1.062.261

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Viselkedés- és kommunikációs kultúra

A szakiskola 9.-10. évfolyama számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 133 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal és illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

BEVEZETÉS - „MIT HOZ A JÖVŐD?" - ISMERD MEG ÖNMAGAD!
Önmaga jövőjének megismerése minden embert foglalkoztat. Többé-kevésbé mindenkit érdekel, hogy mit hoz a sorsa. Vannak, akik kíváncsiságuktól... Tovább

Előszó

BEVEZETÉS - „MIT HOZ A JÖVŐD?" - ISMERD MEG ÖNMAGAD!
Önmaga jövőjének megismerése minden embert foglalkoztat. Többé-kevésbé mindenkit érdekel, hogy mit hoz a sorsa. Vannak, akik kíváncsiságuktól hajtva jósokhoz fordulnak annak érdekében, hogy minél többet megtudjanak jövőjükről. Nem volt ez másként már az ókori görögöknél sem. A leghíresebb jósdájuk Delfiben volt. Odajártak a görög szigetek és városállamok polgárai, a hadvezérek, a filozófusok, de még az uralkodók is. Érdekelte őket a jósda véleménye arról, hogy mi lesz a személyes sorsuk.
A jóshely furcsasága leginkább a felirata: „Ismerd meg önmagad". A felirat üzenete a mai kor emberének az lehet, hogy jövőnk megismerése saját magunk megismerésén át vezet. Minél jobban ismered saját külső és belső tulajdonságaidat, annál könnyebben látod és irányíthatod sorsodat. Vissza

Tartalom

1 Ismerkedés egymással 9
1.1 Csoportszabályok 10
2 A serdülőkor jellemzői 12
2.1 Kérdések 16
2.2 Fogalomtár 17
3 A szükségletek 18
3.1 A szükséglet szó jelentése 18
3.2 A szükségletek csoportosítása 18
3.2.1 Fiziológiai szükségletek 19
3.2.2 Biztonság és védettség szükséglete 19
3.2.3 Társas szükséglet 20
3.2.4 Ön- és mások megbecsülésének szükséglete 20
3.2.5 Az önmegvalósítás szükséglete 22
3.3 Az értékek 22
3.4 Kérdések: 25
3.5 Fogalomtár 25
4 A képességek rendszere 27
4.1 A fogalom magyarázata 27
4.2 A beállítottság szerepe 29
4.3 A képességek fajtái 30
4.4 A készségek 33
4.5 A tevékenység végzésének szintjei 34
4.6 Kérdések 36
4.7 Fogalomtár 36
5 Az értelmi képességek 37
5.1 Az értelmi képességek fogalma, kifejlődése 37
5.2 Az intelligencia területei 38
5.3 Az intelligencia funkciói 41
5.4 A gondolkodás fejlődésének a szakaszai 41
5.5 Az értelmi képességet befolyásoló tényezők 41
5.6 Az intelligencia mérése 42
5.7 A tehetség 43
5.8 Tudástípusok 44
5.9 Kérdések: 47
5.10 Fogalomtár 47
6 Motiváció és érdeklődés 49
6.1 A motiváció fogalma 49
6.2 A motiváció típusai 49
6.3 Az belső motiváció összetevői 50
6.4 A belső motivációk csoportosítása 51
6.5 Az érdeklődés, a kíváncsiság és a szorongás kapcsolata 53
6.6 Az érdeklődés jellemzői 54
6.6.1 Az érdeklődés iránya 54
6.6.2 Az érdeklődés kiterjedtsége 54
6.6.3 Az érdeklődés mélysége 54
6.6.4 Az érdeklődési típusok 55
6.7 Kérdések: 57
6.8 Fogalomtár 57
7 Az érzelem és az akarat 58
7.1 Az érzelem és az akarat fogalmának értelmezése 58
7.2 Az érzelmeket kiváltó tényezők 59
7.3 Az érzelmek hasznossága 59
7.4 Az érzelmek összetevői 59
7.5 Az alapvető érzelmek 60
7.6 Az érzelmek osztályozása 62
7.7 Az érzelmekhez kötődő lelki jelenségek 63
7.8 Kérdések 65
7.9 Fogalomtár 66
8 Az emberi kapcsolatok 67
8.1 Az emberi kapcsolatok keletkezése 67
8.2 A társas kapcsolatok kialakulása 67
8.3 A kapcsolatok fajtái 68
8.4 A kapcsolatok fejlődése 68
8.5 Az interakció fogalma és eszközei 69
8.6 A kommunikáció fogalma 70
8.7 A kommunikáció jelentősége 70
8.8 A kommunikáció elemei 71
8.9 A kommunikáció sajátosságai 72
8.10 A kommunikáció fajtái 73
8.10.1 Verbális kommunikáció 73
8.10.2 Non-verbális kommunikáció 73
8.11 A hatékony kommunikáció 78
8.12 Kérdések
8.13 Fogalomtár
9 Konfliktusok a kapcsolatokban 81
9.1 A konfliktus fogalom megértése 81
9.2 A konfliktusok fajtái 81
9.3 A konfliktusok tartalma 82
9.4 A konfliktusok szerkezete 83
9.5 Konfliktusmegoldási módok 84
9.6 A konfliktus kezelés előfeltételei 88
9.7 Kérdések 90
9.8 Fogalomtár 90
10 Kommunikáció és problémamegoldás 91
10.1 A probléma fogalom meghatározása 91
10.2 Problématípusok 91
10.3 A problémamegoldás lépései 92
10.4 Problémamegoldó készségek 95
10.5 Értékrend és elvárás az életproblémák megoldásában 96
10.6 Kérdések 99
10.7 Fogalomtár 100
11 Viselkedési stílusok 101
11.1 Szocializáció 101
11.2 A szociális tanulási folyamat 101
11.3 A családi szocializáció folyamata 103
11.4 Szociális szerepek 104
11.5 A szerepkonfliktusok fajtái, a konfliktuskezelés módjai 106
11.6 Az attitűd 107
11.7 Az előítélet 109
11.8 Személyészlelés (személypercepció) 110
11.9 Interakciós függőségek 112
11.10 Kérdések 113
11.11 Fogalomtár 113
12 Énkép és teljesítmény 115
12.1 Önismeret 115
12.2 Énképünk 119
12.3 A teljesítmény, a siker és a kudarc kapcsolata 121
12.3.1 A siker 121
12.3.2 A kudarc 124
12.3.3 Teljesítmény motiváció 125
2.4 Az önismeret összetevői 126
12.4.1 Az önismereti kerék 127
12.4.2 Johari-ablak 128
12.5 Kérdések 129
12.6 Fogalomtár 129

Glowacz Miklósné

Glowacz Miklósné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Glowacz Miklósné könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem