1.056.329

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Gyakorlatok a történelemtanítás módszertanából

Kézirat

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 245 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Megjelent 425 példányban. Tankönyvi száma: J11-500. 209 fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tanárképző főiskolák eddig is egyik leglényegesebb munkaterületüknek tekintették hallgatóinak gyakorlati felkészítését. Ezt a célt szolgálták a szakmódszertani előadások, az ált. iskolában... Tovább

Előszó

A tanárképző főiskolák eddig is egyik leglényegesebb munkaterületüknek tekintették hallgatóinak gyakorlati felkészítését. Ezt a célt szolgálták a szakmódszertani előadások, az ált. iskolában végzett hospitálások, gyakorlati tanítások s egyéb munkaalkalmak. Most egy lépéssel még előbbre kívánunk lépni. El szeretnénk érni, hogy végző hallgatóink az eddigieknél is jobban rendelkezzenek mindazokkal az ismeretekkel, készségekkel és jártasságokkal melyekre majdani iskolájukban nap mint nap szükségük lesz. Hogy ezt elérhessük, szakmódszertan bői még külön gyakorlati órákat is beiktattunk. Ezeken az órákon kívánjuk bevezetni hallgatóinkat a történelemtanár gyakorlati munkáinak műhelytitkaiba. Ebből a célból készült új jegyzetünk is.

Jegyzetünkben elsősorban a tanári gyakorlat által felvetett kérdésekre kívánunk választ adni. Ügyelve azonban arra, hogy jegyzetünk ne adjon kész sémákat, hanem alapokat rakjon le, gondolatokat ébresztő elveket rögzítsen úgy, hogy hallgatóink azokat majdan a gyakorlatban egyéniségüknek megfelelően alkalmazzák, esetleg továbbfejlesszék.

Jegyzetünk megírásakor igyekeztünk felhasználni a viszonylag csekély számú szakmódszertani irodalmat is. Szándékosan vettünk át onnan az egyes témakörökhöz vágó, általunk is jónak tartott anyagot. Tettük ezt elsősorban azért, hogy ezzel is kifejezésre juttassuk azt a fontos elvi követelményt, hogy gyakorló tanárainknak ismerniük kell élenjáró tanáraink publikációs munkáit. Csak is ez menti meg tanárainkat az elszürkülés tol, csak is ilyen hozzáállás után várható, hogy főiskoláinkról kikerülő hallgatóink idővel a szakma kiváló munkásai, a módszertan tudományának továbbfejlesztői lesznek.

Jegyzetünk úttörő munka. Ilyen (vagy ehhez hasonló jegyzet) eddig még nem jelent meg. Már maga ez a tény is magában rejti jegyzetünk esetleges fogyatékosságait, hiányosságait mind kidolgozás át, mind tematikáját illetően. Mivel minden elgondolásnak próbaköve a gyakorlat, mi is a gyakorlatban látjuk majd meg, hogy milyen munkát végeztünk. A gyakorlat ad majd választ arra is, hogy a következőkben hol kell majd változtatnunk, milyen új - itt még nem szereplő - témákat kell még beiktatnunk, milyen kérdéseket kell még megválaszolnunk. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
I. A történelemtanár közvetett és közvetlen felkészülésének módszerei 5
1. Tanmenetek készítése - tematikus tervezés (Annási Ferenc) 7
2. Tanítási tervezetek - óravázlatok (Annási Ferenc)
3. Táblai vázlatok (Annási Ferenc) 38
4. Szakköri foglalkozások (Bernáth János) 47
5. A történeti szertár vagy szertársarok (Bernáth János)

II. Technikai jártasságot igénylő szemléltető eszközök készítése 69
1. Rajzolás a történelemtanításban (Bernáth János) 71
2. A kronológiai tájékozottság kialakítását és fejlesztését szolgáló eljárások és szemléltetési anyagok (Annási Ferenc) 132
3. Topográfiái tájékozottságot szolgáló szemléltető anyagok felhasználása és készítése
(Bernáth János) 164
4. Applikációs megoldások (Annási Ferenc) 189
5. A modellek és készítésük (Görgényiné Horváth Mária) 205

III. Technikai segédeszközök alkalmazása a történelemórán 207
1. A technikai eszközök alkalmazásának jelentősége (Görgényiné Horváth Mária) 209
2. A vetített kép sajátosságai: (Görgényiné Horváth Mária) 213
a) Pergő-film a történelemórán 215
b) Az iskolai filmvetítőgép és kezelése 220
c) Meglévő diafilmek felhasználása és átalakítása 229
d) Diavetítés, diaképek, diakészítés 233
3. A rádió, magnó, lemezjátszó és a televízió (Görgényiné Horváth Mária) 239
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem