1.062.879

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vezetői tréninggyakorlatok

Komplett forgatókönyv trénereknek

Szerző
Fordító
Miskolc
Kiadó: Z-Press Kiadó Kft.
Kiadás helye: Miskolc
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 325 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-9493-58-2
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér illusztrációval. Letölthető segédletekkel és feladatlapokkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

ÚTMUTATÓ A PROFESSZIONÁLIS ÉS EREDMÉNYES VEZETŐI TRÉNINGEKHEZ Ez a könyv támogatást nyújt Önnek abban, hogy sikeresen bonyolítson le közép- és felsővezetők részére tréninget. Időrendi sorrendbe állítva számtalan tréninggyakorlatot és útmutatást talál arra, hogyan tervezzen meg és bonyolítson le egy háromnapos vezetői tréninget. A tréning résztvevők megtanulják a modern vezetési eszközöket helyzet- és emberközpontúan alkalmazni, továbbá javítják képességeiket a munkatársi beszélgetés különböző formáinak célorientált irányítására.
> A résztvevők átgondolják és javítják vezetői stílusukat.
> Alkalmazzák erejüket és tudásukat, hogy a vezetői hétköznapok során felmerülő gyengeségeket tudatosan kontrollálni tudják.
> Megszerzik és elmélyítik a társalgásvezetés retorikai eszközeit.
> Megtanulják a célegyeztetést a tervezés eszközeként és a motiváció motorjaként alkalmazni.
> Megismerik a belső és külső motiváció lehetőségeit és határait.
> Tudják, hogyan építsék fel és vezessék... Tovább

Fülszöveg

ÚTMUTATÓ A PROFESSZIONÁLIS ÉS EREDMÉNYES VEZETŐI TRÉNINGEKHEZ Ez a könyv támogatást nyújt Önnek abban, hogy sikeresen bonyolítson le közép- és felsővezetők részére tréninget. Időrendi sorrendbe állítva számtalan tréninggyakorlatot és útmutatást talál arra, hogyan tervezzen meg és bonyolítson le egy háromnapos vezetői tréninget. A tréning résztvevők megtanulják a modern vezetési eszközöket helyzet- és emberközpontúan alkalmazni, továbbá javítják képességeiket a munkatársi beszélgetés különböző formáinak célorientált irányítására.
> A résztvevők átgondolják és javítják vezetői stílusukat.
> Alkalmazzák erejüket és tudásukat, hogy a vezetői hétköznapok során felmerülő gyengeségeket tudatosan kontrollálni tudják.
> Megszerzik és elmélyítik a társalgásvezetés retorikai eszközeit.
> Megtanulják a célegyeztetést a tervezés eszközeként és a motiváció motorjaként alkalmazni.
> Megismerik a belső és külső motiváció lehetőségeit és határait.
> Tudják, hogyan építsék fel és vezessék le optimálisan az éves értékelő beszélgetéseket.
> Megtanulják, hogyan kell hatékonyan delegálni a feladatokat.
> Megismerik, hogyan válhatnak igazságosabbá és követhetőbbé az értékelési folyamatban.
A könyv végén további módszerek is megtalálhatóak, amelyek alternatívákat kínálnak Önnek arra az esetre, hogyha a tréningjét az itt tanácsoltaktól eltérően, más súlypontokkal is el szeretné látni. Minden módszer kiválóan alkalmazható. Bármelyiket is választja, a vezetői tréningek sokaságában már sikeresen kipróbált módszert kap. Vissza

