1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Graphi-sztori

Egy magyar mini-multi története

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: HVG Kiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 259 oldal
Sorozatcím: HVG Könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 19 cm
ISBN: 963-7525-69-6
Megjegyzés: Színes fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Erősen tartja magát a mítosz, hogy igazán nagy szakmai és anyagi sikert elérni és jól működő nemzetközi céget felépíteni csak "odakint" lehet, Magyarországon nem. Ragyogó cáfolata ennek Bojár Gábor és "szülötte", a Graphisoft. A fellazuló szocializmus félmaszek társulásából a frankfurti tőzsdén jegyzett, több mint nyolcvan országban működő multivá nőtt szoftvercég története hallatlanul tanulságos. A legilletékesebb, az alapító-cégvezető (ma már csak elnök) vezet végig a cégépítés folyamatán, a döntések kínjain, a sikerek szédülésén, a kudarcok völgyén és a tapasztalatok gazdagító feldolgozásán.
Vajon hány lábon kell állnia egy vállalatnak, hogy biztosítsa a jövőjét? Ajándék-e, ha egy nagyhírű multicég hazai képviseletét megkapjuk? Sikeres lesz-e a termék csak azért, mert nyilvánvalóan jobb a meglévőknél? Ellenálljunk-e a nagy és gyors üzletnek a tartós üzlet reményében? Hová érdemesebb bejutni először, nagy országba vagy kis országba? Mi a fontosabb és mikor, a profi menedzsment, a... Tovább

Fülszöveg

Erősen tartja magát a mítosz, hogy igazán nagy szakmai és anyagi sikert elérni és jól működő nemzetközi céget felépíteni csak "odakint" lehet, Magyarországon nem. Ragyogó cáfolata ennek Bojár Gábor és "szülötte", a Graphisoft. A fellazuló szocializmus félmaszek társulásából a frankfurti tőzsdén jegyzett, több mint nyolcvan országban működő multivá nőtt szoftvercég története hallatlanul tanulságos. A legilletékesebb, az alapító-cégvezető (ma már csak elnök) vezet végig a cégépítés folyamatán, a döntések kínjain, a sikerek szédülésén, a kudarcok völgyén és a tapasztalatok gazdagító feldolgozásán.
Vajon hány lábon kell állnia egy vállalatnak, hogy biztosítsa a jövőjét? Ajándék-e, ha egy nagyhírű multicég hazai képviseletét megkapjuk? Sikeres lesz-e a termék csak azért, mert nyilvánvalóan jobb a meglévőknél? Ellenálljunk-e a nagy és gyors üzletnek a tartós üzlet reményében? Hová érdemesebb bejutni először, nagy országba vagy kis országba? Mi a fontosabb és mikor, a profi menedzsment, a szakértelem, vagy a szívós munka, a lelkesedés és a hit a győzelemben? Adjunk-e kizárólagos jogokat a termék terjesztőjének vagy ne? Lehetünk-e jobbak, mint a nagyságrendekkel nagyobb versenytárs? Meddig terjedhet a bizalom? Kifizetődik-e az etikus magatartás?
A kérdések ismertek, a válaszok távolról sem egyértelműek. A cégépítés tipikus dilemmáiban hozott döntéseivel a Graphisoft nemegyszer szembe ment a hagyományos bölcsességgel és izgalmas megoldásokat talált. Sikereit és tévedéseit egyaránt arra használta, amire valók: a tanulásra, a továbbfejlődésre. És ez az, amit a cég és vezetőjének példája mond: a nagybácsi csekkjéből vagy az EU pénztárcájából ne az átmeneti jólétünket finanszírozzuk, hanem a képességeinket fejlesszük, a tehetségünket hozzuk helyzetbe. Hogy a jólét ne átmeneti legyen.
A Graphi-sztori esettanulmány a javából. De egy pezsdítően tehetséges és végtelenül ambiciózus ember önvallomása is. A kiemelkedően sikeres vezető frissítő öniróniával és bölcs őszinteséggel elemzi önmagát, cégét és korát, miközben színes, mulatságos történetekben az élet teljességét élvező ember is felvillan. (A könyv, sok egyéb erénye mellett, akár nemzetközi étteremkalauznak is használható...)
Az örökké optimista szerző egyetlen kérdésre nem ad választ: Miért nincs sok Graphisoftunk? De legyünk mi is optimisták: talán ez a könyv is hozzásegít egy kicsit, hogy legyen. Vissza

Tartalom

Előszó15
Előzmények, inspirációk17
Gyerekkori örökségek17
Az egyetem és az első munkahely19
A kezdődő piacgazdaság és a kimúló tervgazdálkodás konfliktusai20
Szakmai sikerek22
A külföldi munka álma23
Pelenkaszerviz vagy szoftver-pjt?24
A demokrácia és az egyenlőség határai egy vállalkozásban26
A Paksi Atomerőmű28
A hőskor30
Az első jövedelemeloszlási rendszer31
A paksi munka megvalósítása32
"Miniszter a rács mögött"34
Befektetések a boldogabb jövő érdekében35
Látogatás a bécsi HP-nél és az első lecke stratégiai marketingből37
Az első nyilvános szereplés az Interaggal Münchenben, a Systems kiállításon39
Az ArchiCAD születése42
Az Apple-kapcsolat42
RADAR a Lisán43
Az 1984-es hannoveri CeBIT45
Későbbi lecke PR-ból és stratégiai marketingből48
A kompatibilitás jelentősége49
Egy lecke a fiamtól50
Az első eladás és a fütyülős barackpálinka50
Hogy fest a kemény költségkontroll?53
Különleges német igények54
Kétféle globalizáció55
ArchiCAD 2.0: az első Macintosh-verzió56
Hány lábon kell állni?58
Élni is kell, 2D is kell58
A Bieffe-üzlet61
A topCAD története63
A csőtervező program, a Rapid története65
Az üzleti morál praktikus haszna67
Az első létszámbővülési hullám68
A Rapid dicsőséges bukása, a stratégiai döntések elvei69
A "hosszú távú" stratégiai döntések érvényessége71
Az "egytermékes" Graphisoft71
Az ArchiCAD világhódító útja72
Vezetőváltozások sorozata a fejlesztésben73
A globális disztribúció építésének kezdete74
Párizsi kulináris élmények76
Mindeddig legnagyobb disztribútorunk, az Abvent77
A konkurencia haszna78
Latinok és a többiek79
Saját leányvállalat vagy független partner80
Az izraeli villámsiker81
A lehetőségek csábítása83
A Közel-Kelet többi része84
Afrikai győzelmek88
A brit birodalom és a saját arculat90
Ausztrália és Új-Zéland90
Az első saját kézikönyvek91
A komplett kiadói munka átvétele92
Új cégarculat és a színes toll93
A "mi házunk"95
Piaci eredmények Ausztráliában és Új-Zélandon96
Maurizio96
Kanada és a magyar diaszpóra98
És végül az Egyesült Királyság98
Vízumok és világok100
A Macintosh II megjelenése és az első angol disztribútor101
Az angol csődtörvény és az első szabad magyar választás102
A skót várkastély104
Graphisoft UK Ltd.105
A német nyelvterület106
A legnagyobb sikersztori: Svájc106
Bogatzki úr108
Telefonok és egyéb infrastrukturális gondok111
A müncheni Graphisoft GmbH megnyitása114
Harc Németországért115
"Legjobb" vs. "elég jó"118
Egy igazi bajor cégvezető119
Az amerikai délibáb126
Mint vidéki kislány a nagyvárosban127
Abvent US129
A céges hitelkártya131
1989. január: San Franciscoban repülőstarttal indul a Graphisoft US131
Miért éppen San Francisco?133
Újra az Apple134
A Disney-látogatás136
A viszonteladói hálózat építésének kezdete137
Az Apple mint vallás138
A siker és a hírnév íze139
A honolului Kahala Hilton140
Amerika amerikanizálása142
Akarunk-e amerikaivá válni?142
Amerikai menedzsment144
A Szilícium-völgy hátrányai145
Az első amerikai cégvezetőnk145
A dolgok pontos megnevezése és egyszerűsítése146
Amerika és a nagyvilág viszonya148
Új cégvezető150
Ötéves a Graphisoft US Inc.152
"Big Doug"153
Pay Per Use154
A per156
Az amerikai jogrendszer sajátosságai157
Szeretem Amerikát159
A Magyar Alma162
Miért vagyunk jók matematikából?162
Nagy és gyors üzlet vagy tartós üzlet163
Az Apple-kapcsolat kiterjesztésének ötlete és dilemmái164
Az Apple útvesztői166
A rendszerváltás hangulata168
Nem félni169
Egy túl jól sikerült szerződés169
Esther Dyson konferenciái170
Hogy néz ki egy multi által diktált "szokásos" disztribútorszerződés?171
Sergio Nanni színre lép172
Prágai látogatás173
Sergio tartja a szavát175
Egy nagyon zsúfolt világ körüli út177
A hongkongi halpiac178
Magas szintű látogatás Cupertinóból179
Az Apple-disztribúció eladása183
Az első aranykor186
A tulajdonviszonyok tisztázásának gyötrelmei186
Egy menedzsmentkudarc189
A cég értéke190
Az első tőkebevonási kísérlet191
Az első befektetői kudarc okai191
Új ember a felső vezetésben193
Nyitás a PC-világra195
Pozitív fejlemények az Apple világában199
Díj-zuhatag201
Bill Gates budapesti látogatása202
Japán és a nagy kínai ígéret206
Alkalmazkodás a helyi igényekhez207
Váratlan segítség208
A Daiwa Securities és a SEGA209
Az SSC-üzlet209
A Daiwa jutaléka210
Három történet a japánok kulturális "zártságáról"211
További nagy üzletek213
Kobayashi-san és a Fukui Computers története215
Okawa-san és az első részvényeladásunk216
Okawa-san álma218
Egy újabb csata az ügyvédekkel218
A japán konyhaművészet csúcsai222
A világ legszebb WC-je224
Bence hazatérése224
Graphisoft Hongkong és a nagy kínai ígéret225
Hatszázötvenmillió márka tőzsdei érték227
A tőzsdei szereplés hátrányai227
A tőzsdei szereplés előnyei229
A tőzsdéhez vezető út231
Az udvarlási fázis, partnerválasztás231
A könyvvizsgáló232
Az ügyvédek232
A befektetési bank233
Egy 23 évvel korábbi történet235
Összeállt a csapat235
Amerika-centrikus szemellenzők237
Vissza Európába237
A legszebb az előjáték242
És a beteljesülés244
Mérleg247
Stratégia247
Építészet, épített környezetünk248
Magyarországon is lehet248
Ambíciók és motivációk249
Szárnyalni és szárnyakat adni250
Idegenkedés a formális tanulástól, a türelem hiánya251
Határtalan becsvágy252
Név- és tárgymutató255

Bojár Gábor

Bojár Gábor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bojár Gábor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem