kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Saxum Kiadó Bt. |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 166 oldal |
Sorozatcím: | Az élet dolgai |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 17 cm x 12 cm |
ISBN: | 963-9308-67-6 |
Bevezető | 7 |
Mire van szüksége a gyerekemnek - hogy boldoguljon? | 11 |
EQ | 11 |
Érzelmet adni és kapni | 13 |
Játék, mese - művészetek | 15 |
Szinaptikus kapcsolatok - endorfin | 18 |
Megérik, mint az alma a fán | 23 |
Korai tanítás? | 26 |
Mire van hát szüksége? | 29 |
Milyen óvodát válasszak? | 30 |
Iskolák - óvodák - szülők | 30 |
Top-menedzserképzés? | 33 |
Szóval: milyen óvodát? | 35 |
Jó otthon is! | 36 |
Mikor iskolaérett? | 37 |
És milyen iskolát? | 40 |
Kisfelmenő, nagyfelmenő - a tanító személyisége | 40 |
Mindenre volt idő! | 42 |
Feleltetés - szorongás -teljesítmény | 44 |
Olyan iskolát keresnék | 48 |
Az első osztály | 52 |
Agy és tüdő | 52 |
A figyelem terjedelme | 53 |
Iskolai ártalmak; napközi | 53 |
Házifeladat | 54 |
Önállóság, bukás? | 55 |
"Tíz percben szaladgált!" | 56 |
Óvoda - iskola | 57 |
Felejtés? | 58 |
"Karácsonyra mindenki ír, olvas!" | 59 |
A készségek kialakulása | 61 |
A szülő - mint házitanító | 63 |
Mit tehetünk? Misi | 64 |
Példa: az írás tanulása | 66 |
A betegítő iskola | 68 |
A szülői kongruencia | 70 |
Képek és képernyők | 72 |
Belső kép | 72 |
Külső képek | 75 |
Agresszió | 76 |
Hullámszerkezet; fókuszáló tekintet | 78 |
Testi és lelki tétlenség | 79 |
Életkorok - mesék | 81 |
Mesétől az olvasásig | 83 |
A számítógép - otthon | 87 |
Függőség | 88 |
Két család | 90 |
Az osztályzásról | 93 |
Érthető szülői szorongások | 93 |
Mit mér az osztályzat? | 95 |
Kisfiam, többet vártunk tőled! | 97 |
A szöveges értékelés lehetősége | 99 |
Cinkosságok | 102 |
Alternatívák - Például: a Waldorf | 105 |
Gyermekközpontú vagy intézményközpontú | 105 |
Hallgassuk Széchenyit! | 107 |
"'Ismerd meg... hogy... szerethesd!" | 110 |
Görögök, rómaiak, középkor | 112 |
Felülről vagy alulról | 114 |
A gyermek évszázada? | 115 |
Kimunkált pluralizmus | 116 |
"Kísérlet"-ek | 117 |
Reformok, alternatívák | 118 |
Az ebihalak pártján | 119 |
Az állami monopólium megtörése | 123 |
Miért kell? | 124 |
Alter | 125 |
Korlátozatlan alternatívák | 127 |
A Waldorf-alapelvekből | 128 |
Írás-olvasás: még egyszer | 133 |
Kövek, növények | 138 |
Az elbeszélések változása | 138 |
Egy kis fejlődés(lélek)tan | 141 |
Test - lélek - szellem | 141 |
Életérzés - játék | 142 |
Érzelem - spontán derű | 143 |
Értelem - utánzás | 145 |
Akarat | 146 |
Hitvilág - mese | 146 |
A táblázat szerint | 147 |
A kölyök (a kisiskolás) és a verseny | 148 |
Munkakedv | 149 |
Gyűjtés | 150 |
Csapat - barátságok | 152 |
Monda | 154 |
A kamasz | 1155 |
Az ifjú | 156 |
Zárszó | 158 |