1.062.395

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Tanító 14.

Módszertani füzetek/Így tanítom a nyelvtant-helyesírást 3. osztályban I.

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Ifjúsági Lap- és Könyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 55 oldal
Sorozatcím: A Tanító
Kötetszám: 14
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az utóbbi években társadalmi problémaként jelentkezett az anyanyelvi nevelés ügye, hisz "a nyelv minden emberi magatartás- és cselekvésmódot átfog és megalapoz,... egyetemességét a teljes életre... Tovább

Előszó

Az utóbbi években társadalmi problémaként jelentkezett az anyanyelvi nevelés ügye, hisz "a nyelv minden emberi magatartás- és cselekvésmódot átfog és megalapoz,... egyetemességét a teljes életre kiterjeszti..." (Lukács György: Az esztétikum sajátossága I. 102). Korszerűsítésének indokait az MSZMP KB állásfoglalása is hangsúlyozta: "A nyelv az egyén kiteljesedésének és boldogulásának, a közösségi élet egészséges alakulásának elengedhetetlen eszköze. Ezért érdeke a társadalomnak, de az egyénnek is, a gyors, korai elsajátítása" (Nyelvünk állapota, anyanyelvi műveltségünk helyzete. társadalmi Szemle 1980., 8-9. sz. 112-122). Az anyanyelv használati módjainak elsajátítása az 1-4. osztály éveire esik. A nyelv szabályrendszerének megismerés folyamata során számos tanulási, tapasztalatszerző, felidéző, reprodukáló és problémamegoldó módszert ismernek meg és sajátítanak el a tanulók - tanulnak tanulni. Így a nyelv a személyiség fejlesztésének egyik legfontosabb eszköze, használatának megtanulása lehetővé teszi a természet és a társadalom megismerését. Maga az anyanyelvi nevelés nem egy a tantárgyak között, hanem valamennyi elsajátításának is alapja, feltétele; az anyanyelvi nevelés a nevelés kötőanyaga: "A személyiség önkifejezésének és önmegvalósításának mértéke és színvonala, környezetére gyakorolt hatásának jellege és minősége elválaszthatatlan egységben van az anyanyelvi kultúrával" (Szebenyi Péterné: Az anyanyelv mint személyiségformáló tényező. Magyar Nyelvőr CIV., 210.). Vissza

Tartalom

Bevezető 5
Óraleírások
1. Mit tegyünk az első nyelvtanórán? 8
2. Ismétlés 10
3. Az egyszerű mondatra vonatkozó ismeretek 12
4. Összefoglaló óra: A mondatok szerepe beszédünkben és írásunkban 13
5. Tanév eleji felmérés 16
6. A felmérés értékelése 17
Szófajok
7. Mit jelentenek a szavak? 18
8. A szófaj fogalma 21
9. Gyakorlóóra 23
A főnév
10. A főnév fogalmának kialakítása 26
11. gyakorlóóra: Keresd a főnevet! Felmérési és megnevezési gyakorlatok 29
12. A főnév fogalmának pontosítása 30
13. Gyakorlóóra: Főnevek felismerése, helyesírása, helyes ejtése 32
14. A tulajdonnév és a köznév fogalma, helyesírásuk 34
15. A tulajdonnév fajtái 36
16. Keresd a főnév toldalékait! 38
17. A főnév témakörének összefoglalása 40
Az ige
18. Szavak csoportosítása jelentésük szerint. Az ige megkülönböztetése a főnévtől 43
19. Az ige fogalmának kialakítása 45
20. Gyakorlóóra 46
21. Gyakorlóóra: Az igék felismerése 50
Folytatás a 15. füzetben

Galgóczy Lászlóné

Galgóczy Lászlóné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Galgóczy Lászlóné könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A Tanító 14. A Tanító 14. A Tanító 14. A Tanító 14. A Tanító 14.

A borító foltos, néhány lapon ceruzás jelölés látható.

Állapot:
1.180 ,-Ft
6 pont kapható
Kosárba