1.061.899

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Médiagazdaságtan 1.

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Aula Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 119 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-503-031-2
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A médiagazdaságtan tartalmát tekintve a médiatermékek piacainak leírása, az e piacokon érvényesülő sajátos törvényszerűségek feltárása. A média a köznapi ember számára a csillogás, a hatalom, a... Tovább

Előszó

A médiagazdaságtan tartalmát tekintve a médiatermékek piacainak leírása, az e piacokon érvényesülő sajátos törvényszerűségek feltárása. A média a köznapi ember számára a csillogás, a hatalom, a befolyásolás, a botrány, a szenzáció világa, s újságok, magazinok, rádió- és televízió-műsorok nélkül mai világunk elképzelhetetlen. Mi tagadás, az előbbiek fényében a könyv tárgyának meghatározása nem sok izgalmat kínál, de merem állítani, a látszat most valóban csal! A média gazdasági ágazatként való vizsgálata is váratlan dolgokhoz, meghökkentő összefüggések feltárásához vezet, s ez azokat, akik a jelenségek okaira is kíváncsiak, a felfedezés örömén túl némi intellektuális izgalommal is megajándékozhatja.
A piac leírása számomra a termék(ek), a fogyasztás és a fogyasztók, a termelés és a termelők, a piacszerkezet és a piacszabályozás leírása. Úgy vélem, hogy a média működésének társadalmi környezete méltán kap jelentős teret az elemzés során, hisz ezt a médiának a modern társadalmakban játszott szerepe, súlya - sokak szerint túlsúlya - nemcsak elégségesen indokolja, hanem meg is követeli. A leírtak elsősorban a fejlett médiapiacokra érvényesek, de természetesen a piacosodó magyar média számára sem érdektelenek. Hangsúlyoznom kell, hogy a könyvben szereplő külföldi és magyar példák inkább szemléltető jellegűek, semmint bizonyító erejűek. Az anyag "felöltöztetése", színesítése egyelőre meghaladta az erőmet, de ebben nagyon is számítok az olvasó támogatására. Vissza

Tartalom

Előszó7
A média és a médiagazdaságtan fogalma9
Kommunikáció, tömegkommunikáció, média9
A tömegkommunikáció funkciói12
A tömegkommunikáció alapkérdései13
A tömegkommunikáció hatásai14
A lövedék-elmélet15
A korlátozott hatások modellje16
A moderált hatások modellje18
A kultivációs elemzés20
Az erős hatások modellje21
Még egyszer a hatások erősségéről22
Médiamodellek24
A nagyközönség mint piac, a médiagazdaságtan tárgya25
Irodalom az 1. fejezethez27
A médiapiac29
A termék29
A fogyasztók, a fogyasztói kereslet32
A fogyasztói szükségletek32
A fogyasztók informáltsága34
A médiatermékek helyettesíthetősége35
A fogyasztás alakulására ható tényezők37
A fogyasztás nagysága, mérőszámai40
A fogyasztás jövedelem- és árrugalmassága44
A termelők, a termelői kínálat46
A termelők értelmezése46
A termelők szervezeti sajátosságai47
A piacok, a piaci szerkezet51
Verseny a médiapiacon54
A médiapiac működésének kritikája57
A médiapiac szabályozása59
A szabályozást kiváltó tényezők60
Az állami szabályozás62
Az iparági önszabályozás63
A szakmai önszabályozás64
Irodalom a 2. fejezethez66
A lapok piaca69
A lapok fajtái és csoportosítása69
A nyomtatott sajtó kezdeteitől a lappiacokig70
Az újságok és a magazinok fajtái, az újságok és a magazinok mint árucikkek73
Az újságok és a magazinok fajtái73
Az újságok és a magazinok mint árucikkek75
A lapok iránti kereslet77
A lapok olvasása, a nagyközönség kereslete77
A hirdetők kereslete88
A propagandakereslet91
A lapok előállítása92
A termék és a vállalatnagyság92
A technológiai fejlődés hatásai, az optimális üzemnagyság95
A vertikális integráció98
A szerkesztőségi autonómia99
A piaci szerkezet és verseny100
Monopólium a helyi újságpiacon100
Az amerikai metropoliszok sajátos újságpiaca, az esernyő-verseny102
A regionális és az országos újságok piacának szerkezete103
Az újságpiacok koncentrációja a hagyományos mérőszámok szerint104
A fogyasztói magazinok piacszerkezete104
A terjesztés104
A terjesztés funkciói és fajtái104
A terjesztési piacok fő jellemzői108
A szabályozás112
Az általános állami szabályozás112
A közvetlen állami támogatás113
Az önszabályozás115
Irodalom a 3. fejezethez117

Gálik Mihály

Gálik Mihály műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Gálik Mihály könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Médiagazdaságtan 1. Médiagazdaságtan 1. Médiagazdaságtan 1.

A lapélek enyhén foltosak.

Állapot:
1.980 Ft
990 ,-Ft 50
15 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Médiagazdaságtan 1. Médiagazdaságtan 1. Médiagazdaságtan 1.

Néhány lapon aláhúzás, színes sorkiemelés látható.

Állapot:
1.980 ,-Ft
30 pont kapható
Kosárba