Fülszöveg
A könyv - bár középiskolásoknak szól - nem célozza meg közvetlenül a felvételit vagy valamilyen közgazdasági képesítés megalapozását. Sokkal inkább arra vállalkozik, hogy az általános műveltség gazdasági jellegű ismeretkörében fejlessze a közgazdasági és üzleti gondolkodást. Történelmi és jelenelvű megközelítést alkalmazva, az ipari forradalomtól napjainkig kíséri nyomon a polgári társadalmak gazdasági alapproblémáit, a termelés-elosztás-forgalom-fogyasztás körforgásának, fejlődésének ellentmondásait, feloldásának dilemmáit.
A tankönyv nem egyetlen uralkodó nézet, egy elméleti közgazdasági iskola középiskolai szintre lefordított változatát kínálja, hanem eredeti forrásokat idéz, mutat be. A szerzők maguk is "vitatkoznak", egy-egy probléma, jelenség több szempontú, történelmi háttérben is elhelyezett megközelítését lehetővé téve.
A fejezetek (munkamegosztás, termelés, fogyasztás, kereskedelem, pénz, állam) és a hozzájuk kapcsolódó "technikai ismeretek", illetve a számbavétel...
Tovább
Fülszöveg
A könyv - bár középiskolásoknak szól - nem célozza meg közvetlenül a felvételit vagy valamilyen közgazdasági képesítés megalapozását. Sokkal inkább arra vállalkozik, hogy az általános műveltség gazdasági jellegű ismeretkörében fejlessze a közgazdasági és üzleti gondolkodást. Történelmi és jelenelvű megközelítést alkalmazva, az ipari forradalomtól napjainkig kíséri nyomon a polgári társadalmak gazdasági alapproblémáit, a termelés-elosztás-forgalom-fogyasztás körforgásának, fejlődésének ellentmondásait, feloldásának dilemmáit.
A tankönyv nem egyetlen uralkodó nézet, egy elméleti közgazdasági iskola középiskolai szintre lefordított változatát kínálja, hanem eredeti forrásokat idéz, mutat be. A szerzők maguk is "vitatkoznak", egy-egy probléma, jelenség több szempontú, történelmi háttérben is elhelyezett megközelítését lehetővé téve.
A fejezetek (munkamegosztás, termelés, fogyasztás, kereskedelem, pénz, állam) és a hozzájuk kapcsolódó "technikai ismeretek", illetve a számbavétel fejezet a műveltségi elemek mellett a napi tájékozottsághoz szükséges alapvető eszközök használatára késztetnek. A tananyag részét képező feladatok, esettanulmányok pedig gazdag alkalmazási lehetőséget biztosítanak.
E könyvet azok a tanulók, tanárok tudják jól használni, akik a tankönyveket eddig sem pusztán megtanulandó anyagnak tekintették, hanem ismeretforrásnak, amihez gondolataikkal, meglévő ismereteikkel viszonyulhatnak, akár vitatkozhatnak és más nézeteket állíthatnak szembe vele.
Élvezetes szellemi munkát kívánnak a szerkesztők.
Vissza