1.062.618

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Public Relations a hadseregben

A honvédség kommunikációjának szervezése

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Magyar Honvédség
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 284 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 13 cm
ISBN: 963-327-371-4
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A PR-szakemberekre az elektronikus fundamentalizáció korában jelentős szerep vár a magyar honvédségnél is, erről győzi meg olvasóit könyvében a szerző. De nemcsak meggyőzi, hanem alkalmazhatóan összegzi a szinteket, helyzeteknek megfelelő technikákat. Egy képességalapú haderőben a kommunikációs képességre is szükség van, a stratégiák és a hozzájuk való viszony alakítása szempontjából, különösen most, hogy a honvédség "átlépte" az önkéntes haderőre történő átállás küszöbét.
Magyarország jelenleg az Európai Unióhoz való csatlakozás előtt áll. Európa fejlettebb országaiban a sikeralapú kommunikáció az elvárt, az elfogadott, melynek összetevői a magas önértékelésre épülő önbizalom, az energikus aktivitás, valamint nívós értékek. A könyv korszerű szemléletének fókuszában az önbizalommal rendelkező, informált, jó teljesítményekre képes, sikeres szervezeti ember áll, akire nagy szükség van a védelmi szférának. A minőségben új hadsereg ugyanis a kommunikációval menedzselt önkéntes haderő... Tovább

Fülszöveg

A PR-szakemberekre az elektronikus fundamentalizáció korában jelentős szerep vár a magyar honvédségnél is, erről győzi meg olvasóit könyvében a szerző. De nemcsak meggyőzi, hanem alkalmazhatóan összegzi a szinteket, helyzeteknek megfelelő technikákat. Egy képességalapú haderőben a kommunikációs képességre is szükség van, a stratégiák és a hozzájuk való viszony alakítása szempontjából, különösen most, hogy a honvédség "átlépte" az önkéntes haderőre történő átállás küszöbét.
Magyarország jelenleg az Európai Unióhoz való csatlakozás előtt áll. Európa fejlettebb országaiban a sikeralapú kommunikáció az elvárt, az elfogadott, melynek összetevői a magas önértékelésre épülő önbizalom, az energikus aktivitás, valamint nívós értékek. A könyv korszerű szemléletének fókuszában az önbizalommal rendelkező, informált, jó teljesítményekre képes, sikeres szervezeti ember áll, akire nagy szükség van a védelmi szférának. A minőségben új hadsereg ugyanis a kommunikációval menedzselt önkéntes haderő lesz.
A címben vállalt sokrétű témát a szerző pontosan tagolva, szisztematikusan fejti ki, jól megragadva a magyar honvédség szempontjából a sajátosságokat. A kidolgozás minőségi jellemzői, valamint a funkcionális hasznosság, a magyar és a külföldi kutatási eredmények számbavétele révén a kézikönyvben foglaltak azonban messze túltmutatnak a hadsereg keretein: célszerű ismereteket nyújtanak mind a civil társadalom PR-szakembereinek, mind a téma iránt érdeklődőknek.
Vissza

Tartalom

Előszó9
A kommunikáció elméleti alapjai11
A Public Relations fejlődéstörténete11
A Public Relations nemzetközi fejlődése11
A PR hazai fejlődése13
A hazai PR megjelenésének szükségessége14
A PR szakma hazai kibontakozása15
A korszerű "PR-rel" szemben támasztott követelmények16
A demokratikus PR és a diktatórikus politikai propaganda megkülönböztetése18
A PR meghatározása18
A demokratikus rendszerek PR-tevékenységének alapelemei és jellemzői20
A Public Relations, a marketing és a reklám viszonya és elhatárolódásai26
A Public Relations jelentésértelmezése és definícói27
A PR tartalma28
A PR definíciói (a legfontosabb meghatározások)28
A Public Relations tevékenység interdiszciplinaritása30
Kommunikációelméleti alapismeretek30
A kommunikáciió definíciói és jellemzői31
A kommunikáció fajtái, típusai35
Véleményirányítók, (véleményvezérek) szerepe a kommunikációban39
A honvédség kommunikációs alrendszere a társadalmi kommunikáció rendszerében42
A honvédség kommunikációjának szükségessége a katonai vezetés gyakorlatában43
A honvédség kommunikációjának algoritmikus rendszere47
A Corporate Identity, a Corporate Image, illetve a szervezeti filozófia és kultúra jelentésértelmezése és összefüggései48
A Magyar Honvédség identitása, szervezeti filozófiája és kultúrája52
A PR általános célja, feladata, helye, szerepe a Magyar Honvédség rendeltetésének megvalósítása érdekében64
A honvédségi PR-munka tervezésének folyamatrendszere65
A honvédségi PR-munka tervezésének tartalmi és idősíkjai65
A honvédség belső kommunikációjának elvi és gyakorlati kérdései65
A honvédség belső kommunikációjának célja75
A "humánorientált" vezetési stílus elemei84
A honvédség belső kommunikációjának irányultsága és célcsoportjai103
A honvédség belső kommunikációjának rendszerének hálózata és csatornái108
A formális és informális kommunikációs hálózat és csatornáinak jellegzetes gyakori hibái108
A honvédség belső kommunikációjának módszerei, formái és eszközrendszere113
Kinek a feladata és felelőssége a belső kommunikáció?118
A honvédség külső kommunikációjának elvi és gyakorlati kérdései123
A külső kommunikáció célja123
A honvédség külső kommunikációjának célcsoportjai és jellemzői125
A honvédség külső kommunikációs rendszerének hálózata és csatornái128
A honvédség külső kommunikációs tevékenységének módszerei, munkaformái és eszközrendszere131
A legismertebb személyes, csoport- és tömegkommunikációs módszerek és formák133
A külső kommunikáció legismertebb eszközei139
A honvédség külső kommunikációjának gyakorlata143
A média hatalma143
A média és a katonai szervezetek kapcsolatának szükségessége144
A hatékony kommunikációs stratégia megvalósítása148
Hogyan közelítsük meg a médiát? Gyakorlati tanácsok a sikeres médiakapcsolatokhoz 21 pontban. A vezetők felkészítése a "sajtószereplésre"151
A kríziskommunikáció167
A kríziskommunikáció szükségessége167
A krízisek kezelése169
A kommunikáció szerepe a krízisek megoldásában170
Gyakorlati tanácsok a krízisek menedzseléséhez174
Kommunikáció minősítet helyzetekben179
A Honvédelmi Minisztérium (HM) és a Magyar Honvédség (MH) egyes vezetési szintjein megoldandó kommunikációs feladatok187
A HM és az MH menedzsmentje, (felső vezetési) és PR szervezeti egység szintjén megoldandó feladatok187
A HM és a honvédség kommunikációs tevékenységének felsőszintű részletes feladatai188
A Magyar Honvédség középvezetési szintjén megoldandó kommunikációs feladatok197
A honvédség csapattagozat szintjén megoldandó kommunikációs feladatok199
A PR-munka továbbfejlesztésének lehetőségei201
Az elgondolások megvalósításához szükséges további lépések, döntési alternatívák202
Megoldásra váró fő feladatok203
Konklúzió205
Függelék206
Felhasznált irodalom283

Galambos Béla

Galambos Béla műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Galambos Béla könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem