kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Felsőoktatási Pedagógiai Kutatóközpont |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 360 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
A vizsgálat | 2 |
A cél | 2 |
Az oktató-hallgató viszony jelentősége | 2 |
Az oktató-hallgató viszony és a kommunista szakemberképzés | 5 |
Hipotézisünk | 6 |
A vizsgálat résztvevő | 12 |
Az egyetem | 12 |
A kérdezőbiztosok | 12 |
A megkérdezettek | 13 |
Az anyaggyűjtés | 16 |
A felkészülés | 16 |
Az interjúk | 17 |
Egyéb adatok | 17 |
A kérdőív | 22 |
A földolgozás | |
A kézi földolgozás okai | 26 |
A kódolás | 26 |
A tipizálás és a dimenzionálás korlátai | 27 |
A táblázatokról | 28 |
Az eredmény | |
A vizsgálat hibaforrásai | 30 |
A hallgatói vélemények egyoldalúsága | 30 |
A kicsiny reprezentáció okoztat torzulások | 31 |
Az oktató-hallgató viszony felszínessége | 31 |
A kulturális érdeklődés nem mérhető volta | 33 |
Az egyetemen kívül kialakult tényezők szerepe | 33 |
A hallgatók nemek szerinti megoszlása | 34 |
A hallgatók származás szerinti megoszlása | 37 |
A hallgatók eredeti lakhely szerinti megoszlása | 43 |
Az egyetemi évek alatt kialakult tényezők | 44 |
A tanulmányi eredmény szerinti megoszlás | 45 |
A hallgatók és a KISZ | 48 |
A hallgatók debreceni lakhelye szerinti megoszlás | 51 |
A hallgatók tdk-tagság szerinti megoszlása | 53 |
A hallgatók szakválasztás szerinti megoszlása | 54 |
A hallgatók az oktató-hallgató viszony terjedelméről | 57 |
A hallgatóktól kiinduló oktató-diák kapcsolatok | 61 |
Az oktatói tulajdonságok rangsora a hallgatók értékrendje szerint | 61 |
A hallgatók által elképzelt orvos-kutató ideál és oktatók | 77 |
A hallgatók által megnevezett emberi példakép és az oktatók | 85 |
A "mester" és a hallgatók | 98 |
A hallgatók oktató-barátai | 106 |
A kommunista oktatók szerepe az oktató-hallgatói viszony alakulásában | 108 |
A KISZ-vezető oktatók szerepe | 122 |
A bizalom próbája | 123 |
A hallgatók igényei és az oktató-hallgató viszony szélessége | 133 |
A hivatalos kapcsolatok rendszere | 133 |
Az oktatási folyamat | 135 |
Az ideológiai-politikai oktatás-nevelés | 154 |
Az oktatói kollektíva | 166 |
A nagyobb és kisebb hallgatói kollektivákra ható oktatói személyiségek | 180 |
A tudományos diákkörök és a diákok | 202 |
Az egyetem légköre, demokratizmusa | 208 |
Az egyetemi demokratizmus elvei, dokumentumok | 209 |
Az egyetemi demokratizmus modellje a hallgatók véleményének tükrében | 215 |
Az oktató-hallgató viszony a hallgatók véleményének tükrében | 231 |
A hallgatók beleszólási lehetőségei az egyetem életében, a beleszólás fórumai | 245 |
A tájékoztatás | 261 |
A hallgatók demokratizmusa iránti igényének kétoldalú kontrollja | 267 |
Az oktató-hallgató viszony hatásfoka: a szakválasztás | 279 |
A tdk és a szakválasztás | 282 |
A hallgatók legkedvesebb tárgya és a szakválasztás | 287 |
Az orvos-kutató ideál és a hallgatók szakirányultsága | 297 |
A "mester" és a hallgatók szakirányultsága | 300 |
Az emberi példakép és a hallgatók szakirányultsága | 301 |
Az oktatók hatása a hallgatók művelődésére | 303 |
Az oktatók személyes hatásának művelődésére | 304 |
Egyéb összefüggések | 308 |
Következtetések | 317 |
Függelék | 327 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.