kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői papírkötés |
Oldalszám: | 323 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. Tankönyvi száma: 2244. |
A könyv célja | 3 |
Alapismeretek | 5 |
A rajzolás szerepe a pedagógiai munkában | 5 |
Munkahelyünk | 6 |
Világítás | 7 |
Modelljeink | 8 |
A modellek beállítása | 9 |
A feladatok sorrendjének megtartása | 9 |
Rajzeszközeink | 10 |
Tanulmányok (Szemléleti és emlékezeti ábrázolás) | |
Síkjellegű és lapos tárgyak ábrázolása | 12 |
Természettanulmány (fény-árnyék megoldással) | 12 |
Természettanulmány (fény-árnyék megoldással) | 24 |
Természettanulmány fény-árnyék megoldással (ellenőrző feladat) | 31 |
Természettanulmány. Megoldás festéssel | 33 |
Természettanulmány. Megoldás festéssel | 40 |
Az első természettanulmányok tanulságai (összefoglalás) | 42 |
Gömbölyű és kerek körplasztikai tárgyak ábrázolása | 46 |
Természettanulmány (A kör perspektívája) | 46 |
Természettanulmány. A gömbölydedség kifejezése. Vázlatok a fény-árnyék közlésével | 54 |
Természettanulmány. Gömbölyded és kerek formák anyagszerűségének kifejezése. Befejezett szénrajz. (Ellenőrző feladat) | 57 |
Természettanulmány. Döntött helyzetű kör perspektívája. (Vázlatok a fény-árnyék jelzésével) | 58 |
Természettanulmány. Színek egymásrahatásának vizsgálata egyszerű forgási testen (Színvázlatok) | 62 |
A 2. feladatsor tanulságai. (Rendszerező összefoglalás) | 64 |
Tanulmányok szögletes tárgyakról és szabadtérről | 72 |
Természettanulmány. Téglalap alakú síkidomok perspektívája (Vázlatok) | 72 |
Természettanulmány. Egymásra merőleges derékszögű négyszögek perspektívája (Festési feladat) | 75 |
Természettanulmány. Bonyolultabb szerkezetű szögletes tárgy ábrázolása (Ceruzarajz) | 78 |
Természettanulmány. Az alapsíkhoz és a horizonthoz viszonyítva különféle helyzetben levő egyszerű szögletes testek ábrázolása. (Vonalas ceruza- vagy tollvázlatok) | 81 |
Temészettanulmány. Belső tér ábrázolása (Vázlat) | 83 |
A vonaltávlati feladatok tanulságai. (Rendszerező összefoglalás) Az ember vizuális tájékozódása a térben | 85 |
A látási jelenségek tudománya | 86 |
A perspektíva elemi törvényeinek vizsgálata | 87 |
Feladatok az emlékezeti és képzeleti ábrázolás köréből | 95 |
Természettanulmányok. Vázlatok szabad térről, kisebb-nagyobb tárgyakkal | 96 |
Tárgycsoport ábrázolása | 99 |
A feladatsor megtervezése és felépítése | 99 |
A feladatsor céljának kifejtése | 99 |
A tárgycsoport tartalmi és formai kérdései | 100 |
A kifejező eszközök | 102 |
Állat- és ember-jellegrajzok kialakítása | 103 |
Vázlatos tanulmány a madártest tanulmányozására | 106 |
Házi madarak megfigyelése a legegyszerűbb jellegrajz elérésére | 108 |
Az ember jellegrajzának kialakítása, I. (Az emberi test fő arányainak megfigyelése) | 109 |
Az ember jellegrajzának kialakítása, II. A jellegrajz egyénítése öltöztetéssel | 110 |
Az ember jellegrajzának kialakítása, III. (Profilban könnyen kifejezhető mozgások. Lépő ember szemből) | 112 |
Az ember jellegrajzának kialakítása, IV. (Az eddigi helyzetek és mozgások perspektív alaphelyzetben) | 116 |
Az ember jellegrajzának kialakítása, V. (Fejsémák) | 117 |
