1.059.354

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Stabilitás és változékonyság a személyiség fejlődésében

Szerző
Budapest
Kiadó: Új Mandátum Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 178 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-9494-23-2
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Sokszor hangoztatott, már-már elkoptatott igazság, hogy az iskola nem csak a gyermek tudását, értelmi képességeit, hanem egész személyiségét fejleszteni hivatott. Az újabb és újabb nevelési programok mind merészebb célokat tűznek ki, hogy a tanulók személyiségét kibontakoztassák. Az új programokat azonban rendszerint nem követik alapos hatásvizsgálatok. Gáspár Mihály könyvének különlegessége mégsem egy új pedagógiai program és a hozzá kapcsolódó hatásvizsgálat bemutatása. Ez a könyv a személyiség állandóságának és változékonyságának problémájáról szól, vagyis arról, hogy meghatározott életkorokban a személyiség mely dimenzióinak fejlesztésére érdemes erőfeszítést tenni, s melyeket kell adottságként elfogadni. A tanulók személyisége iránt érdeklődő pedagógusok mellett ezért mindenkinek ajánlom, akit a személyiség lélektan kérdései érdekelnek.

Tartalom

1. Az iskolai nevelés célja és következménye 7
Az iskolai nevelés társadalmi meghatározottsága 7
Az iskolai szocializáció pszichológiai aspektusa 9
Hatásvizsgálatok az iskolában 12
2. A személyiség vonáselmélete 17
A személyiség individuális állandósága, illetve változékonysága 21
A viselkedés a helyzettől vagy a vonástól függ 25
Életkor és stabilitás 27
A személyiségjellegzetességek különbözősége - stabilitásuk alapján 28
Még néhány gondolat a biológiai determinációról 29
3. A szorongásosság elméletei és faktorai 32
4. A kreativitás kutatási irányai 38
A kreativitás mint a pszichológiai kutatás „árvája 38
A kreativitás kutatásának néhány speciális témája 47
A kreativitás fejlődése 49
Összegzés 51
5. A szocializáció és az iskolai eredményesség 53
6. A vizsgálat 57
A vizsgálat oka 57
A vizsgálat szempontjai, a tényezők és azok kiválasztása 58
A vizsgálat célja 60
Az elemzés elméleti célkitűzései további részekre bonthatók 61
Az eredményekre vonatkozó előzetes kérdések 61
A vizsgálati változók és a mérés módszerei 64
A vizsgálat időpontjai, körülményei, a vizsgált minta főbb adatai 70
7. A vizsgált kísérleti program jellegzetességei 73
Az alternatív programok kialakulása a 80-as, 90-es években 73
A kísérleti iskola rövid bemutatása 74
Kontroll iskola 77
8. A vizsgálat eredményei 78
A vizsgált változók adatainak általános jellemzése 78
A nemi különbségek vizsgálata 82
Az alapadatok áttekintésének összegzése 86
A mért jellegzetességek kapcsolatrendszere 86
A vizsgált személyiségváltozók belső kapcsolatrendszere 94
A vizsgált személyiségjellemzők területei közötti kapcsolatok 102
A vizsgált személyiségváltozók faktor- és klaszteranalízise 107
A kreativitás változóinak klaszter- illetve faktoranalízise 113
A személyiségváltozók stabilitása 119
Összegzés 128
9. A két iskola összehasonlítása 131
Az összehasonlítás szempontjai, módszerei, logikája 131
A kétmintás t próba és a SES kovariancia-analízisének eredményei 133
Az iskolai programok és a SES, valamint a kettő interakciójának hatása a vizsgált változókra 137
Az iskolai programok és életkorok interakciójának elemzése 141
A két iskola összehasonlításának összegzése 143
10. Általánosító megállapítások 147
I. Irodalom 148
II. Mellékletek I-IV. 159

Gáspár Mihály

Gáspár Mihály műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Gáspár Mihály könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem