Gordonkaiskola/Cello Tutorial
Zongorakíséretek/Piano Accompaniments
Szerző
Kiadó: | |
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: |
Tűzött kötés
|
Oldalszám: | 61
oldal
|
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar
Angol
|
Méret: |
30 cm x 23 cm
|
ISBN: | |
| |
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
Előszó
A jól megválasztott zenei példaanyag aranyat ér. Öröm a tanulónak, sikerélmény a tanárnak. Pályafutásom során ugyanakkor gyakran tapasztaltam az ellenkezőjét: bizonyos feladatok elsajátításához...
Tovább
Előszó
A jól megválasztott zenei példaanyag aranyat ér. Öröm a tanulónak, sikerélmény a tanárnak. Pályafutásom során ugyanakkor gyakran tapasztaltam az ellenkezőjét: bizonyos feladatok elsajátításához alig találtam megfelelő színvonalú tananyagot. Kutatni kezdtem hát a legkülönfélébb kottákban kedvemre való praktikus darabok után, hogy változatosabbá, egyúttal könnyebbé tegyem növendékeimnek a tanulás kezdeti időszakát. A szaporodó kézirathalmazt néhány éve megpróbáltam tematikus egységekbe foglalni, s munkálataim során kirajzolódtak egy minden eddigitől eltérő új gordonkaiskola körvonalai.
Összeállításom zenei anyaga tehát igen sokszínű. Kiindulásként előadási darabokat gyűjtöttem össze, majd a klasszikus csellóirodalom legnélkülözhetetlenebb etűdjeire összpontosítottam. De arra is gondot fordítottam, hogy megőrizzem a magyar nemzeti hagyományokat és sajátosságokat. Felhasználtam sok népdalt, a magyar szerzők eddig született sikeres darabjait, továbbá Schiffer Adolf és Friss Antal iskoláiból a kiemelkedő és megőrzésre érdemes műveket. Mindezt nagyon körültekintően egy új metodikai folyamatba ágyaztam oly módon, hogy egy-egy anyagrész mindig két szemközti oldalon helyezkedik el. Ezen belül pedig egységet alkot hangsor, gyakorlat, kétszólamú és zongorakíséretes darab.
Ebbe a rendszerbe, pontosan meghatározott helyre készültek Borgulya András remekbe szabott karakterdarabjai. A darabok értékét külön növeli, hogy a szigorú korlátok mellett is olyan zenét írt a mester, amelyben egyszerre él múlt és jelen, magyar és európai hagyomány.
Kottámban a különféle elméleti és hangszertechnikai tudnivalók fokozatosan, zökkenőmentesen épülnek egymásra. Ám az áttekinthető, zárt szerkezet lehetővé teszi, hogy ettől eltérő sorrendben is jól követhető módon, kedvükre válogassanak belőle a kollégák.
Vissza
Fülszöveg
Gárdián Gábor Gordonkaiskolája napjaink legkorszerűbb, egyedülálló napjaink legkorszerűbb, egyedülálló felépítésű összeállítása. Teljesen újszerű megközelítésben valósítja meg az elméleti, valamint a hangszertechnikai ismeretek összehangolását. Világos rendszerezése, feszes szerkesztésmódja még a jól ismert darabokat is új kontextusba ágyazza.
A kötet osztályokra bontás nélkül tartalmazza a gordonkajáték alapjait. Kortól, képességektől, zenei előtanulmányoktól függetlenül önálló vezérfonalat nyújt tanárnak, tanulónak egyaránt. A könnyebb megértés érdekében a szerző különálló fészekre osztotta a tanulás folyamatát, melyekben egységet alkot a hangsor, gyakorlat és előadási darab. A csoportosítás előnyös mind a kimagasló, mind a gyönge képességű tanulók számára. A felosztás nemcsak a kottában történő eligazodást segíti, hanem nagymértékben hozzájárul a tanulók önállóságának fejlesztéséhez is.
Az iskola 33 - szemközti oldalpáron található - részre, valamint összefoglalásra tagolódik....
