1.067.672

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Repedések

Valami jazz - Győrött

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kiadvány, melyet a kezében tart, megpróbálja bemutatni egy "periférikusnak" tartott művészeti ág, a jazz egy speciális, az idők során - politikai, gazdasági és eszmei viharok közepette is -... Tovább

Előszó

A kiadvány, melyet a kezében tart, megpróbálja bemutatni egy "periférikusnak" tartott művészeti ág, a jazz egy speciális, az idők során - politikai, gazdasági és eszmei viharok közepette is - életképességét bizonyította "vadhajtását". Pontos elnevezése nincs. Jobb híján nevezzük magyar vagy kreatív improvizatív zenének.
Az emlékek és történések felfejtésére egy kis provinciális ünnep szolgál ürügyül. Az 1976-ban indított első Győri Jazzklub 1982-83-ban - 15 éve - egy két évig tartó, ma már túlzás nélkül legendásnak mondható nemzetközi jazzkoncert-sorozatot indított, amellyel párhuzamosan beindult az illegalitás határán mozgó JAZZ STUDIUM jazzelméleti kiadvány kiadása, amely 1990-ig 18 számot ért meg. E folyóirat emlékszámát tartja tulajdonképpen kezében a tisztelt olvasó. Visszatérve a koncertekre, a nyolc koncertből álló sorozat két szempontból is történelmi jelentőségű volt.
Zenetörténeti jelentőségű, mert először adott koncepcionális műsorszerkesztéssel magyarországi bemutatkozási lehetőséget a kortárs improvizatív zene elsővonalas képviselőinek. Olyan világhírű és ma már tudható, hogy zenetörténeti jelentőségű muzsikusok és együttesek léptek fel akkor Győrben, mint az amerikai Anthony Braxton, George Lewis, Roscoe Mitchell Sound Ensemble, Rova Saxophone Quartet, East-West Trió, Burton Greene, Keshavan Maslak, a lengyel Zbigniew Namyslowski, valamint a hazai improvizatív zene kiemelkedő egyéniségei (Szabados György, Dresch Mihály, Grencsó István, Binder Károly, Lőrinszky Attila, stb.
Történelmi jelentőségű, mert civil kezdeményezésként először törte meg az állam irányította kultúraszervező tevékenységet, amely azután a sorozat kényszerű befejezését is okozta. A sorozat nemcsak az ország, hanem a környező országok improvizatív zenét kedvelő rétegét is Győrbe vonzotta.
E társaság jelentette későbbi alapját a budapesti Közgáz Jazzklub és a Kamaraerdei Jazzfesztivál, az ADYTON Egyesület és a később a MEDIAWAVE Fesztivál szervezőinek. Vissza

Tartalom

Hartyándi Jenő: Tisztelt Olvasó! 2
Nagy Péter: Interjú/beszélgetés Scharek Bélával és Hartyándi Jenővel 3
Czabán György Káposzta: Kis mese a 80-as évekből
Szabados György: Epizód a hülyék békemenetéből /vers/ 10
Hartyándi Jenő: A győri jazz története /Kronológia 12
Hartyándi Jenő: Mérleg - avagy a külföldi muzsikusok jelenlétének esetleges kedvező hatásai (Jazz Studium No.4. 1983/1) 15
Szigeti Péter: Győri emlékek (gondolatok a győri Nemzetközi Jazz Koncertsorozatról) (Jazz Studium No.6. 1983/3-4) 19
Győrkös László: Emlékezés egy műsorsorozatra (Jazz Studium No.10. 1985/3) 22
Szigeti Péter: Valami jazz - Győrben (Jazz Studium 1982/2) + Film-Színház+Muzsika 23
Váczi Tamás: Anthony Braxton Győrött (Jazz Studium 1982/2) 24
Váczi Tamás: Amerikai zene európai füllel, a Rova Saxophone Quartet Magyarországon (Jazz Studium No.4. 1983/1 + Vigilia) 25
Váczi Tamás: Előszó a Jazz Studium Szabados-számához (Jazz Studium No.5. 1983/2) 26
Horváth Tamás: Sörházi Capriccio Győrött /(Jazz Studium No.6. 1983/3-4) 27
Szigeti Péter: Roscoe Mitchell dimenziói (Jazz Sturium No.3. 1982/3) 28
Szigeti Péter: Beszélgetés Bruce Ackley-vel/ (Jazz Studium No.4 1983/1) 30
Szigeti Péter: Megátalkodottan (Jazz Studium No.7 1984) 32
Reményik Kálmán: Masina: 83-as vázlatok (Jazz Studium No.7 1984) 33
Kritika
Gonda János: A művészi vállalkozás megbecsüléséről (Jazz Studium No.8 1985/1) 34
Sziman István: Centenáriumi megemlékezés - Bevezetővel /részlet/ (Jazz Studium No.9) 1985/2) 35
Hartyándi Jenő - Sümegi Zsolt: "Szeretném ha zeném a Balkán népeiért szólna..." (Jazz Studium No.7 1984) 35
Szigeti Péter: Fejes László 1936-85 (Jazz Studium No.8 1985/1) 36
"...Mindíg annak a zenének van tábora, amelyik valamiről szól, valamit tenni akar." Beszélgetés a Dresch kvartettel (Jazz Studium No.10. 1985/3) 37
Fazekas Zsolt: IV. Országos Jazzklubtalálkozó (1985. október 18-20., Salgótarján) (Jazz Studium No.11. 1985/4) 39
Szigeti Péter: Kedves Barátaink, Olvasók és Munkatársak! (Jazz Studium No.11 1985/4) 40
Hartyándi Jenő: A 11 éves Jazz Studium-tól az Adyton-ig (Jazz Studium No.16 1990/1) 41
Czabán György: Az árral szemben - A Közgáz Jazz Klub története (Jazz Studium No.16 1990/1) 42
Szabados György: Váczi Tamás-ra emlékezve 1956-1987 (Jazz Studium No.14 1988) 43
Váczi Tamás: Önéletrajz (Jazz Studium No.14 1988) 44
Szabados György: Évezredek szomorúsága (1983) /vers (Jazz Studium No.5 1983/2) 45
Periférián/Beszélgetés Grencsó Istvánnal (Jazz Studium No.15 1989) 46
Kávéházi beszélgetések
Szigeti Péter beszélget Dresch Mihállyal (Jazz Studium No.15 1989) 47
Dokumentum /pályázati kiírás/ 48
Efim Barban: Egy magányos üstökös: A Ganyelin-Trió 49
Zomborácz Tibor: Valami jazz (Jazz Studium No.1 1982/1) 50
Szigeti Péter: Függelék (Jazz Studium No.12 1982/1) 50
Fülöp Péter: Privát (Jazz) történelem (Jazz-Klubok Győrben) 1987-1997 51
Ami a magyar rádióból kimaradt Pallai Péter interjúja Szabados Györggyel 56
Bicskei Zoltán: Zenefolyamatok - skicc - 57
Jazz Studium 1979-1990 58
Dokumentumok 65
Irodalmi dokumentumok 68
Tolnai Ottó: Megjegyezte egy nagy zeneszerző (Jazz Studium No.12 1982/170) 70
Nagy Péter: Tíz év után
Prológ/beszélgetés Fülöp Péterrel 71
Dokumentumok
Impresszum 72
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem