1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Gépkocsik javítása

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Félvászon
Oldalszám: 436 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 18 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 36837/55. 298 fekete-fehér ábrával illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Közlekedésünk rohamos fejlődésével a gépkocsiközlekedés féladatai is egyre növekednek. A szocializmus építése során elsősorban a gépkocsifuvarozásra hárulnak azok a szállítási feladatok is, amelyek... Tovább

Előszó

Közlekedésünk rohamos fejlődésével a gépkocsiközlekedés féladatai is egyre növekednek. A szocializmus építése során elsősorban a gépkocsifuvarozásra hárulnak azok a szállítási feladatok is, amelyek elvégzése a vasút, és így a népgazdaság szempontjából gazdaságtalannak bizonyulnak. Ahhoz, hogy a szállítás általában, s ezen a gépkocsival való szállítás gazdaságos legyen, a gépkocsiközlekedés önköltségének csökkentése és termelékenységének nagyfokú emelése szükséges
Ennek a célnak elérését a szervezési és egyéb intézkedések mellett nagymértékben elősegíti a javítási költség, az átfutási idő és a gépkocsik üzemképtelensége folytán kieső üzemidő csökkentése. J. gépkocsijavítás helyes módja csökkenti a munkaidőt, az anyagfelhasználást és ugyanakkor a jó minőségi munka az új gépkocsival egyenértékű javított gépkocsit ad a közlekedésnek.
A gépkocsiközlekedésnek felszabadulásunk óta bekövetkezett rohamos fejlődése maga mögött hagyta gépkocsijavító üzemeink és javító kádereink fejlődését. Fokozottan szükséges tehát, hogy ezt az elmaradást a korszerű, haladó szovjet tapasztalatok átvételével minél előbb behozzuk.
A Szovjetunió hatalmas gépkocsiipara és közlekedési szervezete lehetővé tette a szocialista állam céljainak megfelelő gépkocsi javítási rendszer és technológia kidolgozását, amely merőben különbözik a nagy gépkocsiiparral rendelkező kapitalista államok módszereitől.
Míg ez utóbbi államokban a gépkocsijavítás főleg a kopott alkatrészek cseréléséből áll, mert mind a gyáraknak, mind a javítóüzemeknek legfőbb érdeke, hogy a javításnál minél több új alkatrészt használjanak fel, addig a szocialista javítóipar éppen azt a célt tűzi ki maga elé, hogy miként lehet a legkisebb anyagfelhasználással az előbbivel egyenértékű munkát végezni.
Ha vizsgáljuk a kapitalista államok gépkocsi javítási utasításait, azokban alig néhány - és csak drága - alkatrész javítására találunk megállapított javítási lépcsőket, de még itt sincs kihasználva a méretezésből adódó teljes lehetőség. A szovjet gépkocsik javításánál - amint e könyvből is látható - a legtöbb alkatrész javítási lépcsőit az anyag legvégső kihasználási lehetőségéig kidolgozták. A javítási lépcsők rendszerének egyöntetű kidolgozásával lehetővé vált az összetartozó alkatrészek többszöri újrafelhasználása, ami a közlekedés egészét számításba véve egyrészt nagy anyagmegtakarítást, másrészt lényeges költségcsökkentést tesz lehetővé. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 5
I. FEJEZET
A gépkocsialkatrészek kopása
1. A kopások fajtái és megnyilvánulási formái 7
2. A kopás keletkezésének okai 10
II. FEJEZET
A gépkocsik, szerelési egységek és alkatrészük javítási rendszere és módszerei
3. A gépkocsijavítás rendszere és módszerei 16
4. Az alkatrészek és illeszkedések javítási módszerei és eljárásai 18
III. FEJEZET
A gépkocsialkatrészek előkészítése a javításhoz
5. A gépkocsi átvétele javításra, külső mosás 22
6. A gépkocsik szétszerelése és az alkatrészek mosása 24
7. Az alkatrészek ellenőrzése és osztályozása 27
