kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Közigprint-Közigkonzult |
---|---|
Kiadás helye: | Csákberény |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 407 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-04-5292-8 |
Bevezetés | 13 |
Az önkormányzati menedzsment rendszere | 17 |
Foglalkozzunk a menedzsmenttel! | 17 |
A menedzsment az összeműködésért felelős | 17 |
A menedzsment modellje | 19 |
A McKinsey féle 7S modell | 19 |
A modell mint a menedzsment stratégia alapja | 22 |
Építsünk saját menedzsment modellt! | 24 |
Menedzsment színvonal és a "gyökérproblémák" | 31 |
A menedzsment színvonal mérése | 31 |
A jó menedzsment - elméletileg | 31 |
A jó menedzsment - a gyakorlatban | 34 |
Hazai önkormányzati színvonal elemzések | 34 |
Menedzsment "bizonyítvány" | 34 |
Elemezzük saját menedzsmentünk színvonalát | 48 |
Az önkormányzati menedzsment problémái | 50 |
Értékek | 51 |
Stratégia | 51 |
Feladatrendszer | 51 |
Struktúra | 51 |
Emberi erőforrás | 52 |
Működési hatékonyság | 52 |
Információtechnológia | 52 |
Szabályozás | 53 |
Menedzsment fejlesztés | 53 |
Az önkormányzati menedzsment fejlesztés országos feltételei | 53 |
Önkormányzati értékrend | 57 |
Mi az értékrend és miért szükséges? | 57 |
Iránytű nélkül eltévedünk | 57 |
Önkormányzati értékrend dimenziók | 58 |
Változó önkormányzati értékeink | 58 |
Távolodunk örökölt helyi közigazgatás értékeinktől (?!) | 58 |
Keveset tudunk értékrendünkről | 59 |
Tudatos értékrend kialakítás | 60 |
Angol közigazgatási értékrend | 60 |
Amerikai közigazgatási értékrend | 62 |
Helyi közigazgatási értékrend alaptípusok | 62 |
Hogyan kormányozzuk a települést: értékrend deklaráció | 73 |
Stratégiai menedzsment | 74 |
A stratégiai működés értékelése | 74 |
Szükséges | 74 |
Lehetséges | 74 |
Fejlesztendő | 74 |
A stratégiai tervezés, működés és menedzsment | 79 |
Politika és stratégia | 84 |
Stratégiai működés | 84 |
Stratégiai menedzsment, hosszú távú stratégiai tervezés | 86 |
A stratégiai viselkedés típusai | 86 |
Stratégiák rendszere | 89 |
A stratégiák tartalma | 89 |
A stratégiák minősége - Siófoki és Tatabányai esetelemzések | 95 |
A stratégiai dokumentumok értékelése | 95 |
A stratégiai menedzsment folyamatmodellje és intézményesítése | 100 |
Folyamatmodell | 100 |
Intézményesítés helyi rendelettel | 100 |
A stratégiai működés alapfeltételei | 103 |
Funkciók és feladatok | 109 |
Működési kategóriák | 109 |
Ha túl sokféle a produktum? | 109 |
A szervezhető, menedzselhető működés | 109 |
Kulcskategória: a funkció | 115 |
Önkormányzati feladatrendszer | 125 |
Feladat | 125 |
Munkafolyamat | 125 |
Állandósuló feladatváltozás | 125 |
A feladatrendszer intézményesítése | 130 |
Feladat és teljesítmény | 131 |
Önkormányzati teljesítmény | 131 |
Teljesítményértékelés | 137 |
Funkció- és feladatelemzés | 137 |
Miért szükséges? | 137 |
Hogyan végezzük? | 142 |
Szervezeti struktúra | 149 |
Szervezeti struktúraépítési alapok | 149 |
A szervezet kialakítás lényege | 149 |
Szervezeti alapformák | 149 |
Mikor nyúljunk a szervezethez? | 157 |
A struktúraépítés logikája | 157 |
Szervezeti filozófiák | 160 |
Szervezeti értékrend | 160 |
A szervezeti filozófia tartalma | 161 |
A szervezeti értékrend, struktúra, kultúra közössége | 161 |
Szervezeti struktúra modellek | 163 |
A modell: áldás vagy átok? | 163 |
A Mintzberg féle modellek | 165 |
Modellválasztás | 172 |
Szervezeti kultúra | 175 |
A szervezeti kultúra alapfogalmai | 175 |
A szervezetek személyisége | 175 |
A szervezeti kultúra rendszerűsége | 176 |
Hagyma, talajrétegek, évgyűrűk | 176 |
Szervezeti kultúra típusok | 178 |
A szervezeti kultúra hatása a szervezetre és működésre | 180 |
Kultúra és teljesítmény | 180 |
Kultúra és polgárközeliség | 180 |
A kultúra magja: az értékek | 187 |
Kultúra és struktúra | 187 |
Szervezeti kultúraelemzés és befolyásolás | 190 |
A program menete | 190 |
Bemelegítő gyakorlat | 193 |