Az ember jellegrajzának kialakítása, VI. Kompozíciók készítése a megtanult sémából a falitáblán | 119 |
Az ember jellegrajzának kialakítása, VII. Az egyénítéshez szükséges részletformák | 119 |
Háziállatok jellegrajzának kialakítása. (A ló és mozgása) | 121 |
Háziállatok jellegrajzának kialakítása. (Önálló feladat) | 123 |
Összefoglalás | 124 |
Pedagógiai rajz | |
A pedagógiai rajz fogalma, célja | 126 |
A pedagógiai rajz tartalma | 127 |
A pedagógiai rajz formája | 128 |
Első feladatcsoport | 131 |
Függőleges és vízszintes egyenesekkel rajzolható formák | 131 |
Ferde egyenesekkel rajzolható formák | 137 |
Körformák | 142 |
Ívelő és kígyózó vonalakkal rajzolható formák | 146 |
Ívelő és kígyózó vonalakkal rajzolható szimmetrikus formák | 149 |
Második feladatcsoport | 153 |
Gömb, gömbölyded formák. Henger és korong | 158 |
Kör, valamint henger osztása és csonkolása | 162 |
Keskeny lapok, lemezek többszörös térbeli hajlása | 165 |
Egymásba hatoló formák | 169 |
Egymásba hatoló formák további tanulmányozása | 174 |
Egymásba hatoló formák további tanulmányozása | 174 |
Körvonalalkotó és testalkotó váltakozásaa a formák fordulásainál | 177 |
Vetületi és szemléltető vetületi ábrázolása | 181 |
Ferdeszögű szemléltető vetületi ábrázolás | 186 |
Ferdeszögű szemléltető vetületi ábrázolás és a rajzi metszet | 190 |
Szemléltető vetületi ábrázolás | 192 |
Szabad tér szemléltető vetületben | 194 |
A térben szabadon kanyargó aszimmetrikus formák | 196 |
Harmadik feladatcsoport | 199 |
Különböző jellegű fák | 199 |
Gyümölcsfák és gyümölcseik | 204 |
Növénytani pedagógiai rajzok, I. | 207 |
Növénytani pedagógiai rajzok, II. | 212 |
Különböző jellegű madarak | 215 |
A madarak mozgása | 219 |
Az emberi alak | 219 |
Az emberi alak mozgása, I. | 222 |
Az emberi alak mozgása, II. (munkamozdulatok) | 234 |
Az emberi alak mozgása, III. (játszó gyerekek) | 237 |
Különböző jellegű emlős állatok | 239 |
Különböző jellegű emlős állatok mozgása | 245 |
Alacsonyabbrendű állatok | 251 |
Belső tér távlati rajza | 253 |
Külső tér távlati rajza | 255 |
Falu és város képe | 257 |
Az élettelen természet mozgásának ábrázolása | 260 |
Függelék | |
Betűvetés | 264 |
Az írás fogalma és rövid története | 264 |
A betű alakja, alakváltozás, annak okai és lehetőségei | 265 |
A betűírás és a tanító munkája | 268 |
A groteszk betű | 268 |
1. gyakorlat | 268 |
2. gyakorlat | 270 |
3. gyakorlat | 270 |
4. gyakorlat | 272 |
5. gyakorlat | 274 |
6. gyakorlat | 274 |
7. gyakorlat | 275 |
Az antikva | 275 |
1. gyakorlat | 275 |
2. gyakorlat | 275 |
3. gyakorlat | 276 |
Népművészetünk áttekintése | 278 |
Népművészetünk tanulmányozásának célja | 278 |
A népművészet fogalma | 278 |
Áttekintés | 279 |
Népi építkezés | 279 |
Bútor, fafaragás | 281 |
Népviselet | 287 |
Szőttes, hímzés | 288 |
Cserepesség | 291 |
Összefoglalás | 291 |
Vázlatgyűjtés | 294 |
Iskolai szemléltető agitáció | 295 |
Iskolai faliújság | 295 |
Iskolai plakát | 296 |
Az iskola (osztály) díszítése | 296 |
Feladatok szövegmegoldásokra, a népművészet alkalmazására, az iskolai szemléltető agitációra | 298 |
Jegyzetek | 301-323 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.