Tartalom

A tréningkoncepció áttekintése 13
A tréning alapelvei 14
A tartalom rövid ismertetése 15
Szövegminta tréning-kiíráshoz 20
Visszajelző kérdőív 21
Tréning-menetrend: Vezetés és motiválás 25
Időterv a háromnapos tréninghez 26
Áttekintés 26
Első tréningnap 28
1. Tréning-bevezető 29
1.1 Köszöntő 29
1.2 A tréner bemutatkozása 29
1.3 A témák ismertetése 29
1.4 A résztvevők bemutatkozása 30
1.5 A tréningalapelvek bemutatása 31
2. Vezetői ideál 32
2.1 Bevezetés 32
2.2 Áttekintés 33
2.3 A csoportgyakorlat moderálása 34
2.4 Csoportbevezető és csoportmunka 35
2.5 Az eredmények ismertetése 35
2.6 Előre elkészített kártyák: a vállalat elvárásai 36
2.7 Eredmények: „Felülről érkező" és „alulról érkező" elvárások 38
2.8 Kiértékelés 39
2.9 Záró prezentáció 40
2.10 Egyéni visszajelzés: Vezetői ideál - Ön mely vezetői tulajdonságot tartja a legfontosabbnak? 41
3. Vezetői stílus és vezetői hatékonyság 42
3.1 Bevezetés 42
3.2 Áttekintés 43
3.3 Csoportgyakorlat moderálás: „A továbbképzés, mint jutalom" 44
3.4 A szcenáriók és azok értékelése 48
3.5 Záró prezentáció 51
3.6 Prezentáció: Kritériumok a vezetési stílusok meghatározásához 55
3.7 Demo-anyag: Moderáció-technika kooperatív döntések kezdeményezésére 58
3.8 Egyéni értékelés: Vezetési stílus Mely döntéseket hozom meg Én-döntésként? 60
4. Személyiségtípusok 61
4.1 Bevezetés 61
4.3 Egyéni munka: Személyiségteszt 63
4.4 Magyarázat az eredmények ismertetéséhez 66
4.5 Csoportgyakorlat: Erősségek, gyengeségek, motivációs tényezők 67
4.6 Az eredmények prezentálása 68
4.7 Csoportgyakorlat: Vezetési kompetenciák és konfliktuspotenciálok 70
4.9 Háttér-információ: Személyiségtípusok 73
4.10 Egyéni értékelés: Személyiségtípusok 76
5. Feedback - 1. nap 77
A második tréningnap 79
1. Bevezetés - második tréningnap 80
1.1 Energia barométer 80
1.2 Témák, kérdések, az elmúlt nap bizonytalanságainak tisztázása 80
2. Aktív figyelés és kérdésfeltevés 82
2.1 Bevezetés 82
2.2 Áttekintés 83
2.3 Szerepjáték: Az aktív figyelés bemutatása 84
2.5 Prezentáció: Aktív figyelés és kérdésfeltevés 89
2.6 Munka hármas csoportokban: Aktív figyelés és kérdésfeltevés 90
2.7 Háttér-információ: Aktív figyelés és kérdésfeltevés 91
2.8 Egyéni értékelés: Aktív figyelés és kérdésfeltevés 95
3. Kooperatív célmegállapodások 96
3.1 Bevezetés 95
3.2 Áttekintés 97
3.5 Kiegészítő prezentáció a célmegállapodáshoz 101
3.6 Páros gyakorlat: Célmegállapodás a SMART, illetve SARMT alapján 102
3.7 Villámkör teljes résztvevői körben: Az én célom 104
3.8 Háttér-információ: Célmegállapodás 104
3.9 Egyéni értékelés: Célmegállapodás 107
4. Motiváció 108
4.1 Bevezetés 108
4.2 Áttekintés 109
4.3 Csoportgyakorlat: Kánon-éneklés 110
4.4 Mozgás-gyakorlat: A motivációs ház 113
4.5 Záró prezentáció: A motiváció 118
4.6 Háttér-információ: A motiváció 119
4.7 Egyéni értékelés: Motivátorok/Demotivátorok 121
5. Éves értékelő beszélgetés 122
5.1 Bevezetés 122
5.2 Áttekintés 123
5.3 Az éves értékelő beszélgetés funkciói 124
5.4 Kiegészítő prezentáció: Az éves értékelő beszélgetés értelme 126
5.5 Egyéni munka: Kérdések az éves értékelő beszélgetés előtt 128
5.6 Prezentáció: Az éves értékelő beszélgetés struktúrája 131
5.7 Szerepjáték és csoportos kiértékelés 133
Útmutató szerepjátékhoz: Éves értékelő beszélgetés 134
5.8 Véleménycsere a közönség előtt 136
5.9 Egyéni értékelés: Éves értékelő beszélgetés 136
6. Feedback - 2. nap 137
A feedback barométer 137
A harmadik tréningnap 138
1. Bevezető - harmadik tréningnap 139
1.1 Motivációs-barométer 139
1.2 Témák, kérdések, az előző nap bizonytalanságainak tisztázása 140
2. Kritizálás, követelés, kérés, dicséret 141
2.1 Bevezetés 141
2.2 Áttekintés 142
2.3 Csoportmunka: Mely kritikák és mely dicséretek a leghatékonyabbak? 143
2.4 Prezentáció: Kritizálás, követelés, kérés, dicséret 146
2.5 Háttér-információ: A kritika, követelés, kérés és dicséret struktúrája 151
2.6 Egyéni munka: Egy kritika, egy követelés, vagy egy kérés, egy dicséret 155
2.7 Csoportos kiértékelés 155
Vezetői tréninggyakorlatok
3. Delegálás 156
3.1 Bevezetés 156
3.2 Áttekintés 157
3.3 Prezentáció: Delegálás, bizalom, felelősségvállalás, kontrolling 158
3.4 Delegálási gyakorlat három csoportban 160
3.5 Munkalapok a három csoport számára 164
3.6 Moderációs kártyák három csoport számára 169
3.7 Szerepjáték a közönség előtt 173
3.8 Egyéni visszajelzés: Delegáció 174
4. Értékelés 175
4.1 Bevezetés 175
4.2 Áttekintés 176
4.3 Prezentáció: Értékelés, korrekt bánásmód, objektivitás 177
4.4 Gyakorlat: Havi megfigyelés 178
4.5 Prezentáció: Értékelési hibák 179
4.6 Háttér-információ: Értékelési hibák 181
4.7 Gyakorlat: Felkészülés egy értékelő beszélgetésre 183
4.8 Prezentáció: Az értékelő beszélgetés fázisai 185
4.9 Az „Értékelő beszélgetés" szerepjáték előkészítése 187
4.10 A szerepjáték levezetése 190
4.11 Egyéni értékelés: Az értékelési eljárás 191
5. Feedback - 3. nap
További gyakorlatok a tréning témájához kapcsolódóan 193
1. Prezentáció: Konstruktív feedback 195
1.1 Bevezetés 195
1.2 Áttekintés 196
1.3 Prezentáció: A feedback adás szabályai 196
1.4 Prezentáció: A feedback fogadás szabályai 199
1.5 Moderációs kártyák: Feedback-szabályok 200
2. Egyéni munka: Vezetői ideálom 201
2.1 Bevezetés 201
2.2 Áttekintés 202
2.3 Egyéni munka és kiértékelés 202
3. Csoportgyakorlat: Kooperatív döntéshozatal 204
3.1 Bevezetés 204
3.2 Áttekintés 205
3.3 Csoportgyakorlat és kiértékelés 205
4. Kiscsoportos gyakorlat: Konfliktusok eljátszása 209
4.1 Bevezetés 209
4.2 Áttekintés 210
4.3 A csoportgyakorlat moderálása 210
5. Csoportgyakorlatok: Aktív figyelés és kérdésfeltevés 213
5.1 Egy- és kétirányú kommunikáció 214
5.2 Aktív figyelés támadások esetén 224
5.3 Két szembenálló fél aktív meghallgatása 228
5.4 A szemrehányások igényekre és érzésekre való lefordítása 232
5.5 Figyelem négy csatornán keresztül 241
5.6 Aktív, közös feldolgozás 252
5.7 Aktív figyelés, egyetértés, pozitív átértelmezés 258
6. Demonstrálás egy résztvevő bevonásával: Célmegállapodás 263
6.1 Bevezetés 263
6.2 Áttekintés 264
6.3 Célmegállapodási beszélgetés a SMART-minta alapján 264
7. Szerepjáték: Célmegállapodás és motiváció 267
7.1 Bevezetés 267
7.2 Áttekintés 268
7.3 Bevezető moderáció és a szerepjáték levezetése 268
7.4 Kiértékelés 269
8. Prezentáció: Belső feladás 271
8.1 Bevezetés 271
8.2 Áttekintés 272
8.3 A prezentáció 272
9. Prezentáció és csoportmunka: Az éves értékelő beszélgetés előnyei és hátrányai 276
9.1 Bevezetés 276
9.2 Áttekintés 277
9.3 Prezentáció: Kooperatív tárgyalás és a Harvard-koncepció 278
9.4 Háttér-információ: Harvard-koncepció 281
9.5 A tárgyalási csoportok kialakítása és felkészítése 287
9.6 A moderátorok felkészítése a tárgyalásra 287
9.7 A tárgyalás levezetése 289
9.8 A tárgyalás kiértékelése 290
10. Eseti tanácsadás és szerepjáték: Éves értékelő beszélgetés 291
10.1 Bevezetés 291
10.2 Áttekintés 292
10.3 Három-négy beosztott bemutatása, egyenként öt mondatban 293
10.4 Kollegiális eseti tanácsadás 294
10.5 Szerepjáték és feedback 295
10.6 Utolsó kiértékelés a közönség előtt 295
11. Csoportgyakorlat: Kritizálás, követelés, kérés, dicséret 296
11.1 Bevezetés 296
11.2 Áttekintés 297
11.3 Csoportmunka 297
11.4 Kiértékelés 301
11.5 Lehetséges megfogalmazások a munkalapokon található feladatokhoz 302
12. Gyakorlat és csoportmunka: Félelmek a vezetői értékeléstől 305
12.1 Bevezetés 305
12.2 Áttekintés 306
12.3 Gyakorlat: Milyen félelmeim vannak a vezetői értékelés kapcsán? 306
12.4 Csoportmunka: A stratégia kifejlesztése 308
13. Strukturált kiértékelés: Vezetői értékelés 310
13.1 Bevezetés 310
13.2 Áttekintés 311
13.3 Egyéni értékelés 312
13.4 Külső értékelés 313
13.5 Állásfoglalás a külső értékeléshez 315
13.6 A kiértékelések grafikus szemléltetése 315
13.7 Prezentáció: Hogyan biztosítható az anonimitás? 318
13.8 A munkatársi beszélgetés előkészítése 320
13.9 Szerepjáték és feedback 321

Gisela Blümmert

Gisela Blümmert műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Gisela Blümmert könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem