulnak a másokat bántalmazók is segítségre?73
A bántalmazás hatása a testi és a lelki egészségre73
Miért romlik az áldozatok egészsége?76
Miért romlik a társaikat bántalmazó gyermekek egészsége?76
Miből jöhet rá a felnőtt, hogy a gyermeket bántják a társai?77
Hogyan segíthetünk, ha gyermekünket kiközösítik?79
Az autisztikus spektrumzavarban szenvedő gyermekek bántalmazása80
A bántalmazás megelőzése80
Konklúzió82
Szeparációs szorongás83
Szeparációs szorongásra utaló jelek83
A kezeletlen szeparációs szorongás veszélyei85
Hogyan csökkenthető a szeparációs szorongás kialakulásának veszélye?85
Óvoda és általános iskola86
Felső tagozat vagy nyolcosztályos gimnázium95
Költözés, iskolaváltás, új barátok98
Visszatérés hosszú szünet vagy betegség után98
Haláleset99
Kistestvér születése100
Traumatikus élmények100
Családtag súlyos betegsége102
Veszekedés, szétköltözés, válás102
Családon belüli erőszak103
Konklúzió103
A szociális fóbia105
A szociális fóbia és a szégyenlőség106
A szociális fóbiával és a szégyenlőséggel kapcsolatos elméletek107
Az autisztikus spektrumzavarban szenvedő gyermekek szociális fóbiája108
A szociális fóbia kialakulása108
Ha a gyermeknek nincsenek barátai109
Ha a gyermek népszerűtlen vagy ügyetlen111
A tanulással kapcsolatos kudarcélmények113
Szelektív mutizmus115
A szelektív mutizmus kialalkulása117
A szelektív mutizmus diagnózisa117
A szelektív mutizmus kezelése118
A gyermek társas helyzetekben mutatott önbizalmának fejlesztése120
A gyermek szociális kompetenciájának fejlesztése120
A gyermek önbizalmának növelése125
A szégyenlőség legyőzése, új barátságok kialakítása130
A magány leküzdése133
Idősebb gyermekek szociális fóbiája134
Idősebb gyermekek szociális fóbiájának kezelése136
Konklúzió150
A gyermek szorongásának kezelése151
Ne legyünk részei a gyermek problémájának!151
Hogyan csökkenthetjük a gyermek szorongását?154
Konklúzió168
A súlyosan szorongó gyermek171
A megfelelő szakember megtalálása172
Gyermekpszichiáterek173
Gyermekpszichológusok173
Szociális munkások174
A szorongásos zavarok kezelése174
Kognitív viselkedésterápia174
Kognitív terápia176
Viselkedésterápia184
Deszenzitizálás187
Kiegészítő lehetőségek192
Családterápia193
A szorongásos zavarok gyógyszeres kezelése197
Antidepresszánsok198
Benzodiazepinek200
Megfelelő-e az iskola?201
Otthoni képzés201
Konklúzió202
A gyermek elengedése205
Mennyi figyelmet igényel a gyermek?205
Állítsuk feladatok elé a gyermeket!206
Az osztálykirándulás207
A támogatás fokozatos csökkentése208
A magányos és unatkozó gyermek208
Meghívás egy buliba209
Ha a gyermek mindenből kimarad210
Szakkörök210
Megküzdés a traumákkal210
Konklúzió211
Ha a gyermek visszaesik213
Javasolt reakciók, cselekvésminták213
Mire érdemes figyelni?215
Vegyük figyelembe a gyermek életkorát!215
Nem járult-e hozzá a szülő is a probléma kiújulásához?217
Éreztessük a gyermekkel, hogy nincs egyedül!217
Tanuljunk meg nevetni a félelmek abszurditásán!218
Konklúzió219
A szorongó gyermek221
További lehetőségek222

Marianna Csóti

Marianna Csóti műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Marianna Csóti könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem