kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 286 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Előszó | 7 |
A III. Országos Történelemtanítási Konferencia anyaga | |
A történelemtanítás értelme és jelentősége | |
Gosztonyi János: Az eredményes történelemtanításért | 13 |
Mátrai László: Történelemismeret és személyiség | 18 |
Berend T. Iván: A korszerűsítés néhány módszertani kérdése | 30 |
A történelemtanítás helye és feladatai | |
Szabolcs Ottó: Történelemtanításunk helyzete és feladatai | 41 |
Unger Mátyás: Történelemtanításunk és az új tantervek | 53 |
Szebenyi Péter: Az új tantervek pedagógiai koncepciója | 61 |
Veress Géza: A korszerű történelemtanítás pedagógiája | 68 |
Vladár Ervin: Információhordozók rendszere az új tantervek megvalósításához | 76 |
Glatz Ferenc: A történelemtudomány és történelemtanítás együttműködésének távlatai | 83 |
Kardos József: A történelemtanítás jövője és a tanárképzés | 95 |
Balázs Györgyné: Kísérletek az integrált történelem és társadalomismeret kialakítására | 102 |
Bíró Ferencné: A tanterv korszerűsítése és a tanár | 110 |
Részletek a hozzászólásokból | 113 |
Miklósvári Sándor: Zárszó | 125 |
A történelemtanítás problémái külföldön | |
Georgij Georgijev: A történelemtanítás oktatási és nevelési problémái a bolgár iskolákban | 131 |
Julius Janovszky: A történelemtanítás távlatai a Csehszlovák Szocialista Köztársaságban | 136 |
Jerzy Centkowsky: A Lengyel Népköztársaság tízosztályos iskolájának történelmi tantervéről | 141 |
Friedrich Hora-Waldemar Waade: A történelemtanítás meggyőződésformáló szerepének néhány problémája a szocialista iskolában | 144 |
Vratislav Capek: A történelemtankönyvek írásának elmélete (Tézisek) | 151 |
Horst Diere: A tankönyvvel végzett munka egyes kérdései a felsőbb osztályok történelemtanításában | 162 |
Janusz Rulka: A történelem-munkafüzet elkészítésének és felhasználásának néhány kérdése | 169 |
Werner Folde: Problémafelvető módszer a történelemtanításban | 174 |
Az előzmények | |
A történelemtanítás korszerűsítésének elvei és területei | |
Az integrált történelemtanítás | |
Mátrai László: A kultúra történetisége | 183 |
Berend T. Iván: A történelem mint tudományos diszciplina és mint iskolai stúdium | 194 |
Mócsy András: Történelem és régészet | 225 |
Gyimesi Sándor: Közgazdaságtudomány és történettudomány | 232 |
A korszerűsítés módszereiről és eszközeiről | |
Szabolcs Ottó: Az integrált történelemtanítás módszertani iránya | 245 |
Unger Mátyás: A modern tankönyvmodell | 255 |
Szabó Károly: Az ismeretalkalmazás értelmezése a történelemtanításban | 265 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.