kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Volk und Wissen Volkseigener Verlag |
---|---|
Kiadás helye: | Berlin |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Félvászon |
Oldalszám: | 875 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Német |
Méret: | 23 cm x 17 cm |
ISBN: | |
pszichológia, általános, történet, emlékezet, módszer, viselkedés, észlelés | |
I. kötet: | |
Előszó az első kiadáshoz | |
Előszó a második kiadáshoz | |
Első rész | |
A pszichológia tárgya | |
A pszichikum természete | |
A pszichikus jelenségek jellemzése | |
A pszichikum és a tudat | |
A pszichikum és a tevékenység | |
A pszichofizikai probléma | |
A pszichológiának mint tudmánynak tárgya és feladatai | |
A pszichológia ágai | |
A pszichológia módszerei | |
Metodika és metodológia | |
A pszichológia módszerei | |
Megfigyelés | |
Önmegfigyelés | |
Objektív megfigyelés | |
A kísérleti módszer | |
A pszichológiai kutatás egyéb módszerei | |
A pszichológia története | |
A nyugati pszichológia fejlődésének története | |
A pszichológia az ókorban (ókori Görögország) | |
A pszichológai a középkorban (a reneszánszig) | |
A pszichológia a reneszánsz korában | |
A pszichológai a XVII-XVIII. században és a XIX. század első felében | |
A pszichológiának mint kísérleti tudománynak a kialakulása | |
A pszichológia metodológiai alapjainak válsága | |
A pszichológia fejlődése a Szovjetunióban | |
Az orosz tudományos pszichológia története | |
A szovjet pszichológia | |
Második rész | |
A fejlődés problémája a pszichológiában | |
A pszichikum és a viselkedés fejlődése | |
A viselkedés és a pszichikum fejlődésének főbb szakaszai | |
Az ösztön, a készség és az intellektus problémája | |
Az ösztönök | |
A viselkedés individuális formái | |
Az intellektus | |
Általános következtetések | |
Az állatok viselkedésének és pszichikumának fejlődése | |
Az alacsonyabb rendű szervezetek viselkedése | |
Az idegrendszer fejlődése az állatoknál | |
Az életmód és a pszichikum | |
Az emberi tudat | |
A tudat történeti fejlődése az embernél | |
Az antropogenezis problémája | |
A tudat és az agy | |
A magasabb rendű idegműködés fiziológiája | |
A tudat fejlődése | |
A tudat fejlődése a gyermeknél | |
A fejlődés és az oktatás | |
A biogenetikai probléma | |
A gyermek idegrendszerének fejlődése | |
A gyermek tudatának fejlődése | |
Harmadik rész | |
Bevezetés | |
Az érzékelés és az észlelés | |
Az érzékelés | |
A receptorok | |
A pszichofizika elemei | |
Pszichofiziológiai törvényszerűségek | |
Az érzékletek osztályozása | |
Szervi érzékletek | |
Statikus és kinesztétikus érzékletek | |
Statikus érzékletek | |
Kinesztétikus érzékletek | |
Bőrérzékenység | |
Fájdalom | |
Hőérzetek | |
Érintés, nyomás | |
Tapintás | |
Szaglási és ízlelési érzékletek | |
Szaglási érzékletek | |
Ízlelési érzékletek | |
Hallási érzékletek | |
A hangok lokalizációja | |
A hallás elmélete | |
A beszéd és a zene észlelése | |
A látási érzékletek | |
A szem szerkezete és működése | |
Színérzékelés | |
Pszichofiziológiai törvényszerűségek | |
A színérzékelés elmélete | |
A színek pszichofizikai hatása | |
Színészlelés | |
Az észlelés | |
Általános elmélet | |
Az észlelés természete | |
Az észlelés konstanciája | |
Az észlelés értelmezettsége | |
Az észlelés történeti jellege | |
Az észlelés és a személyiség irányulása | |
A térészlelés | |
Nagyságészlelés | |
Formaészlelés | |
A mozgásészlelés | |
Az időészlelés | |
Az észlelés fejlődése gyermeknél | |
A gyermek szenzoros fejlődése | |
A térészlelés fejlődése a gyermeknél | |
A formaészlelés a gyermeknél | |
Az időészlelés a gyermeknél | |
Az észlelés és megfigyelés fejlődése a gyermeknél | |
Az emlékezés | |
Az emlékezés és az észlelés | |
Az emlékezés organikus alapjai | |
A képzetek | |
A képzetek asszociációi | |
Az emlékezés elmélete | |
Az asszociációs, értelmi és strukturális kapcsolatok szerepe a bevésésben | |
A beállítódás szerepe a bevésésben | |
A bevésés | |
A felismerés | |
A felismerés | |
A rekonstrukció a felidézésben | |
A visszaemlékezés | |
A megőrzés és a felejtés | |
Remineszcencia a megőrzésben | |
Az emlékezés fajtái | |
Az emlékezés szintjei | |
Az emlékezés típusai | |
Az emlékezés patológiája | |
Az emlékezés fejlődése a gyermeknél | |
A képzelet | |
A képzelet természete | |
A képzelet fajtái | |
A képzelet és az alkotás | |
A képzelet "technikája" | |
A képzelet és a személyiség | |
A képzelet fejlődése a gyermeknél | |
II. kötet: | |
A gondolkodás | |
A gondolkodás természete | |
A pszichológia és a logika | |
A gondolkodás pszicholgóiai elméletei | |
A gondolkodási folyamat pszichológiai természete | |
A gondolkodási folyamat fő fázisai | |
Az alapműveletek mint a gondolkodási tevékenység oldalai | |
A fogalom és a képzet | |
A gondolkodás fő fajtái | |
A gondolkodás genetikailag korai fokairól | |
A gondolkodás patológiája és pszichológiája | |
A gyermek gondolkodásának fejlődése | |
A gyermek intellektuális tevékenységének első megnyilvánulásai | |
A gyermek első általánosításai | |
A gyermek "szituatív" gondolkodása | |
A gyermek aktív gondolkodási tevékenységének kezdete | |
Az óvodás korú gyermek általánosításai és a viszonyok megértése | |
A gyermek következtetései és az oksági összefüggés megértése | |
A gyermeki gondolkodás korai formáinak megkülönböztető sajátosságai | |
A gyermek gondolkodásának fejlődése a rendszeres oktatás folyamatában | |
A fogalmak elsajátítása | |
Az ítéletek és a következtetések | |
Az elméleti gondolkodás fejlődése az ismeretrendszer elsajátításának folyamatában | |
A gyermeki gondolkodás fejlődésének elméletei | |
A beszéd | |
A beszéd és az érintkezés. A beszéd funkciói | |
A beszéd különböző fajtái | |
A beszéd és a gondolkodás | |
A beszéd történelmi fejlődése | |
A beszéd fejlődése a gyermeknél | |
A gyermek beszédének keletkezése, és fejlődésének első fokai | |
A szókincs növelése | |
A beszéd struktúrája | |
Az összefüggő beszéd fejlődése | |
Az egocentrikus beszéd problémája | |
Az írott beszéd fejlődése a gyermeknél | |
A kifejező beszéd fejlődése | |
A figyelem | |
A figyelem természete | |
A figyelem elmélete | |
A figyelem fiziológiai alapjai | |
A figyelem formái | |
A figyelem fő tulajdonságai | |
A figyelem fejlődése | |
Az érzelmek | |
Az érzelmek és a szükségletek | |
Az érzelmek és az életmód | |
Az érzelmek és a tevékenység | |
Az érzelmek fiziológiája | |
A kifejező mozdulatok | |
Az érzelmek és a személyiség élményei | |
Az érzelmek pszichológiai diagnosztikája. Az "asszociációs" kísérlet | |
Az emocionális élmények különböző fajtái | |
Az indulatok | |
A szenvedélyek | |
A hangulatok | |
A személyiség emocionális sajátossgágai | |
Az érzelmek fejlődése a gyermeknél | |
Az akarat | |
Az akarat természete | |
Az akarati folyamat lefolyása | |
Az akarat patológiája és pszichológiája | |
A személyiség akarati tulajdonságai | |
Az akaratelméletek | |
A gyermek akaratának fejlődése | |
Negyedik rész | |
Bevezetés | |
A cselekvés | |
A cselekvés különböző formái | |
A cselekvés és a mozgás | |
A cselekvés és a jártasság | |
A tevékenység | |
A tevékenység feladatai és motívumai | |
A munka | |
A munka pszichológiai karakterisztikája | |
A munkás munkája | |
A feltaláló munkája | |
A tudós munkája | |
A művész munkája | |
A játék | |
A játék természete | |
Játékelméletek | |
A gyermeki játék kifejlődése | |
A tanulás | |
A tanulás természete és a munka | |
A tanulás és a megismerés | |
Oktatás és fejlődés | |
A tanulás motívumai | |
Az ismeretrendszer elsajátítása | |
Ötödik rész | |
Bevezetés | |
A személyiség irányulása | |
Beállítódások és tendenciák | |
A szükségletek | |
Az érdeklődés | |
Az eszmények | |
A képességek | |
Az általános tehetség és speciális képességek | |
A tehetség és a képességek szintje | |
Tehetségelméletek | |
A gyermek képességeinek fejlődése | |
A temperamentum és a jellem | |
A temperamentum elmélete | |
A jellem elmélete | |
A személyiség öntudata és életútja | |
A személyiség öntudata | |
A személyiség életútja | |
Bibliográfia | |
Névmutató | |
Tárgymutó |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.