A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Gépkocsi-hajtóművek felépítése és szerkezeti elemei

Kézirat

Szerző
Budapest
Kiadó: Felsőoktatási Jegyzetellátó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 83 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Tankönyvi szám: 9-1302. Megjelent 300 példányban. 52 fekete-fehér ábrával illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Hazai gépjármű-iparunk termékei - a személygépkocsik kivételével - a gépjármüvek minden fajtáját felölelik. Ez a tanulmány a gyártmányok összességéből kiragadva,a tehergépkocsik és autóbuszok... Tovább

Előszó

Hazai gépjármű-iparunk termékei - a személygépkocsik kivételével - a gépjármüvek minden fajtáját felölelik. Ez a tanulmány a gyártmányok összességéből kiragadva,a tehergépkocsik és autóbuszok hajtóműveinek kérdésével kiván foglalkozni. Ismertetni kivánja a hajtómű-szerkezetek terén elért hazai és külföldi eredményeket. Az utóbbi évek műszaki fejlődése, különösen az autóbuszépités terén hozott számos ujitást. A külföldi haladással hazai iparunk is igyekszik lépést tartani és uj tipusok kidolgozásával zárkózik fel a világszint élén járó versenytársaihoz, A mai gépjármüveket - lehet mondani - kizárólag belsőégésű motor hajtja. Az automobil hajtóműve alatt értendő mindaz a hajtómechanizmus9 ami a motortól a hajtóerőt a talajra átadó kerekekig vezet. Ezek a hagyományos épitésü gépkocsin: a motor, a tengelykapcsoló, a sebességváltószerkezet, a hajtótengely, a hátsóhid és kerekek. Szűkebb értelemben hajtómű alatt a sebességváltóművet szoktuk érteni, ami esetenként kibővül még a tengelykapcsolóval. A belsőégésű motor természeténél fogva közvetlenül nem képes kielégíteni a gépkocsi tág határok közt változó vonóerőigényét. A motornak a forgatónyomatéka a fordulatszám függvényében közel állandó értékű. Ezzel szemben a jármű vonóerő-igénye gyorsításkor, vagy lejtőn felfelé haladva többszöröse a vízszintes, sik uton szükséges vonóerőnek. A motor forgatónyomatékának a gépkocsi mindenkori vonóerőigényének megfelelő átalakítására szolgál a sebességváltó-szerkezet. A motornyomatékot átalakító sebességváltó megnehezíti a gépkocsi kezelését, illetve vezetését, csak szükséges rossznak tekinthető szerkezet. Ezért a fejlesztési törekvések egyrésze odairányul, hogy a motorok nagyobb forgatónyomatéki tartománnyal rendelkezzenek, hogy meg lehessen takaritani a sebességváltót, vagy legalábbis egyszerübbé lehessen tenni. Vissza

Tartalom

Bevezetés3
A sebességváltó áttétele6
Sebességváltó-áttétel a kocsi legnagyobb sebessége mellett11
A legnagyobb vonóerőt biztosító sebességváltóáttétel11
A sebességváltó-szerkezetek müködési elve13
A fogaskerekes sebességváltó19
A gyorsitó áttétel25
Hajtómüvek "fokozatnélküli" áttéttellel29
Hidrodinamikus hajtómüvek30
A hidraulikus tengelykapcsoló32
A hidraulikus tengelykapcsoló méretei36
A hidraulikus tengelykapcsoló kialakitása41
A hidraulikus tengelykapcsoló beillesztése a hajtómübe46
A hidraulikus nyomatékváltó48
A hidrotranszformátor kialakitása50
A hidraulikus hajtómü befolyása a jármü üzemi tulajdonságaira57
Automatikus hajtómüvek61
A hajtómüvek müködtetését megkönnyitő szerkezeti elemek63
A hajtómüvek automatizálását szolgáló szerkezeti elemek76
Befejezés81
A tárgykörbe tartozó szakirodalom jegyzéke82
Tartalomjegyzék83

Kovácsházy Ernő

Kovácsházy Ernő műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kovácsházy Ernő könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem