Ajánlás | 11 |
Előszó | 13 |
Bevezetés | 15 |
Az útburkolat-gazdálkodás egyes elvi kérdései | 17 |
Az útburkolat-gazdálkodásról általában | 19 |
Háttér | 19 |
Fogalommeghatározások | 23 |
Az útburkolat-gazdálkodás szükséges elemei | 24 |
A rendszerszemléletű módszertan és annak PMS-ekhez történő alkalmazása | 25 |
Az útburkolat-gazdálkodás szintjei | 32 |
A PMS funkciói | 36 |
A burkolat teljesítményértékelése | 42 |
Irodalom | 45 |
Adatigények | 47 |
Adattípusok | 47 |
Műszaki (leltár jellegű) adatok | 52 |
A burkolat teljesítménye | 57 |
A pályaszerkezet teherbírásának mérése | 70 |
Az útburkolatok felületi hibái | 81 |
Csúszásellenállás | 88 |
Kombinált indexek a burkolatminőség jellemzésére | 93 |
Az adatbázi-gazdálkodás | 95 |
Irodalom | 98 |
Az útfenntartási igények meghatározása és elsőbbségi sorsolás | 102 |
Beavatkozási határok | 102 |
A burkolatromlást előre becslő modellek | 105 |
Igényfelmérés | 110 |
Felújítési és fenntartási stratégiák | 112 |
Elsőbbségi sorsolási program készítése | 119 |
Fenntartási és felújítési kombinált programok | 129 |
Irodalom | 131 |
Létesítményi szintű tervezés | 133 |
A pályaszerkezet-tervezés alapján jellemzői | 133 |
Tervezési inputok | 133 |
Pályaszerkezeti reakciómodellek | 140 |
Megbízhatóság és kockázat az útburkolat-gazdálkodásban | 145 |
Alternatív tervezési stratégiék | 153 |
Aszfaltburkolatok szerkezetelemzése és tervezése | 157 |
A betonburkolatok szerkezeti vizsgálatat és tervezése | 163 |
Felújítástervezés | 173 |
Az alternatív pályaszerkezet-tervezési stratégiák gazdaságossági vizsgálata | 177 |
Az optimális tervezési változat kijelőlése | 189 |
Irodalom | 192 |
Gyakorlati megvalósítás | 196 |
A PMS gyakorlati megvalósítása | 196 |
Építés | 202 |
Fenntartás | 210 |
Kutatásszervezés | 218 |
Irodalom | 222 |
Az útburkolat-gazdálkodás gyakorlata | 223 |
A hazai útgazdálkodás szervezete | 225 |
Korábbi intézmények és szervezetek | 225 |
A jelenlegi (2003. évi) intézményrendszer | 228 |
Irodalom | 233 |
Hazai PMS-előzmények | 234 |
Az országos közúthálózat megfelelőségi vizsgálata | 234 |
A közúzhálózat vagyonértéke | 239 |
Az útszakaszok állapotának rendszeres figyelemmel kísérése | 242 |
Útadatbank | 245 |
A fenntartási beavatkozások küszöbértéke és állapotjavító hatása | 248 |
Az útpályaszerkezetek gazdaságos állagmegóvási rendszere | 251 |
PMS-bizottsági tevékenység | 257 |
Egyéb kutatási tevékenység | 259 |
Útfenntartási stratégiák | 264 |
Irodalom | 266 |
Hazai fejlesztésű PMS-modellek | 270 |
Az első hálózati szintű útburkolat-gazdálkodási modell, az MPMS | 270 |
Gyorsforgalmi utak PMS-e (AMPS) | 275 |
Városi PMS | 278 |
Irodalom | 284 |
PMS-adaptálás hazánkban | 285 |
A finn HIPS adaptációja, HUPMS | 285 |
A Világbank HDM-III. modelljének adaptálása | 290 |
A HDM-4 modell vizsgálata | 293 |
Irodalom | 294 |
Néhány külföldi PMS | 295 |
Az angol HAPMS | 295 |
Osztrák PMS | 297 |
Teljesítményelvű PMS | 298 |
Amerikai PMS-ek | 299 |
Német PMS | 304 |
Irodalom | 305 |
Hídgazdálkodás | 307 |
Hídgazdálkodási rendszerek (BMS) hazánkban | 309 |
A BMS-elemek kifejlesztése | 309 |
Az amerikai PONTIS hídgazdálkodái rendszer adaptálása | 319 |
Jövőbeni tervek | 333 |
Irodalom | 335 |
Néhány jellegzetes külföldi BMS | 337 |
Az amerikai PONTIS rendszer | 339 |
A dán DANBRO rendszer | 340 |
OECD-ajánlás a hídgazdálkodásra | 341 |
A francia műtárgy-gazdálkodási (EDOUART) rendszer | 342 |
Kanadai BMS nagyvárosokhoz | 343 |
Fejlődési irányok | 345 |
Távolabbi fejlesztési célok | 347 |
Integrált útgazdálkodási modell | 347 |
Vagyongazdálkodási rendszer (Asset Management System) | 350 |
Élettartam-mérnöki tudomány | 355 |
Egyéb fejlődési irányok | 358 |
Irodalom | 359 |
A tárgykörrel foglalkozó néhány összefoglaló kiadvány | 361 |