kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Zeneműkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
Oldalszám: | 139 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 29 cm x 21 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Megjelent 1000 példányban. Fekete-fehér fotókkal. |
Bevezetés | 3 |
A zongora hangja és hanszínlehetőségei | 4 |
A kar és a kéz anatómiájának vázlatos ismertetése | 7 |
Csontok | 7 |
Izmok | 11 |
A kéz formája a zongorázásnál | 15 |
A lendítés | 23 |
Kontroll | 24 |
Súlyhatás | 24 |
Súlyhatás és kontroll aránya a dinamikai rajzban | 25 |
Milyen ízületekből végezhetünk aktív lendítőmozgást | 26 |
Ülés, testhelyzet | 27 |
A gyakorlásról | 31 |
Célszerűség | 31 |
A figyelem | 32 |
Gyors játék lassú gyakorlása | 33 |
A pergőjáték elemzése | 34 |
A lassú gyakorlás alkalmazása | 36 |
Ritmikus variánsok | 37 |
A felsőkar mozgásai. A vállízület szerepe a zongorázásban | 39 |
Összefoglaló mozgások | 39 |
Összefoglaló mozgások a lassú gyakorlásban | 43 |
A felsőkar aktív lendítései | 44 |
Legato és staccato | 47 |
Legato | 47 |
A legato törvényszerűségei | 48 |
Kantiléna | 48 |
Staccato | 49 |
A staccato törvényszerűségei | 49 |
A legato és staccato technikai megoldása | 50 |
Legato és staccato különböző stílusokban | 50 |
Az alapvető játékformák és változataik | 50 |
Oktáv- és akkordtechnika | 53 |
Az alsókar szerepe az oktávtechnikában | 55 |
Kiegészítő csuklómozgás | 55 |
Vibrato | 56 |
Az akkord-gyakorlat előkészítése | 58 |
Akkordok gyakorlása | 58 |
Oktávok gyakorlása | 60 |
Akkordfelbontás | 62 |
Arpeggio | 62 |
Tremoló | 63 |
Rázott tremoló | 63 |
A tremoló tanításának beosztása | 64 |
A tremoló gyakorlása | 65 |
Tört oktávok | 66 |
Ugrások | 68 |
Egyenletes mozgással végzett ugrás | 68 |
Ekőkészített ugrás | 69 |
A karmozgás nagyságának csökkentése ujjrend segítségével | 70 |
Glisszandó | 72 |
Ujjtechnika | 75 |
Az ujjak anatómiai sajátosságai | 76 |
Az ízületek munkájának helyes elosztása | 77 |
Zörejek alkalmazása | 78 |
A jó hangzás követelményei az ujjtechnikában | 78 |
Gyakorlatok az ujjtechnika fejlesztésére | 80 |
A skálajáték | 83 |
A kar munkája a skálajátékban | 83 |
A kéz helyzetváltozásai a skálajátékban | 83 |
A hüvelyk ütésének iránya | 84 |
A hüvelykujj ütésének előkészítése | 84 |
Gyors skála lassú gyakorlása | 85 |
Terc-skálák | 87 |
Futam | 91 |
Trilla | 92 |
Sima ujtrilla | 92 |
Váltottujjas trilla | 92 |
Tremolótrilla | 92 |
Trillák gykorlása | 93 |
Repetíció | 95 |
Ujjrendek | 99 |
Hüvelyk- és kisujj lehetőleg ne kerüljön fekete billentyűre | 99 |
Alátevés, fölétevés | 100 |
Az ujjrend szerepe az összefoglalásban | 100 |
Áttevés, föltevés | 102 |
Az ujjrend szerepe a súlypont áthelyezésében | 103 |
Alkalmazkodó mozgások az ujjrendek segítségével | 104 |
Az ujjak sajátosságainak szerepe | 104 |
Oktávonkénti ismétlődés | 104 |
Frazeálás | 105 |
Szekvenciák ujjrendje | 105 |
Tremoló ujjrend | 106 |
Irányujjrend | 107 |
A gyakorlást kiegészítő tornák | 110 |
Néhány tanács a tornák célszerű felhasználásához | 121 |
Megjegyzések a kezdőtanítás technikai feladataihoz | 123 |
Előképző | 123 |
A technikai munka előkészítése | 123 |
Hangerő | 124 |
Előjátszás | 125 |
Legato | 125 |
Szünet, számolás | 125 |
Technikai gyakorlatok | 126 |
A játékformák gyakorlása | 126 |
Pedálozás | 127 |
Zenei és technikai fejlődés összekapcsolása | 128 |
Lassított filmfelvételek | 129 |
I. tábla | 129 |
II. tábla | 131 |
III. tábla | 133 |
IV. tábla | 135 |
Előadóművészek képeinek névmutatója | 137 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.