kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem Államigazgatási Kar |
---|---|
Kiadás helye: | Gyula |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 319 oldal |
Sorozatcím: | Szociális-kulturális igazgatás |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-9135-54-2 |
Megjegyzés: | Néhány ábrával illusztrálva. |
Kedves Olvasó! | 7 |
Az őskori elődök aktivitása és veszélyészlelete | 9 |
Az aktiváció és aktivitás | 9 |
Az előnyös, illetve káros helyzetek (vészhelyzet) feldolgozásának biológiai feltételei | 10 |
A kultúra kezdeteinek kialakulása (előkultúra) és a gyermekgondozás | 17 |
A gyermekvédelem rövid története | 26 |
A felnőttek életkörülményei és gyermekfelfogásuk közötti összefüggés | 26 |
Az elhagyott és "kitett" gyermekek helyzete az ókori népeknél | 29 |
A szegénykedés keretében, a karitász segítségével megvalósuló gyermekvédelem | 34 |
Gyermekvédelem alakulása a középkorban. Az emberiség nagy veszedelmei (járványok). A gyermekvédelem kezdete Magyarországon. A reneszánsz hatása | 36 |
Az állami és karitatív intézmények együttműködése | 40 |
Az állami dominanciájú, tanulásközpontú és szakmára felkészítő gyermekvédelem | 46 |
A gyermekvédelem alapfogalmai és intézményei | 53 |
A társadalom alavető érdeke | 53 |
A család- és gyermekérdekek érvényesítése mint alapfunkció | 54 |
Érdekegyeztetés, civil és állami szervezetek összefogása | 56 |
A státusaggodalom csökkentése | 59 |
A gyermeki jogokról | 59 |
A szülői jogok és kötelességek | 60 |
A gyermekvédelem területei és fogalma | 60 |
A vizsgálati és kísérleti módszerekről | 84 |
A tudománytan eredményeinek hasznosítása a gyermekvédelem | 84 |
Az ember rendszerként történő belső működésének szintjei | 90 |
A vizsgálati és kutatási módszerek csoportosítása | 93 |
Néhány szempont az esettanulmány, a személyiségrajz és az egyéni fejlődési program készítéséhez | 117 |
A gyermeki személyiség fejlődését meghatározó alapfeltételek | 130 |
A gyermek fejlődését meghatározó feltételek | 131 |
Az öröklött adottságok, diszpozíciók (értelmiek) | 131 |
A tipológiai, diszpozicionális ismeretek szerepe a gyermekvédelmi nevelésben | 140 |
A természeti, a szociokultúrális-pszichoszociális hatások | 148 |
A gyermekek zavartalan fejlődéséhez szükséges anyagi, tárgyi feltételek. A személyes kötődés, érintés állandó jelzésváltás, a szeretet elvesztésétől való félelem, a bizalom, az örömteli tanulás | 152 |
A nevelés legfontosabb színtere: a család | 159 |
Házasodási szokások és a változó család | 167 |
A gyermeki személyiség fejlődését meghatározó késztetések | 174 |
Biológiai jellegű erőforrások | 174 |
A természeti és pszichoszociális hatások késztetései | 177 |
A személy értékrendje mint ambicionáló energia | 178 |
A célrendszerbeli értékek mint dinamikák | 180 |
Az érzelem és a motiváció mint indító jelenség | 181 |
A pszichés trauma, a félelem és a szorongás | 188 |
Az életminőség romlása | 188 |
A pszichés trauma értelmezése | 191 |
Félelem és szorongás | 194 |
A szociokultúrális-pszichoszociális veszélyformák | 200 |
A hatóságok által nyilvántartott veszélyeztetett kiskorúak Magyarországon (1990-es évek végén) | 200 |
Gyakrabban előforduló veszélyformák: az antropogén veszélyek, házastársi és családi konfliktusok, a szülők alkoholizmusa, a durva bánásmód, az elhanyagolás, a szülői nevelési stílus, a válások hatása a gyermekre | 201 |
A házasságkötések, a válások és a házasságon kívül élő (egyszülős) gyermekek aránya | 213 |
A bűnözés hatása a gyermekekre | 218 |
A köznapi-mindennapi élet tapasztalataival kapcsolatos ellentmondások szocializációs hatása | 225 |
Személyiségzavarok gyermek- és ifjúkorban | 230 |
A személyiségzavarok néhány általánosabb sajátossága | 230 |
A regresszív, agresszív és erkölcsi tünetcsoport szerinti felosztás | 232 |
Mentális betegségek csoportosítása | 232 |
Gyermekkori betegségek csoportosítása | 232 |
A gyermekkori személyiségzavarok csoportosítása | 236 |
Retardáció és regresszió | 236 |
Gyakrabban előforduló viselkedési életvezetési és beilleszkedési (disszociális) zavarok | 240 |
A pszichoszomatikus reakciók és zavarok értelmezése | 251 |
Gyermekvédelem és nevelés | 259 |
Az érett, egészséges felnőtt személyiség mint emberkép | 259 |
A gyermekvédelem nevelési hatóköre | 261 |
A módszerek csoportosítása | 265 |
Megállapodás az együttélési szabályokban | 265 |
A humanisztikus pszichológia hatása a nevelési módszerekre | 266 |
Megerősíteni, visszaadni a biztonságot nyújtó otthon élményét | 271 |
A gyermek fontos lételeme az öröm | 277 |
A nevelési módszereket megvalósító személyek metakommunikációs jelei. A jelek kölcsönös leolvasni tudása | 285 |
Reális helyzet- és önértékelési képesség. Megfelelő kompetenciatudat | 289 |
Néhány személyiségfejlesztési módszerről | 291 |
Gyakorlatok nevelési helyzetek megoldásához | 297 |
Irodalomjegyzék | 306 |
Név és tárgymutató | 310 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.