1.054.268

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Gondolkodó 1991/1.

A könyv- és könyvtárhasználat tanításának lehetőségei és módszerei az 5., és a 6. osztályos magyar irodalomórán

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Vas Megyei Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Szombathely
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 49 oldal
Sorozatcím: Gondolkodó
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 21 cm
ISBN: 963-04-1524-0
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A társadalom megváltozott igényéből következik, hogy az iskola funkciójának is meg kell változnia. Nem elégséges már az egyén számára az általános és középiskolában megszerzett ismeretanyag. Az... Tovább

Előszó

A társadalom megváltozott igényéből következik, hogy az iskola funkciójának is meg kell változnia. Nem elégséges már az egyén számára az általános és középiskolában megszerzett ismeretanyag. Az iskola nem adhat, de nem is ad lezárt ismeretet, állandó műveltségtartalmat, azért az általános iskola nevelési és oktatási terve célul tűzi a permanens művelődésre nevelést. Mit értünk tehát permanens nevelésen? Elfogadhatjuk Bernáth József megfogalmazását: "A permanens nevelés az egyén egész életén keresztül tartó, különböző formákban megvalósuló önnevelés abból a célból, hogy az élete folyamán bekövetkező változásokhoz alkotó-teremtó módon alkalmazkodni tudjon.
Az általános iskolai nevelés és oktatás terve megfogalmazza a társadalom szükségletéből fakadó elvárásokat; az általános iskolát végzett tanulókkal szemben a következő követelményt támasztja: "Sajátítsa el az önálló tanulás és ismeretszerzés módszereit... Váljék igényévé tudásának rendszeres és folyamatos gyarapítása, az olvasás." Vissza

Tartalom

1. Bevezetés 7
2. A könyv- és könyvtár szerepe a tantervben és a magyar irodalom tankönyvekben 9
a.) A könyv- és könyvtárhasználati ismeretek megjelenése az 5. osztályos magyar irodalom tantervi követelményeiben 9
b.) A könyv- és könyvtárhasználati ismeretek az 5. osztályos magyar irodalomtankönyvben 11
c.) A könyv- és könyvtárhasználati ismeretek a 6. osztályos magyar irodalom tantervi követelményeiben 13
d.) A könyv- és könyvtárhasználati ismeretek a 6. osztályos magyar irodalomtankönyvben 14
3. A szentgotthárdi Arany János Általános Iskola könyvtárának könyvtárhasználati lehetőségei 15
a.) Az iskola könyvtárhasználói 17
b.) Adalékok a különböző korosztályok olvasási szokásaihoz az Arany János Általános Iskolában 18
c.) Csoportos foglalkozások, könyvtári órák 19
4. Az óravázlatok és azok értékelése 20
a.) Óravázlatok az 5. osztályos könyvtárhasználati ismeretekhez 20
b.) Óravázlat a 6. osztályos könyvtárhasználati ismeretekhez 34
5. A könyvtárhasználati ismeretek megerősítése tanórán kívüli foglalkozáson 39
6. Összegzés 46

Takács Tiborné

Takács Tiborné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Takács Tiborné könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Gondolkodó 1991/1. Gondolkodó 1991/1. Gondolkodó 1991/1.

Könyvtári könyv volt. A borító enyhén kopottas.

Állapot: Közepes
940 Ft
750 ,-Ft 20
6 pont kapható
Kosárba