Tovább
Fülszöveg
Gárdián Gábor Gordonkaiskolája napjaink legkorszerűbb, egyedülálló napjaink legkorszerűbb, egyedülálló felépítésű összeállítása. Teljesen újszerű megközelítésben valósítja meg az elméleti, valamint a hangszertechnikai ismeretek összehangolását. Világos rendszerezése, feszes szerkesztésmódja még a jól ismert darabokat is új kontextusba ágyazza.
A kötet osztályokra bontás nélkül tartalmazza a gordonkajáték alapjait. Kortól, képességektől, zenei előtanulmányoktól függetlenül önálló vezérfonalat nyújt tanárnak, tanulónak egyaránt. A könnyebb megértés érdekében a szerző különálló fészekre osztotta a tanulás folyamatát, melyekben egységet alkot a hangsor, gyakorlat és előadási darab. A csoportosítás előnyös mind a kimagasló, mind a gyönge képességű tanulók számára. A felosztás nemcsak a kottában történő eligazodást segíti, hanem nagymértékben hozzájárul a tanulók önállóságának fejlesztéséhez is.
Az iskola 33 - szemközti oldalpáron található - részre, valamint összefoglalásra tagolódik. A feladatkörök egységes folyamatot alkotnak, ugyanakkor jól áttekinthető formában el is különülnek egymástól.
Vissza Tartalom
Borgulya A: Üresjárat - Vacant run | 1 |
Volt nekem egy kecském - Hungarian folk song (Borgulya A.) | 1 |
Borgulya A.: Lassú keringő - Slow waltz | 2 |
Gólyanóta - Hungarian folk song (Brodszky F.) | 2 |
Kis karácsony - Christmas song (Borgulya A.) | 3 |
Borgulya A.: Emlék - Memory | 3 |
Borgulya A.: Kiszámoló - Counting-out rhyme | 4 |
L. van Beethoven: Dal - Song | 5 |
F. Schubert: Écossaise | 6 |
Borgulya A.: Kopogós - Tapping dance | 6 |
J. Haydn: Dalocska - Little song | 7 |
Borgulya A.: Búcsúzkodás - Farewell | 8 |
Áll egy ifjú nyírfa a réten - Russian folk song | 9 |
F. Schubert: Bölcsődal - Lullaby | 9 |
J. Kreipl: Májusi szellő - May breeze | 10 |
Ha felmegyek - Hungarian folk song (Borgulya A.) | 13 |
Szlovák népdal - Slovakian folk song (Borgulya A.) | 13 |
N. Baklanova: Mazurka | 14 |
W. A. Mozart: Két Ländler - Two Ländlers | 16 |
Ukrán népdal - Ukrainian folk song | 17 |
P. I. Csajkovszkij: Régi francia dal - Old French song | 18 |
Borgulya A.: A kis dudás - The little piper | 19 |
H. G. Nägeli: Örüljenek az életnek - Rejoice at life | 20 |
J. G. Witthauer: Andantino | 21 |
H. Schlemüller: Induló - March | 22 |
N. Baklanova: Allegretto grazioso | 24 |
W. A. Mozart: Gyermekjáték - Children's game | 25 |
Borgulya A.: Spanyolos - Spanish style | 26 |
J. Klingenberg: Dal - Song | 27 |
J. Haydn: Meuetto | 28 |
W. A. Mozart: Quadrille | 29 |
Borgulya A.: Szerenád - Serenade | 30 |
N. Baklanova: Románc - Romance | 32 |
A-E-M. Grétry: Dalocska - Little song | 34 |
Szokolay S.: Dudanóta - Bagpipe tune | 34 |
Soproni J.: Páros tánc - Dance in pairs | 36 |
G. Ph. Telemann: Gavotte | 38 |
K. Davidov: Etűd - Etude | 40 |
Zsámboki L.: Régi történet - Old story | 41 |
Borgulya A.: Győzködés - Persuasion | 42 |
F. A. Krummer: Etűd - Etude | 44 |
Borgulya A.: Kérlelés - Pleading (Hommage á Schubert) | 50 |
Bárdos L.: Estéli dallam - Evening tune | 52 |
Borgulya A.: Fátylak - Veils (Hommage á Debussy) | 54 |
Borgulya A.: Blues | 56 |
Borgulya A.: A fonóban - In the spinning room | 58 |