1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Gazdaságosság és ahogy a továbbképzési intézmények látják magukat

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az elmúlt esztendőkben két magyar partnerünket különösen érintette az a drámai és egyidejűleg kikerülhetetlen változtatási kényszer, amely a mélyreható össztársadalmi változásokból adódik és... Tovább

Előszó

Az elmúlt esztendőkben két magyar partnerünket különösen érintette az a drámai és egyidejűleg kikerülhetetlen változtatási kényszer, amely a mélyreható össztársadalmi változásokból adódik és amelyet leginkább az új gazdaságosságra és az új önmagunkról alkotott képre való kényszerként vagy esélyként lehet jellemezni. A Tudományos Ismeretterjesztő Társulat (TIT) kerületi, városi és szakegyesületeiről van szó, valamint a jelenleg az önkormányzatokhoz tartozó kultúrházakról és faluházakról falusi-városi és kerületi szinten. Azt kell feltételeznünk, hogy a többi partnernek is, a magyar népfőiskoláknak és a népfőiskolai társaságnak, a főiskoláknak és az egyetemeknek, a bizonyos mértékig állami kulturális, oktatási és kutató intézeteknek, az egyéb civil szervezeteknek, sőt talán a minisztériumoknak és az alárendelt intézményeknek is olyan mértékben kell alkalmazkodniuk, amire eddig senki sem gondolt. Milyen okai és megjelenési formái vannak annak a folyamatnak, amely a legnagyobb figyelmet, rugalmasságot és állhatatosságot követeli meg, ha valamilyen intézmény, magánszemély vagy kínálat nem akar eltűnni a felszínről. Mi a különbség és mi a hasonlóság annak a németországi felnőttoktatásnak a helyzetéhez képest, amely tapasztalataira ezen kötet írásai elsősorban vonatkoznak? Vissza

Tartalom

A sorozatszerkesztői előszava 5
Szerkesztői megjegyzés 9
Beszélgetés Herbert Schmalstieg úrral: Meddig lehet elmenni? 11
Erhard Schlutz: A továbbképzés gazdaságosságáról 19
Barbara Lorenz-Allendorff: Igazgatási reform következményekkel 27
Barbara Thomass: A tanfolyamvezetőket fenyegető veszély 32
Ekkehard Nuissl: Gazdaságosság és professzionalizmus 37
Elisabeth Fuchs-Brüninghoff: Mennyire kifizetődő a továbbképzés? 44
Klaus Meisel: Népfőiskolák a gazdaságosság nyomása alatt 50
Thomas Friedrich: Az önálló önkormányzati üzemhez vezető úton 57
Josef Foschepoth: A Münsteri Népfőiskola modernizálása 62
Visszatekintés
Hans Tietgens: Gazdaságosság és a képzés értelmezése 68
Címszó
Klaus Meisel: Az állami felnőttképzés gazdaságossága és önértelmezése 71
Jövőfórum
Heinz Theodor Jüchter: A népfőiskola jövője: minőségi szerkezet és gazdaságosság 73
Dokumentum
„A Művelődési Miniszterek Konferenciájának a továbbképzésre tett harmadik javaslata" (1994. december 2.) 79
A témával kapcsolatos irodalom 84
A sorozatszerkesztő előszava, valamint összefoglalás angol nyelven 86
A sorozatszerkesztő előszava, valamint összefoglalás német nyelven 91
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Gazdaságosság és ahogy a továbbképzési intézmények látják magukat
Állapot:
940 Ft
650 ,-Ft 30
6 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Gazdaságosság és ahogy a továbbképzési intézmények látják magukat
Állapot:
940 ,-Ft
8 pont kapható
Kosárba