kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Kossuth Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 401 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-09-4645-9 |
Bevezetés | 11 |
A C++ nyelvről | 11 |
A könyvről | 12 |
C++ - az objektumorientált nyelv | 13 |
Adatrejtés - más néven egységbezárás vagy betokozódás | 13 |
Öröklődés - a kód újrafelhasználása | 14 |
Többalakúság avagy polimorfizmus | 14 |
A C++ fejlesztői környezete | 15 |
A szövegszerkesztő | 15 |
Automatikus kódigazítás | 15 |
Adat- és függvénytagok listázása | 15 |
Gyors információ | 16 |
Keresés, csere | 16 |
Professzionális keresés reguláris kifejezések segítségével | 16 |
A regex operátorok részletes ismertetése | 17 |
A preprocesszor avagy előfeldolgozó | 18 |
A fordító (compiler) | 20 |
Az assembler | 21 |
Linker | 21 |
A makefile | 21 |
Verziókövetelés (version control) | 22 |
A preprocesszor-direktívák részletes ismertetése | 25 |
A # és # # processzor-operátorok | 25 |
A #define és az #undef direktiva.#define konstansok. Függvény típusú makrók | 26 |
A makrófüggvények előnyei és hátrányai | 29 |
Az #include direktíva. Állományok beolvasása és lefordítása | 31 |
Hibagenerálás: az #error direktíva | 33 |
Feltételes fordítási direktívák: #if, #ifdef, #ifndef, #else, #elif, #endif | 33 |
Egy gyakorlati példa a forrásállományok befordításakor fellépő végtelen rekurzió megelőzésére (kölcsönös #include) | 35 |
Előre definiált (predefinit) makrónevek | 37 |
A #line direktíva | 37 |
Megjegyzések (comment) | 38 |
#pragma | 40 |
GCC #pragma | 40 |
Visual C++#pragma | 41 |
Változók és konstansok | 43 |
A C++ beépített alaptípusai | 43 |
Példaprogram: alternatíva a típusok méretének kiíratására - a sizeof operátor | 47 |
Változók és konstansok deklarálása és inicializálása | 50 |
Globális és lokális változók. Érvényességi tartomány (scope) | 52 |
Módosítható egy konstans? | 55 |
Saját típus definiálása | 58 |
A typedef kulcsszó | 58 |
Az enum típus | 59 |
Egész számok bináris formában | 63 |
Negatív egész számok ábrázolása | 64 |
Lebegőpontos számok ábrázolása. Véges pontosság | 65 |
Példaprogram: decimális egész és lebegőpontos számok bináris ábrázolása | 70 |
Felülcsordulás és alulcsordulás | 80 |
Típuskonverziók - a cast és veszélyei | 83 |
Optimalizált eltérés - a register kulcsszó | 84 |
Statikus változók deklarálása -a static kulcsszó | 88 |
Külső változók - az extern kulcsszó | 89 |
A volatile kulcsszó | 91 |
Az auto kulcsszó | 92 |
Névterek | 93 |
Névütközések elkerülése, a globális névtér felosztása | 93 |
Az std névtér és az ANSI C++ új fejállományai | 98 |
Műveletek, operátorok | 101 |
Aritmetikai műveletek | 101 |
Relációs és logikai műveletek | 105 |
Bitszintű műveletek | 107 |
Az & és a * operátor | 113 |
Értékadás operátor | 113 |
A ? operátor | 114 |
Tagoperátorok: .és-> | 115 |
Tagra hivatkozó operátorok: .*és ->* | 115 |
A ::hatókörfelbontó operátor | 117 |
I/O operátorok: <<és>> | 117 |
A vessző operátor | 118 |
Típusok és objektumok méretének meghatározása - a sizeof operátor | 118 |
Típuskonverziós operátorok | 119 |
A new és a delete operátor | 120 |
A typeid operátor | 120 |
Operátorok túlterhelése | 120 |
Operátorok értékelési sorrendje | 123 |
Explicit operátorok | 124 |
Alapvető vezérlési stuktúrák | 125 |
Elágazások | 125 |
Az if és az else | 125 |
A switch kulcsszó | 127 |
Ciklusok programozása | 129 |
A while ciklus | 129 |
A do - while ciklus | 131 |
A for ciklus | 131 |
Ugró utasítások | 133 |
A break és a continue | 134 |
A goto | 136 |
A return | 137 |
Ciklus belsejében dekralált objektumok | 138 |
A C++ memória kezelése | 140 |
Memóriakezelés - statikus, verem- és heapmemória | 140 |
Pointerek és referenciák | 141 |
Konstans és konstransra mutató pointerek. Pointerek deklarálásánál felmerülő kérdések | 146 |
Tömbök | 147 |
Dinamikus tömb - gyakorlati megvalósítás | 150 |
Függvényekre mutató pointerek. Függvénypointertömbök. Callback függvények | 154 |
A new és a delete operátor. Eltolásos és tömbös változatok | 159 |
A megfelelő new/delete páros | 164 |
New és nothrow new | 166 |
Mutatók ellenőrzése | 168 |
Veszélyes típuskonverziók | 170 |
New és delete felületdefiniálása, túlterhelése | 172 |
Megbízható pointertárolók. Az auto_ptr osztály | 177 |
Példaprogram: egy biztonságos módszer a szigorúan ellenőrzzött pointerre | 181 |
Függvények | 186 |
Deklaráció és definíció | 186 |
A main függvény | 188 |
Függvényváltozók | 189 |
Statikus függvények | 192 |
Const függvények. A mutable kulcsszó | 193 |
Függvényparaméterek: érték szerinti átadás, mutatók és referenciák. Konstans paraméterek. Függvények visszatérési értékei | 196 |
Függvénynév-túlterhelés | 203 |
Inline függvények - és a velük kapcsolatos téveszmék | 204 |
A függvényhívás. Függvényhívási konvenciók - mi történik a színfalak mögött? | 205 |
Változó paraméterszámú függvények | 207 |
Rekurzív függvények. A veremtúlcsordulás | 212 |
Assembly a C++-ban | 214 |
Sablon-(template) függvények | 217 |
Függvénykönyvtárak létrehozása | 219 |
Egységbezárás, öröklődés, többalakúság | 220 |
Osztályok | 220 |
Struktúrák | 222 |
Unionok | 223 |
Elérhetőség specifikátorok és szerepük: public, protected és private | 225 |
Öröklődés | 228 |
Adattagok és tagfüggvények | 230 |
Konstansok | 230 |
Statikus tagok | 230 |
A barátság fogalma a C++-ban; friend függvények és osztályok | 233 |
Bitmezők (bitfield) - takarékoskodjunk a byte-okkal | 238 |
Egymásba ágyazott osztályok | 240 |
Egy speciális mutató - a this | 241 |
Speciális függvények: constructor, destructor, copy constructor | 241 |
Konstruktorok és a new operátor | 249 |
Konstruktorok és destruktorok végrehajtási sorrendje | 251 |
Automatikus típuskonverzió a konstruktorban. Az explicit kulcsszó | 255 |
Adatok inicializálása a konstruktorban - értékadás vagy inicializálási lista? | 258 |
Adattagok sorrendje a konstruktor inicializálási listájában | 264 |
"Kivételes" konstruktorok | 268 |
A copy construktor és egyenlőség operátor | 273 |
"Kivételes" destruktorok | 283 |
Virtuális destruktor | 285 |
A fordítási függőségek minimalizálása - #include helyett előre deklarálás | 290 |
A cheshire-i macska | 293 |
Virtuális függvények - polimorfizmus a C++-ban | 296 |
Korai kötés, késői kötés | 297 |
Virtuális függvények alapértelmezett paraméterei | 305 |
Downcast és upcast | 306 |
Virtuális öröklődés | 312 |
Absztrakt osztályok | 316 |
A futásidejű típusinformáció (RTTI) | 320 |
A virtuális függvény - és ami mögötte van | 322 |
Nem-virtuális tagfüggvények újradefiniálása | 327 |
Sablonosztályok (template classes) | 329 |
Sablonok specializálódása | 333 |
Sablonosztályok forrásállományokba rendezése | 335 |
Kivételek kezelése a C++-ban | 336 |
Ne menjünk biztosra - próbálkozzunk! Try, catch, throw | 336 |
Kivételek elkapása - érték szerinti, pointer és referencia catchparaméterek | 341 |
Kivételspecifikáció | 345 |
A kivételkezelés - és ami mögötte van | 348 |
Az STL - a C++ szabályos sablonkönyvtára | 349 |
Konténterek | 350 |
Iterátorok | 354 |
Algoritmusok | 359 |
Kereső algoritmusok | 359 |
Másoló algoritmusok | 361 |
Rendező algoritmusok | 362 |
Tesztelés és hibakeresés | 364 |
Hibakeresés MS Visual C++-ban | 365 |
Debug és release verzió | 369 |
A hívásverem (call stack) | 371 |
Hibakeresés távoli gépeken (remote debug) | 372 |
A VC++ pszeudoregiszterei: @ERR, @TIB és társaik | 374 |
Hibanaplózás a gyakorlatban - a Callstack osztály | 376 |
Tartalom és forma. Kódolási javaslatok | 380 |
A kód szervezése | 381 |
A kód igazítása | 384 |
Az egységes jelölés | 388 |
Használati utasítás | 391 |
Tárgymutató | 393 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.