kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Helikon Kiadó Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 352 oldal |
Sorozatcím: | Helikon Universitas-Irodalomtudomány |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-208-725-9 |
Előszó | 5 |
Mi a gyermekirodalom? | 7 |
Klasszikus gyermekirodalom | 17 |
A gyermekirodalom története | 19 |
A kezdetektől | 19 |
A gyermeki olvasáskultúra régmúltjáról | 21 |
Rousseau-i fordulat | 24 |
Az eredeti magyar gyermekirodalom vázlatos története a 20. század derekáig | 27 |
A gyermekvers | 32 |
A gyermekvers ősi forrásai | 33 |
A jó gyermekvers kritériumai | 37 |
A gyermekvers és a felnőttköltészet határai | 39 |
A magyar gyerekköltészet krónikája | 45 |
A mese világa | 72 |
A népmese | 72 |
Klasszikus meseirodalom | 84 |
Mondák, legendák, történelmi elbeszélések | 99 |
A monda | 99 |
Klasszikus íróink történelmi elbeszélései az ifjúságnak | 105 |
A meseregény | 109 |
A meseregény műfaja | 109 |
A meseregény olvasói | 110 |
Klasszikus művek a műfaj történetéből | 111 |
Miért jó gyerekkönyv a Micimackó, és miért szép A kis herceg | 120 |
A gyermek az irodalomban és a művészetben | 130 |
Az ifjúsági regény klasszikusai | 137 |
Utak a regénytől az ifjúsági regényig | 137 |
Klasszikusok a világirodalomból | 150 |
A magyar ifjúsági regény klasszikusai Gárdonyitól Móriczig | 158 |
Modern gyermekirodalom | 169 |
Elöljáróban a modern gyermekirodalomról | 171 |
A magyar gyermekvers fél évszázados jelenkora | 173 |
A térképezés nehézségei | 173 |
Weöres Sándor csodái | 176 |
Gyermekversek parnasszusa | 184 |
Utak és útvesztők | 194 |
Értékrendváltás | 204 |
Mesék, meseregények, gyermektörténetek | 207 |
Mesék, meseregények | 207 |
Gyermektörténetek | 228 |
Írók között | 238 |
Regényvilágok a kortárs ifjúsági prózában | 232 |
Változások: okok és következmények | 232 |
Modern idők, régi műfajok | 235 |
Az elveszett tekintély - a modern gyermekirodalom - ún. autoriter hullámáról | 240 |
A titkok feltárulnak, a tabuk összetörnek | 242 |
Írók között | 244 |
A képeskönyvtől a képregényig | 250 |
A képeskönyv és "olvasója" | 250 |
A képregény | 253 |
Az ismeretterjesztő gyermekkönyv | 258 |
Az ismeretterjesztő gyermekkönyvek típusai | 259 |
Az ismeretterjesztő gyermekkönyvek történetéről | 262 |
Sorozatok | 264 |
A gyermek olvasó | 269 |
Mi lesz veled, olvasó? | 271 |
Relatív javulás abszolút romlással | 271 |
Elvárási horizontok | 278 |
Hogyan tanítsunk verset? | 283 |
A gyermek és a vers | 283 |
A verstanítás alapkérdései | 284 |
A vers megközelítése | 286 |
A verselemzés | 288 |
Miért tanítunk mesét? | 291 |
A mesék és a gyermeki lélek | 291 |
A meseközvetítés alapkérdései | 293 |
Olvassunk együtt! | 298 |
Az ifjúsági regény szerepe | 298 |
Kästner-regények - "Kästner-gyerekek" | 299 |
A két Lotti | 300 |
Regényelemzési szempontok, módszertani javaslatok | 302 |
Játsszunk az irodalommal! | 305 |
A közvetítés művészete | 305 |
A drámapedagógia eszköztára - Mit? Hogyan? Miért? | 307 |
Hogyan dramatizáljunk? | 309 |
A gyermeksajtó | 314 |
A gyermeksajtóról általában | 314 |
A gyermeksajtó születése | 315 |
Kis magyar gyermeksajtó-történet | 316 |
A gyermeksajtó és az olvasásra, alkotásra nevelés | 319 |
Az illusztráció | 321 |
Az illusztráció fogalma | 321 |
A gyermek, a gyermekkönyv és az illlusztráció | 323 |
A modern gyermekkönyv-illusztráció útjai | 324 |
Nagy magyar illusztrátorok (Kislexikon) | 328 |
A kommersz diadala | 330 |
Gyermekirodalom "látványos" feldolgozásban: filmvászon és képernyő | 332 |
Epilógus | 339 |
Források és ajánlások | 341 |
Zusammenfassung | 345 |
Summary | 347 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.