kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 156 oldal |
Sorozatcím: | A pedagógia időszerű kérdései |
Kötetszám: | 9 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-17-5720-X |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52860/9. |
Bevezető | 5 |
A nevelőmunka, a nevelés társadalmi funkciója | 13 |
A nevelés funkciója | 13 |
A nevelés különössége | 16 |
A pedagógus és a társadalmi szerep | 24 |
A pedagógus és a társadalmi szerep | 24 |
A pedagógus és a nevelőközösség | 35 |
Az ellenőrzöttség | 38 |
A pedagógus tudatossága | 44 |
Az "esetpedagógia" | 47 |
Az intuíció | 52 |
A tekintély és a tekintélyelvű pedagógus | 55 |
A szófogadás | 57 |
A követelés | 59 |
A tekintélyelvű személyiség elmélete | 66 |
Leegyszerűsítési tendencia, konvergens gondolkodás és előítélet | 70 |
A gyengeség érzése és az önvédelem | 79 |
Tekintély, hatalom, külső csoportok | 86 |
A tekintélyelvű személyiség és a nevelés funkciója | 91 |
Az alkotó pedagógus | 93 |
A kreativitás a társadalomban és a nevelésben | 95 |
Mi az alkotás? | 106 |
A teljesítménymotiváció | 111 |
A komplex attitűd | 113 |
A divergens gondolkodás | 117 |
Még egyszer az intuícióról | 122 |
A pedagógusszemélyiség nevelő hatása | 124 |
A függetlenség | 130 |
Az alkotó pedagógus különössége | 136 |
Összefoglalás | 137 |
Idézett (felhasznált) irodalom | 147 |