A szervezeti kultúra első megragadása | 198 |
A szervezeti kultúra értelmezése | 199 |
A kultúra elemei közelebbről | 201 |
A szervezeti kultúra értékelése | 204 |
A szervezeti kultúra hatásai | 213 |
Kultúrák nemzetközi összehasonlítása | 221 |
Emberi erőforrások | 229 |
A személyügyi menedzsment jogi háttere | 229 |
Rövid történeti háttér a közelmúltban | 229 |
A jelenlegi jogi helyzet, szabályozási elvek | 231 |
A szabályozás folyamata, rendszere | 233 |
A személyügy gyakorlata - az Ercsi példa | 235 |
Személykiválasztás | 235 |
Előmenetel | 242 |
Képzés és továbbképzés | 243 |
Minősítés | 244 |
Bérezés | 245 |
A köztisztviselők tekintélye | 247 |
A személyügyi menedzsment fejlesztési irányai | 249 |
Stratégiai gazdálkodás az emberi erőforrással | 249 |
Operatív gazdálkodás az emberi erőforrásokkal | 253 |
A helyes kiválasztás | 253 |
Elvárás nélkül nincs teljesítmény | 254 |
Személyes felelősség az eredményekért - teljesítmény-orientált munkaköri leírások rendszere | 261 |
Motiválni - azaz késztetni a munkatársakat a megfelelésre | 272 |
Kiszolgálni, segíteni, fejleszteni az embereket | 275 |
Értékelés és minősítés | 280 |
Kulturált elbocsátás, leépítés | 288 |
Működési folyamatok és a minőség | 291 |
Az igazgatástechnológia alapjai | 291 |
Folyamatközpontú közigazgatás-szervezés | 291 |
A folyamatközpontúság lényege | 291 |
Rutin és egyedi folyamatok | 295 |
Projektmenedzsment | 297 |
Projektek az önkormányzati gyakorlatban | 297 |
Munkafolyamat-elemzés és -modellezés | 298 |
A Fluck-féle ügymenetvizsgálat | 298 |
Folyamatábrázolás | 300 |
Folyamatelemzés és -értékelés | 303 |
Elemzési gyakorlatok, a tapasztalatok összegzése, vetítés | 315 |
A közigazgatás minősége, minőségelemzés és -fejlesztés | 321 |
A minőségről általában (termékek és szolgáltatások) | 321 |
Az áruk és szolgáltatások minősége | 323 |
A szolgáltatások minősége | 323 |
A szolgáltatás minőségének javítása | 325 |
Minőség a közigazgatásban | 325 |
Szolgáltatás- és produktumjegyzék | 331 |
Minőség a működésben | 331 |
Minőség és munkafolyamatok | 333 |
Információtechnológia | 335 |
Alapfogalmak, az információtechnológia jelentősége | 335 |
Az információ fontossága | 335 |
Információfelfogások | 335 |
A technológiai rendszerek konvergenciája | 336 |
Információrendszer | 336 |
Információtechnológiák | 339 |
Egy új alkalmazási gyakorlat terjedése | 339 |
Technológiai szintek | 341 |
Szoftverminőség | 341 |
Információtechnológia fejlesztési stratégia | 344 |
Az informatikai funkció | 344 |
Az információszolgáltatás irányai | 344 |
Az informatika ill. információtechnológia fejlesztésének céljai | 347 |
Az informatikai stratégia | 347 |
Az információtechnológiai fejlesztés szervezői nézőpontból, egy perspektivikus irányzat | 350 |
Együttműködés és információtechnológia | 350 |
A csoportszoftver mint lehetséges megoldás - Siófoki példa | 354 |
Alkalmazások LOTUS NOTES-ban | 356 |
Az információrendszer felszolgáló nézőpontból | 357 |
Az információrendszer technológiai nézőpontból | 357 |
Önkormányzati adatvagyon | 360 |
A belső szabályozás rendszere | 363 |
Szabályozási értékrend és rendszer | 363 |
Szabályozási filozófiák | 363 |
A szabályozás rendszerszerűsége | 367 |
A helyi szabályozás helyzete az ózdi esettanulmány fényében | 369 |
Bevezető gondolatok | 369 |
Milyen szabályozás él Ózdon? | 369 |
A fejlesztés irányai | 375 |
Menedzsment fejlesztési stratégia és program | 383 |
Miért szükséges? | 383 |
Mit tartalmazzon a menedzsment fejlesztés stratégiája? | 383 |
Hogyan készüljön, ki csinálja? "is-is" technika! | 384 |
A közigazgatás-szervező sajátos szerepe, etikai kódexe | 385 |
Feldolgozott és ajánlott szakirodalom | 389 |
Magyar nyelvű szakirodalom | 389 |
Idegen nyelvű szakirodalom | 397 |
Contents | 403 |
Péteri Gábor: Önkormányzati gazdálkodás (a "Helyi önkormányzati know-how" program másik könyvének tartalomjegyzéke) | 407 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.