Előszó
Az elmúlt évek folyamán mind több és több szó esett a gyógytestnevelésről, feladatairól, lehetőségeiről és szerepéről az iskoláskor idején.
Nem véletlen, hogy orvosok, pedagógusok és a...
Tovább
Előszó
Az elmúlt évek folyamán mind több és több szó esett a gyógytestnevelésről, feladatairól, lehetőségeiről és szerepéről az iskoláskor idején.
Nem véletlen, hogy orvosok, pedagógusok és a testnevelés szakemberei is mindjobban látják a segítségnyújtás elengedhetetlen szükségességét.
Szocializmust építő országunkban a felnövekvő ifjúság testi és szellemi fejlődése érdekében minden megtörténik. Az a törekvés, hogy kulturált, egészséges, erős, munkabíró és boldog nemzedék nőjön fel, olyan nemzedék, amely helyt tud állni az élet minden területén. Az a cél, hogy az új világ új embere formálódjék a társadalom, a szülői ház és az iskola segítségével.
Ez a feladat az egészséges fiatalságra épp úgy vonatkozik, mint a testileg gyengébb és így segítségre még inkább rászoruló ifjúságra.
A szocialista humanizmus törvénye érvényesül akkor, amikor a gyógytestnevelés kérdése előtérbe került és amikor a testi gyengeséget nem megbélyegző ténynek fogadjuk el, hanem felvesszük a harcot ellene.
A harc egyik formája éppen a gyógytestnevelés kiszélesítésének kérdése, az a törekvés, hogy egyetlen fiatal se növekedjék fel a testnevelés segítő, javító és erősítő hatása nélkül. Egyetlen gyermek se érezze hátrányos helyzetét sem iskolás korában, sem felnőttként, amiatt mert pl. gerincferdülése van.
Vissza