1.059.673

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Gépkocsi alapismeretek

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: M. Kir. Honvéd Térképészeti Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői papírkötés
Oldalszám: 155 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Színes, kivehető, 48 oldalas ábramelléklettel és 57 fekete-fehér ábrával illusztrálva. Harmadik kiadás. Összeállította Molnár Gyula m. kir. ezredes a M. Kir. 101. Honvéd Gépkocsizó tanezred parancsnoka. M. kir. honvéd térképészeti intézet nyomása, Budapest.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Honvédségünk korszerű fejlesztésénél elsőrangú szerephez jutott a gépkocsi. Egyes csapatok és vonatok teljes, vagy részbeni motorosítása mind több és több műszakilag jól kiképzett... Tovább

Előszó

Honvédségünk korszerű fejlesztésénél elsőrangú szerephez jutott a gépkocsi. Egyes csapatok és vonatok teljes, vagy részbeni motorosítása mind több és több műszakilag jól kiképzett gépkocsiszemélyzetet igényel.
A gépkocsiszemélyzet a reá háruló igen nehéz és felelősségteljes feladatának csak akkor tud megfelelni, ha műszaki elméleti tudása alapos, gyakorlati képzése pedig tökéletes. Az elméleti kiképzés képezi alapját a gyakorlati kiképzésnek és a műszaki továbbképzésnek. Tehát az alapkiképzés súlya az elméleti műszaki kiképzésen nyugszik.
Minden hibaforrás gyors megállapítása és kijavítása megkívánja, hogy a vezető tökéletes elméleti tudással rendelkezzék. A legjobb gyakorlati tudás is csődöt mond akkor, ha a vezető a gépkocsi szerkezetének összműködését nem ismeri és így a hibák keletkezésére következtetni nem tud.
Tökéletes elméleti és gyakorlati kiképzéssel az igen drága és nehezen pótolható gépkocsik életidejét meghosszabbítjuk, biztosítjuk azok magasfokú üzemképességét és a gépkocsizócsapatok és vonatok állandó ütőképességét.
A gépkocsi alapkiképzés eredményességét egyöntetűen kiképzett oktatószemélyzettel, egységes oktató gépkocsi anyaggal és tansegédletekkel biztosíthatjuk. Vissza

Tartalom

A gépkocsi tőrészei1
Négyhengeres, négyütemű benzinmotor, szivattyús-vízhűtés, olajozás1
A motor1
A henger2
A forgattyúszerkezet2
Vezérlés3
A forgattyúház3
A lendítőkerék4
Négyütemű benzinmotor működése4
Fizikai alapfogalmak4
Alapfogalmak5
A négy ütem6
Eltolthengerű motorok6
Többhengeres motorok működése8
Hűtés9
A hűtő10
Olajozás10
A nyersolaj- (Diesel-) motor12
Általában12
Közvetlen sugárporlasztású nyersolajmotorok12
Légkamrás nyersolajmotorok12
Előkamrás nyersolajmotorok12
Keverőkamrás nyersolajmotorok13
A négyütemű nyersolaj- (Diesel-) motor munkarendje13
"Bosch" nyersolajszivattyú, porlasztószelep és főszűrő13
Nyersolajszivattyú13
A nyersolajmennyiség adagolásának szabályozásai14
Porlasztószelep15
Nyersolajszivattyú tartozékai15
Izzógyertya15
A kétütemű benzinmotor működése16
Porlasztás17
"Zenith" porlasztó20
Pallas "SAud" mintájú függőleges porlasztó20
Solex "BF" mintájú függőleges porlasztó21
Zenith "TP" mintájú függőleges porlasztó22
A Zenith-Stromberg "EE-1." mintájú esőáramlású kettős porlasztó23
Solex "IFP.II." mintájú esőáramlású porlasztó terepgépjárómű motorok számára25
Tüzelőanyag-tápberendezések26
"Pallas" szívókészülék27
"Solex" segédszivattyú29
Villamosság30
Egyenáram30
Alapfogalmak30
Az ólomakkumulátor34
Vasnikkel- (Nife-) akkumulátor36
Váltóáram37
Alapfogalmak37
Gyujtóberendezések45
"Bosch" gyujtómágnes45
"Bosch" akkumulátoros gyujtás48
A dinamó49
A dinamóról általában49
A dinamók kapcsolása52
Szerkezeti részei53
A dinamó működése54
A feszültségszabályozó-akkumulátorkapcsoló54
Általában57
Szerkezeti részei58
A dinamó működése58
Az akkumulátorkapcsoló szerkezet59
Villamosmotorok61
Indítómotor61
"Bosch" "B" mintájú csúszóarmaturás indítómotor61
"Bosch" "A" mintájú "Bendix"-rendszerű indítómotor62
"Bosch" "C" mintájú, lábkapcsolású indítómotor63
Erőátvitel64
A tengelykapcsolóról általában65
Egytárcsás tengelykapcsoló65
Sebességváltómű66
A sebességváltómű működése66
Hátsótengely-híd67
Önzáró-kiegyenlítő68
"Rába" önzáró-kiegyenlítőmű70
Erőátviteli csuklók72
Fékek73
Ate-Lockheed-rendszerű folyadékfék75
Működési elve75
Főrészei75
Működése általában75
Főfékhenger76
Kerékhenger78
Kormányszerkezet és az elsőtengely79
Lánchajtó és kormánymű80
Kerekek81
Gumiabroncsok84
A kaucsukról általában84
A kaucsuk előkészítése ipari nyers anyaggá84
A tömörgumiabrocs84
A légkamrás tömörgumiabroncs84
Cellás (cellastic) gumiabroncs85
A fúvott gumiabroncsok85
A köpeny készítése és vulkanizálása86
A tömlő készítése és vulkanizálása86
A tömörgumiabroncs készítése és vulkanizálása86
A regenerált- és műgumi86
A gumiabroncsok méretezése87
A gumiabroncs hibaforrásai87
A köpeny sérülései87
Fényszóró88
Villamoskürt89
Irányjelző90
A honvédségi gépkocsi oktatófilm szövegkönyve
A négyütemű benzinmotor93
A kétütemű motor95
Kétütemű benzinmotor96
A porlasztó97
A gyujtóberendezések101
Mágneses indukció101
Akkumulátors gyujtás101
Gyujtóberendezések102
Mágneses indukció102
Váltakozó áram102
Elektromos indukció103
A Diesel-motor103
Gépjáróművek műszaki kezelése
Szerelési gyakorlatok113
Gépjáróművek kezelése és karbantartása115
A gépjárómű fontosabb részeinek karbantartása116
Mélyágyazású gumiabroncs szerelése135
A gumiabroncs szerelése a kétrészes zárt oldalgyűrűs pántra136
Üzemzavarok felismerése és elhárítása143
Általában143
Motorüzemzavarok144
Üzemzavarok az erőátviteli szerkezetekben147
Gépjárművek műszaki ellenőrzése és vizsgálata149
Gépjárművek műszaki vizsgálata149
Gépjárművek forgalom- és üzembiztonsági vizsgálata153
Gépjáművek kezelése télen
Átdolgozva ismerteti a m. kir. Honv. Min. 78.000/eln. III. Csfség-1943. számú rendelettel kiadott "Téli Segédlet".
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
Kuponos kedvezmény ezen könyv esetében nem vehető igénybe.