1.062.428

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Ganz villamossági közlemények 26.

Electric review/A Ganz Villamossági Művek műszaki kiadványa

Szerző
Budapest
Kiadó: Ganz Villamossági Művek
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 87 oldal
Sorozatcím: Ganz Villamossági közlemények
Kötetszám: 26
Nyelv: Magyar   Angol  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal és színes fotókkal illusztrálva. Angol, német, orosz és francia nyelvű összefoglalókkal. Angol nyelvű tartalomjegyzékkel.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet
A nagyvasúti villamos vontatás rendszereinek fejlődésében a magyar ipar élenjáró volt már a századfordulón. . Akkor forradalminak számított az Észak-Olaszországban 3000 V váltakozó... Tovább

Előszó

Részlet
A nagyvasúti villamos vontatás rendszereinek fejlődésében a magyar ipar élenjáró volt már a századfordulón. . Akkor forradalminak számított az Észak-Olaszországban 3000 V váltakozó feszültséggel villamosított Val-Teliina vonal. Ezt a Ganz Gyár főmérnöke, Kandó Kálmán vezetésével kialakított rendszert 1976-ig használták.
1932-ben Magyarországon került alkalmazásra először az egyfázisú, 50 Hz ipari frekvenciás villamosított rendszer, ekkor még 16 kV feszültséggel, Budapest és az országhatár között.
Mindezekhez a rendszerekhez a Ganz Villamossági RT. szállította a villamos járműveket és az alállomási berendezéseket.
Magyarországon ma kereken 2000 km vonal villamosított és a forgalomnak több mint 60%-át bonyolítják villamos mozdonyokkal.
A jelenlegi rendszer 25 kV, 50 Hz tápfeszültségű, és a 32 transzformátorállomást az országos 120 kV-os hálózat táplálja. Az ország energiamérlegében a vasúti villamosenergia-fogyasztás kb. 3%-kal szerepel. Az állomásokon nagyobbrészt 6 MVA-es, újabban 12 MVA-es transzformátorok vannak beépítve.
A magyar vasútvillamosítás során a gazdaságossági elemzések során kiderült, hogy a Balaton déli partján húzódó vasútvonal villamosításánál bizonyos többletberuházások elhagyhatók, amennyiben a külföldön (japán, francia, szovjet, új-zélandi) különböző megfontolások alapján már alkalmazott 2 x 25 kV-os rendszert vezetik be.
Az új rendszer alkalmazásának előnyeit jobban megérthetjük, ha a hagyományosan használt 1 x 25 kV-os táplálás jellemzőit is felsoroljuk:
- Az alállomások távolsága kb. 60 km, így a tápszakasz hossza kb. 30 km.
- A teljes vontatási áram a sínen és a vele párhuzamosan kapcsolódó földben folyik vissza a mozdonytól az egyik sarkán földelt alállomási transzformátorhoz. A földáram párhuzamos együttfutás esetén a földkábeleken veszélyes feszültségemelkedést, a hírközlő kábeleken jelentős zavarófeszültséget, a kommunális hálózaton feszültség aszimmetriát hozhat létre.
- A nagy teljesítményű mozdonyok áramfelvétele miatt komoly feszültségesések jönnek létre. Vissza

Tartalom

Rácz Mátyás: 2 x 25 kV, 50 Hz-es vasútvillamosítás a MÁV vonalain 3
Jányoki Ákos: A békásmegyeri központi forgalomirányító rendszer 10
Garai Zoltán - Keviczky Gáborné: Gurító pályaudvarok mikroprocesszoros vezérlése 34
Beke Gyula - Dr. Ruzsányi Tamás: Egyenáramú hálózatról táplált egyenáramú motorosjárművek visszatápláló fékezése 47
Józsa Miklós - Pokoly István: 400 kV-os hibrid alállomás Gödön 55
Dr. Asztalos Péter: Szinkrongépek teljesítménydiagramjának szerkesztése 68
Dr. Asztalos Péter: Teljesítményméréssel kiegészített impedancia-mérés 79
HÍREK
NEWS
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem