A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
A gyermek egyik legkedveltebb játéka a labda, így a labdajátékok is. Ezek közül legnépszerűbb a labdarúgás: bárhol játszhatják, egyszerű szabályai korhoz, létszámhoz, tudásszinthez alkalmazhatók. E...
Tovább
Előszó
A gyermek egyik legkedveltebb játéka a labda, így a labdajátékok is. Ezek közül legnépszerűbb a labdarúgás: bárhol játszhatják, egyszerű szabályai korhoz, létszámhoz, tudásszinthez alkalmazhatók. E könyv segítséget nyújt szülőknek, gyerekeknek a focizás megkedveltetéséhez; az iskolában hasznos tanácsadó a labdarúgás oktatásához alsó tagozatos nevelőknek, testnevelőtanároknak, a szakosztályban fiatalokkal foglalkozó edzőknek. Számtalan rajz teszi érthetőbbé a könyv használatát. A foci megszerettetésén túlmenően e könyv útmutatást ad az életkori sajátosságokat figyelembe véve - 4-14 éves korig, két-két éves életkori szakaszonként - elvek, módszerek, gyakorlat- és játékanyag változatos és célszerű alkalmazásához. Segítségévei könnyen elsajátítható a labdarúgás technikája, a taktikai játékokon keresztül megismerhető a játék értelme, célszerűsége, melyekkel együtt a megfelelő erőnlét is megszerezhető.
Vissza
Tartalom
Előszó..........................................................11
Bevezetés ........................................................................................13
1. Labdarúgás gyermekkorban ......................................................................15
1.1 A gyermekek sportja..................................................................................15
1.2 A labdarúgás népszerűsége........................................................................16
1.3 A gyermeklabdarúgás területei ................................................................18
1.31 Utcák, terek foci ja..............................................................................18
1.32 Iskolai labdarúgás .................................................................19
1.33 Gyermek- és serdülő-labdarúgás szakosztályokban és sportiskolákban ..........22
2. Gyermek és serdülő labdarúgók felkészítése........................................29
2.1 Utánpótlás-nevelés a labdarúgásban ........................................................29
2.2 A gyermek és serdülő labdarúgók felkészítési szakaszai........................30
2.21 Ismerkedés a labdával (4-6 éves kor) - „Labdázzunk!" ............30
2.22 Előkészítő szakasz (7-10 éves kor) - „De jó focizni!"................32
2.23 Alapozó szakasz (10-14 éves kor) - „A focitól a labdarúgásig!" 33
2.3 Kiválasztás..................................37
2.31 Szűrés..................................................................................38
2.32 Első kiválasztás ..................................................................................40
2.33 Második kiválasztás............................................................................41
3. Technika és egyéni taktika..........................................................................43
3.1 Az oktatás módszere..................................................................................43
3.11 Első szakasz: a mozgás durva koordinációs szintjének kialakulása ............ 44
3.12 Második szakasz: a mozgás finom koordinációs szintjének kialakulása .....46
3.13 Harmadik szakasz: a mozgás finom koordinációjának megszilárdítása..............48
3.14 Általános elvekés módszerek .....................50
3.15 Hibajavítás ....................................................52
3.2 A labda megszerzése ........................................53
3.21 A labda megállítása és átvétele ........................53
3.211 A megállítás és átvétel technikája ellenfél nélkül ..............54
Gyakorlatok, versenyek, játékok..........................................56
3.212 A megállítás és átvétel technikája és taktikája ellenféllel 60
Gyakorlatok, versenyek, játékok..........................................65
3.3 A labda birtoklása...........................................74
3.31 A labdavezetés...........................................74
3.311 A labdavezetés technikája ellenfél nélkül ............................74
Gyakorlatok, versenyek, játékok..........................................75
3.312 A labdavezetés technikája és taktikája ellenféllel................77
Gyakorlatok, versenyek, játékok..........................................81
3.4 A labda továbbítása .............................84
3.41 Rúgás........................................................85
3.411 A rúgás technikája ellenfél nélkül ......................86
3.412 A rúgás technikája és taktikája ellenféllel ............................90
3.42 Fejelés......................................................92
3.421 A fejelés technikája ellenfél nélkül........................................93
Gyakorlatok, versenyek, játékok..........................................94
3.422 A fejelés technikája és taktikája ellenféllel ..........................96
Versenyek.........................................97
3.43 Bedobás ............................................... 98
3.431 A bedobás technikája............................... 98
Versenyek........................................ 99
3.5 Védés...................................................... 100
3.51 A kapus szerepe, feladatköre.............................. 100
3.511 A kapus technikája ellenfél nélkül................... 101
Versenyek, játékok ................................ 103
3.512 A kapus technikája és taktikája ellenféllel.............. 104
Versenyek, játékok ................................ 105
4. Az összjáték taktikája......................................... 106
4.1 játékrendszer............................................... 106
4.2 Taktika .................................................... 107
4.3 Az oktatás módszere ......................................... 109
4.31 Elsőfokozat: a labda nélküli játék gyakorlása................ 109
4.311 Fogójátékok a labda nélküli játék gyakorlására ......... 110
4.312 Szabadulás az emberfogásból, illetve az emberfogás elsajátítása ....... 114
Gyakorlatok, játékok .............................. 114
4.313 A „lyukrafutás", leadás, illetve a labda útjának elzárása 117
Gyakorlatok, játékok .............................. 118
4.32 Második fokozat: taktikai alapmodellek gyakorlása........... 120
4.33 Harmadik fokozat: mérkőzésszerű gyakorlás................ 122
4.34 Negyedik fokozat: kétkapus játékok és edzőmérkőzések......125
4.35 A taktika oktatásának fokozatai az egyes életkori szakaszokban...........125
4.4 „Kis játékokkal a nagy játékig" - A taktika játékai ............... 128
4.41 Felépítő, kiegészítő játékok............................... 129
4.411 Cicajátékok.................................... 129
4.412 Adogatójátékok...................................131
4.413 Kispályás játékok kiskapukra........................132
4.42 Támadást előkészítő játékok ........................... 133
4.421 Kispályás játékok két kapura, kapussal................ 133
4.422 Játék egy kapura...................................135
4.423 Kispályás játékok két kapura, osztott területen......... 137
4.424 Játék kétkapura, „rövidített" pályán.................. 138
4.43 Kapuralövő, -fejelő versenyek, játékok..................... 139
4.431 Egyszerű kapuralövő és -fejelő gyakorlatok, versenyek .. 142
4.432 Komplex kapuralövő és -fejelő gyakorlatok, versenyek .. 143
4.433 „Könnyített" kapuralövő versenyek és játékok egy kapura............ 144
4.434 Játék „mini" pályán, két kapura...................... 145
4.44 Mérkőzések......................................... 146
4.441 Játék két kapura, feladatokkal ....................... 146
4.442 Gyakorlómérkőzések ..............................147
4.443 Edzőmérkőzések .................................. 147
4.444 Bajnoki, kupa-stb. mérkőzések...................... 148
4.45 Taktikai edzésjátékok, versenyek.......................... 149
4.451 4-6éves kor ..................................... 149
4.452 6 - 8 éves kor .....................................154
4.453 8-10 éves kor ....................................166
4.454 10-12 éves kor ...................................186
4.455 12-14 éves kor ...................................210
5. Erőnlét .......................................................243
5.1 Motoros (kondicionális) képességek fejlesztésének módszerei ......243
5.11 A fizikai képességek fejlesztése az életkori szakaszokban ......245
5.2 Fizikai képességek ...........................................247
5.21 Gyorsaság..............................................247
5.211 A gyorsaság fejlesztése labda nélkül...................248
Versenyek, játékok ................................250
5.212 A gyorsaság fejlesztése labdával......................252
Gyakorlatok, játékok ..............................253
5.22 Erő ...................................................262
5.221 Általános erősítés..................................262
Játékok ..........................................263
5.222 Speciális erősítés ..................................264
A) Gyorsasági erő (ruganyosság) .....................265
Gyakorlatok, játékok ..............................265
B) Párharc-erő ....................................269
Páros, csoportos küzdőgyakorlatok, versenyek.........269
C) Párharc-erő a technikában és a taktikában...........271
D) Technikai erő ..................................272
5.23 Állóképesség ...........................................272
5.231 Alapállóképesség ............................................273
5.232 Speciális állóképesség ..............................274
Mérkőzésszerű edzésjátékok ........................275
5.24 Ügyesség (koordinációs képességek) ...............276
5.241 Sokoldalú ügyesség ................................ 276
játékok, versenyek.................................278
5.242 Speciális ügyesség.................................. 279
Gyakorlatok......................................280
6. Módszerek a gyermek labdarúgás oktatásában.........282
6.1 Játék-módszer...............................................282
6.2 Modellezett edzés-módszer ...................................284
6.21 A technika kiemelése ....................................285
6.22 A taktika kiemelése .....................................285
6.23 A fizikai képességek kiemelése............................285
6.24 A terhelés-pihenés szabályozása az edzésjátékokban.........286
6.25 Nehézségi fokozatok ....................................287
6.3 Köredzés-módszer ...........................................289
6.4 Verseny-módszer............................................291
6.5 Egyéni edzés-módszer ........................................292
6.51 Technika...............................................293
100 „házi feladat"....................................293
Gyakorlatok, versenyek, játékok.....................293
6.52 Taktika................................................305
6.53 Erőnlét ................................................305
6.6 Tesztek ....................................................306
6.61 Technikai tesztek ....................................... 307
6.62 Erőnléti tesztek......................................... 310
7. Függelék......................................................313
7.1 Előkészületek a foglalkozásvezetésre, a játékra...................313
7.11 A játékosok kiválogatása, a csapat összeállítása...............313
7.12 A csapatok létszáma .....................................
7.13 A csapatok megkülönböztetése............................315
7.14 A játékosok elhelyezése.................................. 3I6
7.15 Labda, felszerelés, pálya..................................316
7.2 Fontosabb játékszabályok.....................................318
7.21 A nagypályás játék szabályai...............................318
7.22 Játék kispályán, hetes csapatokban .........................321
7.23 Kispályás labdarúgás hatos csapatokban.....................322
7.24 Teremfutball ...........................................322
7.25 A játék íratlan szabályai ..................................323
7.3 A labdarúgótornák szervezése, lebonyolítása.....................324
Irodalom ........................................................325
Benedek Endre műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Benedek Endre könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.