kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Gondolat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 364 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 18 cm x 12 cm |
ISBN: | 963-280-532-1 |
Előszó az új kiadáshoz | 5 |
Bevezetés | 16 |
Sok félelem, valami kis remény | |
Az idősebb testvér | 21 |
Lewin, Lipitt és White kísérletei | 21 |
A három gyermekcsoport és a három vezető | 21 |
Lewin és a háziasszonyok | 38 |
Neill. Mi alól szabadultak fel a summerhilli gyerekek? | 46 |
Néhány alapvető tétel | 46 |
Politikai bírálat | 55 |
Pedagógiai bírálat | 66 |
A pozitívum | 78 |
Bany és Johnson | 85 |
Békesség és öröm | 85 |
Politikai bírálat | 91 |
Pedagógiai bírálat | 101 |
A tanulság | 105 |
Irving Rogers és Barrington Kaye | 109 |
Leírás | 109 |
A tanár javaslatai és a tanulók felfedezése | 113 |
Sikerül-e valóban összetartó csoportokat létrehozni? | 119 |
Amit valóságként kell elfogadni | 125 |
Jelenlét és távollét | 128 |
Rövid ismertetés | 129 |
Politikai bírálat | 148 |
Általános bírálat | 158 |
Nem elhallgatni, hanem meghaladni kell Rogerst | 173 |
A távollévő, aki állandóan jelenlevőnek gondolja magát | 176 |
Ferry nézeteinek bírálata | 177 |
A csoportmunka gyakorlata. "A pedagógusképzés korszerűsítése" című könyv értékelése | 177 |
A kommunikáció formái az osztályban | 190 |
Lobrot | 201 |
Első észrevétel | 204 |
Második észrevétel | 208 |
A kivezető út felé | |
Oury. Sok remény, és még némi félelem | 229 |
A pedagógus aktív beavatkozása intézményes szervezeti formák közvetítésével | 230 |
És mégis... | 251 |
Milyen a haladó pedagógia a marxizmus szerint? | 289 |
A tartalmak elsődlegessége | 289 |
Fogni kell a lánc mindkét végét | 331 |
Az iskola sosem politikamentes | 344 |
Irodalomjegyzék | 353 |