kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | APC-Stúdió BT. |
---|---|
Kiadás helye: | Gyula |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 152 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-9135-72-0 |
Bevezető | 3 |
Előszó | 5 |
Az integrált nevelés | 6 |
A "tanulásban akadályozottság", mint iskolaszervezési kategória | 7 |
Nemzetközi gyakorlat | 9 |
Hatása a tanulmányi előmenetelre | 10 |
Csak hosszútávon várható hatások | 10 |
Tanulásban akadályozottakkal kapcsolatos kutatások | 10 |
A kutatás kérdései | 11 |
A differenciált oktatási intézmények megjelenése | 12 |
Az iskolai integráció hatása a szociális státuszra | 17 |
A szociális státusszal kapcsolatos kutatási eredmények | 17 |
Az integratív pedagógiától az inkluzívig | 18 |
A személyiség pszichikai sajátosságairól kialakult álláspontok | 18 |
A személyiség fogalma | 21 |
A személyiség meghatározása | 21 |
A személyiség szerkezete | 24 |
A tanulási képességekről, a tanulási akadályozottságról | 24 |
A gyógypedagógiai pszichológiai gondolkodás tartalmi kérdései | 25 |
A beszéd szerepe a kapcsolatképzésben és a viselkedésszabályozásban | 27 |
A nyelv gondolkodás- és kultúraformáló | 27 |
A nyelvi relativitás elmélete | 28 |
A nyelvi kommunikáció típusai | 29 |
Intellektuális képességek motivációja | 29 |
A kommunikatív és kognitív viselkedés összefüggéseiről | 30 |
Fejlődéselmélete és néhány zavara | 31 |
A strukturális elmélet | 31 |
Előfeltételei és kezdeti fázisai | 33 |
Beszédfejlődés az óvodáskorban | 33 |
A beszéd és az anya-gyermek kapcsolat zavara | 34 |
A hospitalizmus hatása az óvodás korú gyermek beszédsajátosságaira | 35 |
Az értelmileg sérült gyermekek nyelvhasználata | 37 |
A cselekvés beszéddel való szabályozása | 37 |
A teljesítményzavarok tanulási zavarral kapcsolatos aspektusai | 39 |
Szükségletszabályozás kérdései | 40 |
A személyiség aktivitása és alkalmazkodása | 40 |
A nehezen nevelhetőség | 44 |
Típusai és megoldási javaslatok | 45 |
Kialakulásuk lehetséges okai | 47 |
A figyelemzavar, impulzivitás és hiperaktivitás | 51 |
Pedagógusok véleménye a nehezen kezelhetőségről | 57 |
A tanulási zavar fogalma, kutatási irányzatai | 57 |
Koncepcionális kérdések a tanulási zavar fogalma körül | 58 |
Speciális, sajátságos tanulási nehézségek | 60 |
Irányzatok a tanulási zavarok kutatásában és terápiájában | 61 |
A tanulási zavarok alkategóriái | 61 |
Diszlexia, diszgráfia | 62 |
Az olvasás és írás - zavarokból eredő magatartásproblémák | 68 |
A számolászavarról | 69 |
Pszichoneurológiai tanulási zavarok | 69 |
A diagnosztika szerepe | 70 |
A pedagógus szerepe a prevencióban és korrekcióban | 70 |
A különböző tesztek jelzőértéke a tanulási zavar diagnosztizálásában | 71 |
Preventív diagnosztikai eljárások | 72 |
A részképesség-zavar | 75 |
Általában a részképességi működési zavarokról | 75 |
Részképesség-zavarok diagnosztikája | 76 |
Az értelmileg akadályozottak pszichológiája | 79 |
Társadalmi, szociális, affektív vonatkozások | 79 |
A társadalmi változások szerepe | 80 |
Az intelligenciakutaás hatásai | 80 |
Szociális kompetencia értelmileg akadályozottnál | 81 |
A személyiség érzelmi, affektív szférája | 82 |
Értelmileg akadályozottak affektív zavarai | 84 |
Fejlődési vonatkozások | 85 |
Organikus okok | 85 |
Motoros jellemzők | 86 |
Szociális fejlődés | 87 |
A kognitív fejlődés sajátosságai | 87 |
Kognitív fejlődés általános jellemzői | 87 |
Az észlelés és a környező világban tájékozódás | 94 |
A kognitív funkciók zavarai többszörös akadályozottságnál | 97 |
Értelmileg akadályozottak kognitív funkcióinak specialitásai | 98 |
Az emlékezeti folyamatokról | 100 |
A figyelem | 104 |
A tanulás | 106 |
A DOWN-betegségről | 109 |
Az autizmus jellegzetességei, tünetei | 111 |
Diagnosztika és terápia | 115 |
A fogyatékos gyermekek pszichológiai fejlődése - személyiségfejlődés | 115 |
Az akadályozottság diagnosztikája | 116 |
Az értelmileg akadályozottak diagnosztikájának sajátosságai | 117 |
Akadályozottság-diagnosztikáról | 118 |
Intelligencia-mérés dilemmái a fogyatékosoknál | 121 |
A fogyatékos gyermekek korai fejlesztése, rehabilitációja | 122 |
A rehabilitációkról általában | 122 |
A korai fejlesztés | 123 |
Korai fejlesztés, áthelyezés, tanácsadás, tanácsadó szolgálatok | 125 |
Terápia, fejlesztés, tanácsadás | 126 |
Az esélyegyenlőség | 126 |
A terápiás módszerek pszichológiai aspektusa | 127 |
Gyógypedagógiai fejlesztés | 128 |
A célzott frekvenciájú relaxáció | 128 |
A zene erejével | 129 |
Gyógytorna, mozgásfejlesztés | 129 |
Játékterápia | 130 |
A nevelési környezet feladatai | 132 |
A személyiség szociális dimenziója | 134 |
A kommunikáció és interakció | 134 |
A társas kapcsolatok alakulása | 136 |
A kapcsolatteremtés | 139 |
A személyes viszonyulás | 141 |
Társas beilleszkedés | 142 |
Kötődések | 143 |
Kapcsolatkészség | 143 |
Az azonosulás | 144 |
Elnézés, elfogadás, elutasítás, szeretet kérdései | 145 |
Siker, kudarc | 146 |
Kontroll és személyiségfejlődés | 146 |
Önkontroll, pozitív kontroll | 147 |
Tartalomjegyzék | 148 |
Irodalom | 151 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.