Fülszöveg
Függönyök übbenése, fémfelületek struktúrái, üvegek tükrözése és átlátszósága, lámpák furcsa fényei, zöldségesrekeszek halmaza, Freud Zsigmond árnyéka Látványok felületei, amelyek között napjaink peregnek. Ivlegtéveszfő, a felületes szemlélő számára rögtön-élvezetes, azonnal-érthető képek. Ám apró részleteik között a gondos néző egyre újabb és egyre mélyebb összefüggésekre lelhet. Ez működik egyetlen fotográfián belül, és a képek között is.
Gáti így ír: Amolyan képi üzenetnek szánom a késői jövő számára, hogy miféle formák - színek - felületek között élünk mi a második ezredfordulón."
A fentiek mellett azonban képelkelt ad egy sajátságos fotográfiai képalkotási és gondolkodásmódról: a rétegek közöttit és mögöttit láttatva hat különböző ÉRZÉKeinkre. Szemben az üres divattrendekkel, nem teóriákkal és koncepciókkal traktálja a nézőjét, hanem megadja neki az érzékelés primer élményét. A látvány pótolhatatlan meglepetését.
KLEIN BERTA
Twisted shapes formed by movements of...
Tovább
Fülszöveg
Függönyök übbenése, fémfelületek struktúrái, üvegek tükrözése és átlátszósága, lámpák furcsa fényei, zöldségesrekeszek halmaza, Freud Zsigmond árnyéka Látványok felületei, amelyek között napjaink peregnek. Ivlegtéveszfő, a felületes szemlélő számára rögtön-élvezetes, azonnal-érthető képek. Ám apró részleteik között a gondos néző egyre újabb és egyre mélyebb összefüggésekre lelhet. Ez működik egyetlen fotográfián belül, és a képek között is.
Gáti így ír: Amolyan képi üzenetnek szánom a késői jövő számára, hogy miféle formák - színek - felületek között élünk mi a második ezredfordulón."
A fentiek mellett azonban képelkelt ad egy sajátságos fotográfiai képalkotási és gondolkodásmódról: a rétegek közöttit és mögöttit láttatva hat különböző ÉRZÉKeinkre. Szemben az üres divattrendekkel, nem teóriákkal és koncepciókkal traktálja a nézőjét, hanem megadja neki az érzékelés primer élményét. A látvány pótolhatatlan meglepetését.
KLEIN BERTA
Twisted shapes formed by movements of curtains, huge mass of plastic grocery crates, the shadow of Sigmund Freud Surfaces of sights wherein our days are passing by. Delusive pictures as they might be instantly enjoyable and understandable for the superficial spectator. But the searching spectator will find ever new and deeper relations among the minute details. It is true for each picture in itself and it works between the different photos as well.
Gáti says: "This is my so-called picture message for the ages to come - the shapes, colours and surfaces that surraund us here, afterthe turn of the second millennium."
What is more. Gáti shows us a unique attitude towards photography: he affects our SENSEs by presenting what is behind and beyond the layers. Going against cheap trends, he does not wish to feed the public with theories and conceptions. He gives them the primal experience of perception. The inimitable surprise of sight.
BERTA KLEIN
Van, akinek egzotikus tájakra kell mennie vagy az életét kockáztatni egy frontvonalban, hogy érdekes témát találjon. Gáti lemegy a boltba, és útközben megleli.
CSALA BERTALAN
Some must go to explore exotic lands or risk their lives in the frontline to find an interesting theme. Gáti pops down to the shop and finds it on the way.
BERTALAN CSALA
Vissza