IV. FEJEZET
Az alkatrészek hegesztéses javítása
8. Az autogénláng és hatása az alapfémre 40
9. A villamos ív és hatása az alapfémre 42
10. Öntöttvas alkatrészek hegesztése 43
11. Acélalkatrészek hegesztése 45
12. Alkatrészek javítása keményfém ötvözetek ráhegesztésével 47
13. Fontosabb berendezések hegesztőmunkákhoz 51
V. FEJEZET
Az alkatrészek javítása elektrolitikus bevonással
14. Bevonás sima krómmal 56
15. Szivacsos (likacsos, porózus) krómozás 61
16. Elektrolitikus bevonás vassal 64
VI. FEJEZET
Az alkatrészek javítása fémszórással
17. A fémbevonat szerkezete és tulajdonságai 67
18. A fémszórás technológiai folyamata 70
VII. FEJEZET
Villamos fémmegmunkálás
19. A fémek megmunkálása szikraforgácsolással 76
20. Az anód-mechanikus megmunkálás 81
21. Az alkatrészek felületi edzése nagyfrekvenciájú árammal 85
VIII. FEJEZET
A fémek megmunkálása gyorsvágással
IX. FEJEZET
A hengerek javítása
22. A javítás módjai és a javítási méretek 98
23. A hengerek fúrása hordozható finomfúrógépekkel 101
24. A 2A697 és a 2697 típusú finomfúrógépeken végzett hengerfúrás 103
25. A hengerek hónolása, simító törzscsiszolása 110
26. Hengerek javítása hüvelyezéssel 120
X. FEJEZET
A hajtórúd- és dugattyúcsoport javítása
27. Dugattyúk javítása 124
28. Dugattyúgyűrűk 135
29. Dugattyúcsapok javítása 140
30. A hajtórúd javítása 143
XI. FEJEZET
Forgattyútengelyek és csapágyak javítása
31. A forgattyútengelyek javítása 147
32. A forgattyútengelycsapágyak javítása159
33. Vékonyfalú csapágycsészék javítása 183
XII. FEJEZET
A vezérmű alkatrészeinek javítása
34. A bütyköstengelyek javítása 202
35. A bütyköstengely-csapágyak javítása 212
36. A szelepfészkek javítása 215
37. A szelepek és a szelepvezetékek javítása 220
38. A szelepemelők és vezetékeik javítása 227
XIII. FEJEZET
A hűtési berendezés, a kenési berendezés és a tüzelőanyagellátó berendezés alkatrészeinek javítása
39. A hűtési berendezések alkatrészeinek javítása 232
40. Az olajszivattyú alkatrészeinek javítása 239
41. A JAZ-204 Diesel-motor tüzelőanyagellátó berendezések javítása és beszabályozása 241
XIV. FEJEZET
A motor összeszerelése és kipróbálása
42. A motor összeszerelése 249
43. A motorpróba 290
XV. FEJEZET
A tengelykapcsoló és a sebességváltómű alkatrészeinek javítása
44. A tengelykapcsoló alkatrészeinek javítása 294
45. A sebességváltómű alkatrészeinek javítása 295
XVI. FEJEZET
A hátsóhíd alkatrészeinek javítása
46. A fogaskerekek javítása 301
47. A kereszttengely és a féltengelyek javítása 305
48. A differenciálműház, a kerékagyak és a fékdobok javítása 308
XVII. FEJEZET
A mellsőhíd és a kormánymű alkatrészeinek javítása
49. A mellsőhíd alkatrészeinek javítása 312
50. A kormánymű alkatrészeinek javítása 317
XVIII. FEJEZET
Az alvázkeret és a rugók javítása
51. Az alvázkeret javítása 320
52. A rugók javítása 322
XIX. FEJEZET
A fődarabok és a gépkocsik összeszerelése
53. A tengelykapcsoló összeszerelése 327
54. A sebességváltó összeszerelése 330
55. A hátsóhíd összeszerelése 337
56. A mellsőhíd szerelése 348
57. A kormánymű összeszerelése 357
58. A félrendszer összeszerelése 365
59. A gépkocsi összeszerelése 371
XX. FEJEZET
A gépkocsik fényezése
60. A régi festék eltávolítása 375
61. A gépkocsifődarabok és alkatrészek festésének technológiai folyamata 377
62. A gépkocsik fényezéséhez használt főbb berendezések és anyagok 381
Jegyzetek a magyar kiadáshoz 387
Irodalom és forrásmunkák 431

Sadricsev V. A.

Sadricsev V. A. műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Sadricsev V. A. könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem