kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 237 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-18-5078-1 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkat, fotókat tartalmaz. Tankönyvi szám: 53177. |
A beszédszervek és működésük | 7 |
A tüdő | 8 |
Mennyi levegővel gazdálkodunk? | 9 |
A beszédlégzés | 9 |
Mikor sérül a beszédlégzés? | 11 |
A helyes beszédlégzés megtanítása | 12 |
A gége | 16 |
A toldalékcső | 19 |
A garat | 20 |
Az orrüreg | 21 |
A szájüreg | 23 |
Hallás, hallásvizsgálat | 28 |
Az idegrendszer | 31 |
A beszédhang | 33 |
Magánhangzók | 35 |
Mássalhangzók | 35 |
A hangzókapcsolatok törvényszerűségei | 38 |
A magánhangzók kapcsolódásának törvényei | 39 |
A mássalhangzók kapcsolódásának törvényei | 40 |
A beszéd fejlődése | 43 |
A beszédfejlődés szakaszai | 43 |
A beszéd fejlődését elősegítő, a hibás beszéd illetve a beszédhibák kialakulását meggátló feladatok, gyakorlatok | 46 |
A beszédet akadályozó tényezők | 61 |
A pöszeség | 65 |
A pöszeség meghatározása, felosztása | 66 |
Vizsgálat | 69 |
A foglalkozások általános menete | 71 |
Az egyes kiejtéshibák javítása | 76 |
Selypítés (szigmatizmus) sz-z-c-zs-cs hiba | 76 |
A l hiba (lambdacizmus) | 91 |
Raccsolás (rotacizmus), r hiba | 93 |
A k, g hiba | 97 |
Az f, v hiba | 103 |
A ty, gy, ny hiba | 107 |
A b, d hiba | 111 |
A h hiba | 115 |
A j hiba | 117 |
Az ö, ü hiba | 119 |
A p, t, m, n hangok | 121 |
Az orrhangzós beszéd | 122 |
A hadarás | 125 |
A hadarás tünetei | 126 |
A hadarás javítása | 128 |
A dadogás | 137 |
A dadogásról általában | 137 |
A dadogás meghatározása | 140 |
A dadogás tünetei | 141 |
A görcsös megakadások | 141 |
A beszédfélelem (logofóbia) | 142 |
Az együttmozgások | 144 |
Az aritmia | 145 |
Személyiségjegyek, pszichés sajátosságok | 147 |
A dadogás eredete | 148 |
A dadogás kiváltó okai | 150 |
A dadogás javítása | 159 |
A pedagógiai indíttatású módszerek | 160 |
A cselekvéssel kapcsolt beszéltetés módszere | 162 |
A pszichológiai módszerek | 164 |
Az orvosi kezelés és a gyógyszeres terápia | 165 |
A komplex módszerek | 166 |
A dadogó személyiségének fejlesztése | 168 |
A beszédhibájához és a környzethez való viszony alakítása a dadogó iskolásoknál | 169 |
Technikai segédeszközök a dadogás javításában | 185 |
Az olvasás és az írás zavarai | 187 |
A dyslexia felismerése | 190 |
A fonematikus olvasás- és írászavarok | 195 |
Az optikai olvasás- és írászavarok | 197 |
A laterális dominancia szerepe | 199 |
Az olvasási zavar javítása | 201 |
Az írászavarok javítása | 203 |
Gyakorlóanyag a hallásos és az írásban történő differenciáláshoz | 206 |
A beszéd díszítőelemei | 211 |
A tagolás | 211 |
A hangsúly | 213 |
A hanglejtés | 215 |
A beszédtempó | 217 |
A hangszín | 217 |
A ritmus | 221 |
Néhány jól használható vers és prózai mű a beszéd díszítőelemeinek gyakorlására | 222 |
Felhasznált és javasolt irodalom | 235 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.