Előszó
Részlet a könyvből:
A Notre-Dame de la garde őrszeme 1815 február 24-én a Smyrna, Triest és Nápoly felől érkező háromárbocos Pharao révbefutását jelezte.
Mint minden ilyen alkalommal, a...
Tovább
Előszó
Részlet a könyvből:
A Notre-Dame de la garde őrszeme 1815 február 24-én a Smyrna, Triest és Nápoly felől érkező háromárbocos Pharao révbefutását jelezte.
Mint minden ilyen alkalommal, a révkalauz azonnal elébe ment és If vára mellett elhaladva, a Morgion-fok és Rion szigete között igyekezett a kikötésben segítségére lenni.
S ugyancsak, mint minden ilyen alkalommal, a Sain-Jean-erőd lapos bástyatetői is azonnal megteltek kíváncsiakkal, mert Marseilleben mindenkor esemény a hajók érkezése, különösen az olyanoké, mint a Pharao, mely itt, Phokis hajdani városának hajógyárában épült, itt bocsáttatott vízre és helybeli cég tulajdona.
A hajó szerencsésen átvergődött a sziklaszoroson, mit valószínűleg vulkánikus kitörés ékelt a Calasareigne- és Jaros-szigetek közé, körülvitorlázta Pomégueet, s három hatalmas árbocával, háromszögű elővitorlájával s roppant hajótestével oly lomha lassúsággal, oly komor ünnepélyességgel közelgett, hogy a parton állók baljóslatú előérzettel találgatták, vájjon mi történhetett vele. Hanem a hozzáértők azonnal fölismerték, hogy ha történt is valami baleset, az nem magát a hajót érte, mert az csüggedten bár, de kitűnő kormányosra valló könnyedséggel közelgett. Horgonyát kivetésre készen tartva, meglazították az előárboc kötélzetét. A kormányos mellett, ki a Pharaot Marseille szűkbejáratu kikötője felé terelte, egy igen élénk s átható tekintetű fiatalember állott, ki a hajó mozdulataira ügyelve, a kormányos minden parancsát megismételte...
Vissza