1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Egységes világkép, komplex tananyag

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 185 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-5464-2
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52712.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Gáspár László nevét nemcsak a szentlőrinci kísérlet tette ismertté a pedagógusok körében, hanem az a sokoldalú publicisztikai-tudományos tevékenység, melyet mintegy két évtizeden át kifejtett. Mindig a legnehezebb, legizgatóbb, legkevésbé tisztázott témák foglalkoztatták, sohasem elégedett meg félmegoldásokkal, a járatlan utakat kereste. Ez a könyv ismét bonyolult, az oktatásügy egészét "megrázó" kérdéseket feszeget. Szükségszerű-e a tantárgyak jelenlegi rendszerének továbbélése? Maradjunk-e a hagyományos tantárgyak keretében, vagy törjünk át azokon? Hogyan alakíthatók ki és oktathatók a komplex tantárgyak?
Előszóban maga a szerző figyelmezteti az olvasót arra, hogy ne várjon könnyű olvasmányt. Valóban, szigorúan tudományos könyv Gáspár műve, de aki szereti a merész szellemi fölfedező utakat, a jövőbe ívelő gondolati szárnyalást, tanulsággal - és élvezettel - forgatja e könyvet, melynek következetes logikája újabb és újabb kérdésekre késztet. Például: ha az egységes valóságról... Tovább

Fülszöveg

Gáspár László nevét nemcsak a szentlőrinci kísérlet tette ismertté a pedagógusok körében, hanem az a sokoldalú publicisztikai-tudományos tevékenység, melyet mintegy két évtizeden át kifejtett. Mindig a legnehezebb, legizgatóbb, legkevésbé tisztázott témák foglalkoztatták, sohasem elégedett meg félmegoldásokkal, a járatlan utakat kereste. Ez a könyv ismét bonyolult, az oktatásügy egészét "megrázó" kérdéseket feszeget. Szükségszerű-e a tantárgyak jelenlegi rendszerének továbbélése? Maradjunk-e a hagyományos tantárgyak keretében, vagy törjünk át azokon? Hogyan alakíthatók ki és oktathatók a komplex tantárgyak?
Előszóban maga a szerző figyelmezteti az olvasót arra, hogy ne várjon könnyű olvasmányt. Valóban, szigorúan tudományos könyv Gáspár műve, de aki szereti a merész szellemi fölfedező utakat, a jövőbe ívelő gondolati szárnyalást, tanulsággal - és élvezettel - forgatja e könyvet, melynek következetes logikája újabb és újabb kérdésekre késztet. Például: ha az egységes valóságról egységes világképet akarunk kialakítani tanulóinkban, elképzelhető-e ez másként, mint a komplex tantárgyak végén?
Szerzőnk egyik legfontosabb mondanivalója nagyon is gyakorlatias: ha a valóság megismerésének egyik lehetősége a közvetlen tapasztalás, a tevékenység, a munka lehetővé kell tennünk ezt az iskolában is. Így oldható fel az az ellentmondás, mely ma az elmélet és gyakorlat, az oktatás és a nevelés között feszül. A korszerű nevelőiskola az eddigieknél jobban, mert sokoldalúbban oktat! S ezen a ponton érezzük leginkább, hogy ez a szigorúan elméleti, tudományos munka szoros, dialektikus kapcsolatban áll az "élettel", az iskolai (szentlőrinci) munka tapasztalataival, a társadalmi gyakorlat szükségleteivel. Szerzőnk tehát beleépíti könyvébe nagy kísérlete eredményeit, tapasztalatait, vagy - ha úgy tetszik - elméleti alapjait rakja le.
Gáspár László munkája a jövőbe mutat. Ami talán ma még szokatlan, kétséges, vitatható a könyvben, az holnap megszokottá, mindennapivá válik. Szerzőnk nem állítja, hogy az egyedüli helyes utat találta meg. Valószínű, hogy heves vitákat kavar e könyv. De az ilyen bátor és becsületes, a gyakorlati megvalósítás küzdelmeivel hitelesített elemzések - s az ezeket követő viták - viszik előbbre a nevelésügy vajúdó újjászületését. Vissza

Tartalom

Előszó5
Egy szakmai vita tanulságai (a téma indoklása)11
A világkép egysége24
A tananyag tervezése tantárgyanként és egészében24
Egy eredményvizsgálat tanulságaiból30
A világkép totalitása és a rendszerszemléletű tananyagtervezés41
A világkép kialakítása: a valóság modellezése52
Az objektív valóság egy lehetséges modellje59
A modellelemek (alapfogalmak) elhatárolása és belső arányaik megállapítása80
A komplex tantárgy87
Hagyományos, összevont és komplex tantárgy87
A tudományok integrálódása a felszínen, a valóság integrálódása a mélyben97
A komplex tudományok sajátosságai és a komplex tantárgyak110
A tantárgyi rendszer123
A tantárgyi keretek meghatározása123
A tananyag tantárgyankénti elrendezésének lehetőségei130
Egy komplex tantárgy körvonalai135
Az elsajátítás147
Az elsajátíthatóság feltételei147
A lényegi egyszerűsítés147
Az optimális tananyagmennyiség151
A közvetítés és az elsajátítás egysége155
Rövid helyzetkép a követítés és az elsajátítás folyamatáról159
Összefoglalás171
Jegyzetek175

Gáspár László

Gáspár László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Gáspár László könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Egységes világkép, komplex tananyag Egységes világkép, komplex tananyag

Az előlapon bejegyzés látható.

Állapot:
1.160 ,-Ft
6 pont kapható
Kosárba