1.067.358

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek

Kézirat/Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 165 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. 4. változatlan kiadás. Megjelent 788 példányban. 4 fekete-fehér ábrával illusztrálva. Tankönyvi száma: J 2-1275. A könyvbe kötött mellékletekkel és egy kivehető melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A gyermek- és ifjúságvédelem /továbbiakban gyermekvédelem/ azokkal a 0-18 éves kiskorúakkal foglalkozik, akik környezetük ártó hatásai vagy saját személyes fejlődésük rendellenességei miatt... Tovább

Előszó

A gyermek- és ifjúságvédelem /továbbiakban gyermekvédelem/ azokkal a 0-18 éves kiskorúakkal foglalkozik, akik környezetük ártó hatásai vagy saját személyes fejlődésük rendellenességei miatt fejlődésükben veszélyeztetettek, azaz társadalmi, etikai szempontból és mentális épségük szempontjából a gyermekvédelmi beavatkozás nélkül közösség képtelenekké válnának.
Ha gyermekvédelemmel foglalkozunk, szükségszerűen találkozunk a pedagógia szinte valamennyi problémájával. Eseteinkben ugyanis többnyire a családi, az óvodai, az iskolai és az iskolán kívüli nevelés korábbi sikertelenségei mutatkoznak meg. Ezek hátterében azonban számos olyan hatóerő működik, amely rendszertanilag csak lazán, esetleg többszörös áttételként vagy láncreakcióként érvényesül a pedagógiában, és mivel többségük kedvezőtlenül befolyásolja a gyermek személyiségfejlődését - a pozitív nevelési hatások érvényesülését gátolják. Az a tény, hogy pedagógián kívüli tényezők befolyásolják a nevelői munka eredményességét - hosszú időn át meggátolta a gyermekvédelemnek - mint pedagógiai területnek az elismerését és elfogadását. Ha megismerjük ezek sokrétűségét, sokféleségét - így pl. jogi, gazdasági, szociális, biológiai, pszichológiai tényezőket - nem csodálkozhatunk azon, hogy a pedagógusok nem szívesen vallják mindenestül a magukénak e problémakomplexust. Valójában nem is vállalhatják, hiszen a gyermek fejlődését károsan befolyásoló körülmények /pl. a rossz családi élet, a nyomor/ szabályozása vagy megváltoztatása jórészt túlnövi tevékenységük határait. Ez nyilván mindig is így lesz.
A gyermekvédelem eddigi fejlődése azonban bizonyítja, hogy a sokféle hatásnak a gyermekben történő summázását és akkumulálását a pedagógia /illetve a pedagógus/ képes befolyásolni a nevelés és az oktatás eszközeivel. Mivel pedig a jelenlegi társadalmi körülmények kedvezőek /megszűnt a tömeges nyomor, a gyermekek rosszul tápláltsága, a környezet részvétlensége stb./, a lehetőségek is növekvőben vannak a hibás fejlődésmenet megelőzésére, az ártalmak és károsodások elhárítására, a személyiségkorrekciós feladatok végzésére - azaz a kedvező nevelési hatások befogadásának társadalmi méretű előkészítésére.
A gyermekvédelmi esetek a gyermek egyéni fejlődésének szempontjából is, társadalmilag ±s rendellenesek. A családi hátterük ugyancsak rendellenes. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
A) A gyermek- és ifjúságvédelem fogalma 5
A veszélyeztetettség 6
B) A gyermekvédelmi esetek megközelítésének módjai 13
I. Az adekváció 14
II. A nevelődési légkör 19
1. A család szerkezete és szociális helyzete 25
2. A család nevelési célkitűzései és nevelési módszerei mint ártalomforrások 43
3. A szülők személyisége 51
Meghatározó tényező: a gyermek élményanyaga 57
III. A fejlődés zavarai gyermekvédelmi szempontból 62
1. A gyermek fejlődési ütemének zavara 62
2. A fejlődés hibás iránya 68
C) A megelőzés, a gondozás és az utógondozás 82
I. A megelőzés 82
II. A gondozás 87
a) A helyettesítő nevelés 89
b) A pótló nevelés 91
c) A korrigáló nevelés 93
Átkondicionálás 93
Átnevelés 97
Az állami gondoskodás 101
Védő- és óvó intézkedések 102
Segélyezés, védő-, óvó intézkedés 102
Az állami gondozás 105
Nevelőotthonok 108
Nevelőszülők 115
örökbefogadás 116
III. Az utógondozás 118
D) A gyermek- és ifjúságvédelem perspektíváiról 119
Mellékletek /és Mellékletek jegyzéke/ 121
Tájékoztató a szakirodalomról 150

Dr. Gáti Ferenc

Dr. Gáti Ferenc műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Gáti Ferenc könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek

A borító kissé elszíneződött, a gerincen bejegyzés látható. A borító enyhén töredezett, a lapok és a lapélek nedvességtől foltosak.

Állapot:
1.980 Ft
990 ,-Ft 50
5 pont kapható
Kosárba