kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 463 oldal |
Sorozatcím: | Filozófiai írók tára |
Kötetszám: | 4 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Töredék kötet. |
Bevezetés az esztétikába | 1 |
Az esztétika elhatárolása és a művészt filozófiája elleni néhány ellenvetés cáfolata | 3 |
A szép és a művészet tudományos tárgyalásának módjai | 15 |
A művészeti szép fogalma | 23 |
Szokásos elképzelések a művészetről | 26 |
A műalkotás, mint emberi tevékenység terméke | 26 |
A műalkotás, mint az ember érzéke számára az érzékiből felvett alkotás | 33 |
A művészet célja | 42 |
A művészet igazi fogalmának történeti levezetése | 56 |
A kanti filozófia | 57 |
Schiller, Winckelmann, Schelling | 61 |
Az irónia | 64 |
Felosztás | 70 |
A művészeti szép eszméje vagy az eszmény | |
A művészet viszonya a véges valósághoz, a valláshoz és a filozófiához | 93 |
A szép fogalma általában | |
Az eszme | 109 |
Az eszme létezése | 113 |
A szép eszméje | 114 |
A természeti szép | |
A természeti szép, mint olyan | 120 |
Az eszme, mint élet | 120 |
A természeti elevenség, mint szép | 128 |
Ennek vizsgálatmódjai | 134 |
Az érzéki anyag absztrakt formájának és absztrakt egységének külső szépsége | 137 |
Szabályszerűség, szimmetria, törvényszerűság és harmónik | 138 |
Az érzéki anyag absztrakt egysége | 145 |
A természeti szép fogyatékossága | 146 |
A benső a közvetlenben, mint csak benső | 148 |
A közvetlen egyedi létezés függősége | 151 |
Ennek korlátozottsága | 154 |
A művészeti szép vagy az eszmény | |
Az eszmény, mint olyan | 158 |
A szép individualitás | 158 |
Az eszmény viszonya a természethez | 164 |
Az eszmény meghatározottsága | 178 |
Az eszményi meghatározottság, mint olyan | 179 |
Az isteni, mint egység és általánosság | 179 |
Mint istenkör | 179 |
Az eszmény nyugalma | 180 |
A cselekmény | 181 |
Az általános világállapot | 183 |
A szituáció | 200 |
A cselekmény | 221 |
Az eszmény külsőleges meghatározottsága | 248 |
Absztrakt külsőlegesség, mint olyan | 250 |
A konkrét eszmény összhangzása külsőleges realitásával | 257 |
Az eszményi műalkotás külsőlegessége a közönséggel kapcsolatban | 268 |
A művész | 285 |
Fantázia, zseni és ihlet | 285 |
Az ábrázolás objektivitása | 293 |
Modor, stílus és eredetiség | 296 |
Az eszmény fejlődése a művészeti szép különös formáivá | |
Bevezetés és felosztás | 307 |
A szimbolikus művészeti forma | |
A szimbolumról általában | 311 |
Felosztás | 323 |
A tudattalan szimbolika | |
A jelentés és alak közvetlen egysége | 332 |
Zoroaszter vallása | 334 |
Ennek szimbolumnélküli tipusa | 337 |
Művészietlen felfogás és ábrázolás | 339 |
A fantasztikus szimbolika | 341 |
Az indiai Brahma-szemlélet | 343 |
Az indiai fantázia érzékisége, mértéknélkülisége és megszemélyesítő tevékenysége | 344 |
A megtisztulásra és bűnbánatra vonatkozó szemlélet | 354 |
A tulajdonképeni szimbolika | 355 |
A holtak egyiptomi felfogása és ábrázolása; piramisok | 362 |
Állatkultusz és állatmaszkok | 364 |
Tökéletes szimbolika; Memnonok, Isis és Osiris | 365 |
A fenségesség szimbolikája | |
A művészet panteizmusa | 372 |
A hindu költészet | 373 |
Mohamedán költészet | 374 |
Keresztény misztika | 378 |
A fenségesség művészete | 378 |
Isten, mint a világ megteremtője és ura | 380 |
Az istenektől megfosztott véges világ | 381 |
Az emberi individuum | 382 |
Az összehasonlító művészeti forma tudatos szimbolikája | |
A külsőségesből kiinduló összehasonlítások | 389 |
A mese | 390 |
Példázat, közmondás, apológia | 397 |
Átváltozások | 400 |
Összehasonlítások, amelyek a képszerű ábrázolásban a jelentéssel kezdődnek | 402 |
A talány | 404 |
Az allegória | 405 |
Metafora, kép, hasonlat | 409 |
A szimboliius művészeti forma eltűnése | 428 |
A tanköltemény | 430 |
A leíró költészet | 431 |
A régi epigramma | 433 |
Jegyzetek | 434 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.