1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Zongorametodika

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Zeneműkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 227 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN: 963-330-226-9
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, reprodukciókkal és ábrákkal illusztrálva. Második kiadás.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Több idegen nyelvű kiadás után ismét magyarul jelenik meg a neves zongoraművész és pedagógus világsikert elért műve.
A könyv sikerének titka és legfőbb értéke az, hogy a szerzőnek sikerült megragadnia a zongorajáték egyik leglényegesebb technikai alapelvét: sikerült biztosítania a görcsmentes játék összes gyakorlati és elméleti előfeltételét.
A növendék, a tanár és a művész egyaránt nagy haszonnal forgathatja Gát József művét, könnyen megszabadulhat helytelen technikai beidegzéseitől, és komoly segítséget nyerhet további művészi fejlődéshez.

Tartalom

Bevezetés5
A zongora hangja és hangszínlehetőségei6
A lendítés17
Tekinthetjük-e a billentést a zongoratechnika legkisebb elemének?17
Lendítés vagy nyomás?17
A lendítés tényezői18
A lendítés kétféle módja18
Kontroll 19
Súlyhatás20
A hangerő szabályozása21
Súlyhatás és kontroll aránya a dinamikai rajzban22
Összefoglaló és alkalmazkodó mozgások24
Az összefoglalás24
Alkalmazkodó mozgások25
Ülés, testhelyzet30
Legato és Staccato43
Legato44
A hangok közötti szünet44
Zörejek44
Hirtelen dinamikai változás44
A dinamikai rajz pontatlansága44
A legato törvényszerűsége45
Kantiléna47
Staccato47
A staccato törvényszerűségei48
A legato és staccato technikai megoldása49
Legato és staccato a különböző stílusokban49
A hangszerrel való kapcsolat megteremtése51
Tudatosság és átélés51
Az érzelmi tartalomról52
A zenei elképzelés53
A zenei elképzelés és az izommunka összefügése54
Célszerűség56
A zongorázás mint munkavégzés60
A mozgások módosítása a hangzás érdekében62
A természetes mozgások65
Légzés65
Az egész test részvétele a zongorázásban66
Milyen irányba nézzük játék közben?60
Az érzelmi tartalom hatása a test helyzetére70
Az akusztikai térreflex70
A mozgások természetességének megőrzése74
A gyakorlás76
Az ismétlés mint az új feltételes reflexek rögzítésének eszköze76
A figyelem78
Gyors játék lassú gyakorlása83
A gyorsaság fejlesztése84
A pergőjáték elemzése85
A lassú gyakorlás alkalmazása86
Ritmikus variánsok87
Összefoglalás a lassú gyakorlásban89
Alkalmazkodó mozgások a lassú gyakorlásban89
Az ízületek munkájának eloszlásáról92
A csípő93
A vállízület93
A felsőkar szerepe az összefoglalásban94
A felsőkar aktív lendítései95
A könyökízület97
A csukló100
Az ujjak102
Kézalkat és kézforma105
Kézalkat105
Kézforma110
Az alapvető játékformák és változataik113
Oktáv- és akkordtechnika115
A kéz egységes használata115
Az akkordok dinamikai formálása117
Az alsókar szerepe az oktávtechnikában118
Kiegészítő csuklómozgás120
Vibrato124
Az oktávok ujjrendje126
Az akkordgyakorlás előkészítése126
Akkordok gyakorlása127
Oktávok gyakorlása131
Akkordfelbontás133
Arpeggio133
Tremolo136
A tiszta alsókaros vagy sima tremolo136
A rázott tremolo137
A tremolo tanításának beosztása138
A tremolo gyakorlása138
Tört oktávok140
Ugrások142
Egyenletes mozgással végzett ugrás144
Előkészített ugrás146
Akkordugrások147
A karmozgás nagyságának csökkentése ujjrend segítségével147
Glissando150
Ujjtechnika152
Kell-e emelni az ujjakat?152
Pozitív koncentrálás152
Az ujjak anatómiai sajátosságai153
Az ízületek munkájának helyes elosztása154
A jó hangzás követelményei az ujjtechnikában155
Zörejek alkalmazása157
Az ujjak és az alsókar összetett munkája157
Gyakorlatok az ujjtechnika fejlesztésre158
A skálajáték159
A kar munkája a skálajátékban164
A kéz helyzetváltozásai a skálajátékban164
A hüvelykujj ütésének iránya165
A hüvelykujj ütésének előkészítése166
Gyors skála lassú gyakorlása168
Terc-skálák169
Futam172
A trilla177
Sima ujjtrilla180
Váltott ujjas trilla182
Tremolo trilla182
Trillák gyakorlása182
Repetíció184
Az etűdök játékáról187
Az ujjrend190
A hüvelyk- és kisujj különleges szerepe190
Alátevés, fölétevés191
Az ujjrend szerepe az összefoglalásban191
Áttevés192
Az ujjrend szerepe a súlypont áthelyezésében194
Alkalmazkodó mozgások az ujjrend segítségével195
Az ujjak sajátosságainak szerepe196
Oktávonkénti ismétlődés196
Szekvenciák ujjrendje196
Frazeálás197
Tremolo ujjrend197
Irány ujjrend198
A gyakorlást kiegészítő tornák202
Néhány tanács a tornák célszerű felhasználásához215
Megjegyzések a kezdőtanítás technikai feladataihoz217
Előképző217
A technikai munka előkészítése218
Legato220
Előjátszás221
Improvizálás221
Hangerő222
Szünet, számolás, technikai gyakorlatok223
A játékformák gyakorlása224
Pedálozás225
A zenei és a technikai fejlődés összekapcsolása226
Név-, kép- és kottaidézet-mutató227

Gát József

Gát József műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Gát József könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem