1.059.673

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A magyar hajózás

Szerző
Budapest
Kiadó: Műszaki Irodalmi és Nyomdai Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 248 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 18 cm
ISBN:
Megjegyzés: Ritka! Írta Gonda Béla keresk. min. oszt. tanácsos, a Műszaki Hetilap és a Magyar Hajózás szerkesztője. 73 fekete-fehér képpel illusztrált. Nyomatott Feldmann M. Könyvnyomdájában.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

A MAGYAR HAJÓZÁS TÖRTÉNETI FEJLŐDÉSE.
A magyar hajózás története visszanyúlik Magyarország államalkotásának legkezdetéig. Ez a nagyobb folyókban gazdag ország... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

A MAGYAR HAJÓZÁS TÖRTÉNETI FEJLŐDÉSE.
A magyar hajózás története visszanyúlik Magyarország államalkotásának legkezdetéig. Ez a nagyobb folyókban gazdag ország természetszerűleg utalta a partjain lakókat a vizi közlekedésre. S ha mindjárt kezdetben csupán a révátkelésre szorítkozott is ez a hajózás, de az kétségtelen, hogy különösen a Dunán - melyen már a rómaiak élénk hadi és szállítási hajózást űztek - a hajózás már a legrégibb időben honos volt.
A magyar állam konszolidálása csakhamar magával hozta a hajózással kapcsolatban bizonyos jogviszonyok és kiváltságok megállapítását is, miről egyes fen maradt adománylevelek tanúskodnak.
Egy 1148-ból való okmány például, melyben a pesti rév (portus Pest) a kerepesi révvel együtt említtetik, már tanúságot tesz arról az élénk kereskedésről, melyet akkortájt a Dunán át s azon le- és fölfelé borral, sóval és élelmiszerekkel folytattak. II. Endre király uralkodása alatt Pest már nevezetes kereskedő-város volt, melynek kikötőjében egyrészt a Bécs felé bort, gabonát és sót, másfelől a Bécsből iparczikkeket szállító fahajók egész raja gyűlt össze. A keresztes hadjáratok alkalmával a hadak egy része a Dunán evezett le a Fekete-tengerre s ugy ment a szent földre. Vissza

Tartalom

I. FEJEZET.
A magyar hajózás történeti fejlődése.. ...1
II. FEJEZET.
Magyarország vizi utjai ... ... ... ... ... ...38
A Duna ... ... ... ... ._ ... ... - ... ...40
A Dráva és Száva ... ... ... ... ... ... ... ... .75
A Tisza... ... ... ... ... - -- ... ... ... ...77
A Balaton-tó ... ... ... ... ... ...81
Hajózó-csatornák ... ... ... ... ... ... ... ...85
A Ferencz-csatorna ... ... ... ... ... ...85
A Bega-csatorna ... ...91
Hajózó-csatornák létesítésére irányuló törekvések 93
III. FEJEZET.
Rakpartok, kikötők, téli menhelyek ... ...107
Budapesti rakpartok és kikötők... ... ... ... ... ...107
A pozsonyi kikötő ... ... ... ... ... ... ...115
Az orsovai átrakodó-állomás ... ... ... ... ... ...118
Téli menhelyek... ... ... ... ... .118
IV. FEJEZET.
A hajózás mai állapota ... ... ... ... ... ...120
A magyar hajózás forgalmi eszközei ... ... ... ...121
A balatoni hajózás ... ... ... ... ___ ... ...167
A dunai hajóhad ... ... ... ... ... ...181
V. FEJEZET.
Hajózási forgalom ... ...183
VI. FEJEZET.
Hajózási törvények és szabályok ... ... ...199
Aldunai hajózási rendszabályok... ... ... ...207
VII. FEJEZET.
Hajógyárak ... ... ... ... ... ... ... ...223

Gonda Béla

Gonda Béla műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Gonda Béla könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
Kuponos kedvezmény ezen könyv esetében nem vehető igénybe.