kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Katholikus Középiskolai Tanáregyesület |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 232 oldal |
Sorozatcím: | Pedagógiai Könyvtár |
Kötetszám: | 4 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Nyomtatta a Stephaneum nyomda R. T., Budapest. |
Bevezetés | 5 |
Locke élete | 5 |
A renaissance. Elyot. Rabelais. Erasmus. Asham. A jezsuiták. Montaigne. Bacon. Comenius. Milton. Locke és Montaigne. Locke gondolatainak eszmemenete. Locke utilitarismusa. Molyneux | 18 |
Locke hatása korára. A Spectator. Richardson Pamelája. Pierre Coste fordítása. Rousseau emilje. Locke Németországban. Székely Ádám gróf fordítása | 32 |
Irodalom | 36 |
John Locke: Gondolatok a nevelésről | |
Locke ajánló levele E. Clarkehoz | 39 |
A test edzése | 42 |
A ruha ne legyen túlságosan meleg | 43 |
Nedves láb | 44 |
Hideg víz | 46 |
Úszás, szabad levegő | 46 |
Szokás útján szerzett óvatosság | 47 |
A szoros fűzés ellen | 47 |
Táplálkozás | 49 |
Étkezés | 49 |
Étkezés ideje | 51 |
Ital | 51 |
A szeszes italok ellen | 52 |
Gyümölcs | 53 |
Alvás | 54 |
Alvás, ágy | 55 |
Bélműködés | 55 |
Orvosság | 58 |
A lélek formálása a nevelés útján | 58 |
Korán kell tanítani az önmegtagadást | 59 |
A gyermek kényeztetése, ennek következményei | 59 |
Kegyetlenségre, hiúságra nevelünk | 60 |
Hazugságra szoktatunk | 61 |
Korán neveljünk önmegtagadásra | 61 |
Ne jutalmazzuk a gyermek követelődzését | 63 |
A szülő és gyermeke | 64 |
Az apa és fia | 65 |
Hogyan kerüljük el a büntetéseket | 66 |
A testi fenyíték ellen | 67 |
A szigorúság káros következményei | 68 |
Az oktalan jutalmak rossz következményei | 69 |
Jutalmak, büntetések | 69 |
Dícséret és korholás helyes alkalmazása | 70 |
A cselédség rossz befolyása | 72 |
A szégyen érzése | 72 |
A dícséret legyen nyilvános. Korholj négyszemközt. Gyermetegség | 73 |
Több gyakorlás, mint parancs | 74 |
Kevés szabály | 75 |
Természet. Affektálás | 76 |
Mi az affektálás? | 77 |
Modor, tánc | 78 |
A gyermekek és a modor | 79 |
A gyermekek modorra utánzással tesznek szert | 79 |
A cselédség részéről fenyegető veszedelem | 80 |
Az iskola szemben az otthonnal | 80 |
Jobb a szégyenlősség, mint a bűn | 81 |
A tanító tehetetlensége növendékei viseletével szemben | 83 |
Modort a gyermek legjobban odahaza tanul | 84 |
A divatos feslettség és ennek orvossága | 85 |
A példa. Pueris reverentia | 86 |
A lecke ne legyen kirótt munka | 87 |
A munkakedv és hajlam alkalmas pillanatai | 88 |
Az elmének önuralomra kell szert tennie | 89 |
Hogyan lesz a tanulás kellemetlenné | 89 |
A haragos korholás ellen | 91 |
A nyakasságnak bot az orvossága | 91 |
Csak nyakasságot büntessünk bottal | 93 |
Nem az akaratban rejlő hibák | 94 |
Hivatkozzunk az értelemre | 94 |
Megokolás, példák | 95 |
A botbüntetésre vonatkozó szabályok | 97 |
A büntetések a szülők hanyagságából vagy engedékenységéből származnak | 98 |
Mutass meglepődést fiad vétkén. Lehet-e vessző nélkül tanítani? | 98 |
A javíthatatlan | 99 |
A nevelő tiszteletet érdemel | 100 |
A nevelő fontossága | 101 |
A nevelő megválasztása | 102 |
A tanítónak magának legyen jó nevelése | 193 |
A nevelő elsősorban modorra tanítson | 105 |
Tanítson világismeretre | 105 |
A világismeret hiányának veszedelmei | 106 |
Eleve óvjuk s eleve vértezzük föl növendékünket | 107 |
Többet ér a lelki műveltség a könyvből szerzett tudásnál | 108 |
A nevelő igazi feladata | 108 |
"Non vitae, sed scholae discimus" | 110 |
Világismerő embert fogadj nevelőnek | 111 |
Apa és fiú | 112 |
Az apa és fiú barátsága | 113 |
Az apa barátsága. Az értelem gyakorlása | 114 |
A disputák ellen. A tisztelet biztosítása | 114 |
Tanulmányozd gyermeked természetét | 115 |
A gyermek szereti a hatalmat és a szabadságot | 117 |
A gyermek ne válogasson | 118 |
Ne kapja, amit kér | 118 |
Tanítsd meg a gyermeket önmegtagadásra | 119 |
Bátorítsd a gyermek kíváncsiságát | 120 |
Engedjünk neki szórakozást | 121 |
Szabadság a gyermek szórakozásaiban | 122 |
Kölcsönös udvariasság | 122 |
Az árulkodás ellen | 122 |
Jutalmazzuk bőkezűségét | 123 |
Tanítsuk meg igazságosságra | 123 |
Sírás | 125 |
Makacsságból eredő sírás | 125 |
Fékezd siránkozását | 126 |
A vakmerőség esetei | 127 |
Igazi bátorság | 128 |
Gyávaság elhibázott nevelés folytán | 129 |
Mi a félelem? | 130 |
Nevelj bátorságra | 131 |
Edzés céljából okozz fájdalmat | 132 |
Hogy lehet a gyermekbe bátorságot nevelni? | 133 |
Vedd elejét a kegyetlenségnek és gonoszságnak | 134 |
Megszokás útján elsajátított kegyetlenség | 135 |
Milyen legyen a magatartása a cselédséggel szemben? | 136 |
Újból a kíváncsiság | 136 |
A tudás, mint gyönyörűség | 138 |
A gyermek kérdései | 139 |
A gyermek okoskodása | 139 |
Lomhaság | 139 |
Hogyan orvosoljuk a gyermek figyelmetlenségét? | 141 |
Plántálj beléje vágyódást, vagy szorítsd testi munkára | 142 |
Tedd feladatává a játékot | 142 |
Játék vagy munka? | 143 |
Játékszerek | 144 |
A játékszerek nevelő hatása | 146 |
Hazugság és mentségek | 146 |
Mutass bizalmat | 147 |
A négy kellék | 148 |
Erény | 148 |
Az Isten fogalma | 148 |
Banyamesék gyávaságot eredményeznek | 149 |
Példa reá | 149 |
Bizalom az Istenben | 149 |
Jólelkűség | 149 |
Javítsunk a hajlamokon | 151 |
Bölcsesség, vagy ravaszság? | 151 |
Jó modor | 152 |
A jó és rossz modor elemzése | 152 |
A rossz modor elemzése | 153 |
Gáncsoskodás | 154 |
Ellentmondás. Zsémbeskedés | 155 |
Túlságba vitt udvariasság | 156 |
A gyermek udvariassága legyen egyszerű | 156 |
Szoktasd le a közbeszólásról | 158 |
Szerény magatartás | 159 |
Előkelő társaságban előforduló durvaság | 159 |
A társaság befolyása | 160 |
Oktatás | 160 |
A tanulás szükséges, de másodrendú | 160 |
Ne alkalmazz kényszert | 161 |
Tedd a tanulást játékká | 162 |
Olvasásra tanító játékok | 162 |
Olvasásra tanító játékok | 163 |
Képekkel illusztrált szórakoztató olvasmányok | 165 |
Betéve tanulás | 166 |
A biblia | 166 |
Tanulja betéve a biblia egyes részeit | 167 |
Írás | 167 |
Rajz | 168 |
Mennyit tanuljon a rajzolásból | 169 |
Gyorsírás | 169 |
Francia, latin | 169 |
Latin, grammatika nélkül | 171 |
Kezdd a dolgok ismeretével | 172 |
A tanítás módja | 172 |
A gyermekek figyelme | 174 |
A kemény bánásmód kárára van a figyelemnek | 174 |
Bánjunk szelíden a gyermekkel | 175 |
Nyelvtanulás grammatika nélkül | 176 |
Kinek van szüksége grammatikára? | 178 |
Az anyanyelv grammatikája | 179 |
Mikor kell a grammatikát tanulni | 179 |
Szavak és dolgok | 180 |
A latin tételek ellen | 181 |
Rögtönzött beszédek | 182 |
Angol tételek | 182 |
A verselés ellen | 182 |
A sok betévetanulás ellen | 183 |
Az emlékezet velünk született adomány | 184 |
Hogyan gyakoroljuk emlékezetünket | 186 |
Latin, biblia | 186 |
Megint a nevelő | 187 |
A globuszok használata | 187 |
Arithmetika | 188 |
Csillagászat, geometria | 188 |
A globuszok | 189 |
Kronologia | 190 |
Történelem | 191 |
Ethika | 191 |
A gentleman jogi tanulmányai | 191 |
Rethorika és logika | 192 |
A disputák ellen | 192 |
Az iskolai rethorika ellen | 193 |
A beszéd és írás gyakorlása | 194 |
Az anyanyelv elhanyagolása | 195 |
Idegen példák | 196 |
A természetbölcselet | 197 |
Anyag és szellem | 197 |
A biblia tanulmányozása | 199 |
A materializmus veszedelme | 199 |
A természetbölcselet rendszerei | 200 |
Boyle, Newton | 200 |
A görög ellen | 201 |
La Brnyére a nyelvek érdekében | 202 |
A nyelvek megválasztása | 202 |
A nyelvtanulás módszere | 204 |
Az ismertről az ismeretlenre | 204 |
Tánc. Zene | 204 |
Szórakozás, vívás, lovaglás | 206 |
Vívás és birkózás | 207 |
Prudentia | 207 |
Tanuljunk valamilyen iparágat | 208 |
Kézi ügyességek, festészet stb. | 208 |
Kertészkedés. Régi példák | 209 |
A változatosság nyújtotta üdülés | 210 |
Játék | 211 |
Nincs szükség időölésre | 211 |
Egyéb kézi ügyességek | 211 |
A könyvvitel haszna | 212 |
Melyik kor alkalmas az utazásra | 213 |
Az utazásra alkalmatlan kor | 215 |
Az utazás haszna | 216 |
Az értekezés célja | 217 |
Befejezés | 217 |
Függelék | 218 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.