Előszó | 7 |
A 6-10 éves gyermekek cselekvésben megnyilvánuló gondolkodásának fejlődéslélektani sajátosságai | |
A gyermekek cselekvésben való gondolkodásának problematikája a pszichológiai irodalomban | 15 |
Vizsgálataink elvi és metodikai problémái | 59 |
Alsó tagozatos tanulók gondolkodási sajátosságai modell alapján történő szerkezetösszeállításban | 75 |
A vizsgálat módszere | 76 |
A vizsgálat eredményei | 76 |
Az előzetes tájékozódásban megállapított sajátosságok | 81 |
A feladat megoldásában és a megoldás ellenőrzésében tapasztalt sajátosságok | 86 |
A funkciók megértésének fejlődési problémája | 93 |
Alsó tagozatos tanulók gondolkodási sajátosságai rajz alapján történő szerkezetösszeállításban | 98 |
A kísérletek eredményei | 99 |
Az előzetes tájékozódás sajátosságai | 99 |
A feladat megoldásának sajátosságai | 104 |
A gondolkodtató részfeladat-komplexumok megoldása | 106 |
A szerkezet összeállítása folyamatának sajátosságai | 107 |
Alsó tagozatosok gondolkodási sajátosságai fényképolvasás alapján történő szerkezetösszeállításban | 116 |
A vizsgálat módszere | 117 |
A kísérletek eredményei | 118 |
Az előzetes tájékozódás sajátosságai | 118 |
A feladat megoldásának sajátosságai | 121 |
A gondolkodtató problémák megoldása | 124 |
A szerkezet összeállítása folyamatának sajátosságai | 125 |
A funkciók megértésének fejlődése | 131 |
A modell, rajz és fénykép alapján történő szerkezetösszeállítás összehasonlító elemzése | 134 |
Az előzetes tájékozódásban megállapított sajátosságok | 136 |
A feladat megoldásának sajátosságai | 143 |
A gondolkodtató problémák megoldása a szerkezetösszeállítása folyamatában | 147 |
Fiúk és leányok sajátosságai az elemi konstruáló tevékenységben | 151 |
Fiúk és leányok elemi konstruálásának különbsége modell alapján történő szerkezetösszeállításban | 161 |
Fiúk és leányok konstruálásának különbsége rajz alapján történő szerkezetösszeállításban | 168 |
Fiúk és leányok konstruálásának különbsége fényképolvasás alapján történő szerkezetösszeállításban | 176 |
Alsó tagozatos tanulók gondolkodási sajátosságai emlékezés alapján történő szerkezetösszeállításban | 184 |
A vizsgálat módszere | 188 |
A kísérletek eredményei | 189 |
Az előzetes tájékozódás sajátosságai | 189 |
A feladat megoldásának sajátosságai | 191 |
A gondolkodtató problémák megoldása | 192 |
A tapasztalat szerepe a cselekvésben történő gondolkodás fejlődésében | |
A spontán kialakult tapasztalat szerepe a cselekvésben való gondolkodás fejlődésében | 201 |
A konstruáló tapasztalat szerepének adatai az előzetes tájékozódás szakaszában | 207 |
A konstruáló tapasztalat szerepének adatai a feladat megoldásának folyamatában | 217 |
A szervezett tapasztalat szerepe a cselekvésben való gondolkodás fejlődésében (Oktatáslélektani előkísérlet) | 242 |
Az oktatás hatását vizsgáló egyéni kísérletek módszere | 257 |
Az előzetes tájékozódás sajátosságai | 259 |
A feladat megoldásának sajátosságai | 263 |
A gondolkodtató részfeladat-komplexumok megoldásának sajátosságai és az elemi konstruáló tevékenység folyamata | 267 |
Következtetések | 296 |
Irodalom | 305 |