1.063.236

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kétciklusú képzés kezdetei

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: PH Felsőoktatási Kutatóintézet Igazgatója
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 122 oldal
Sorozatcím: Felsőoktatás és munkaerőpiac
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN: 978-963-404-414-7
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A bolognai folyamat keretében az európai felsőoktatási rendszer változásaihoz illeszkedve a hazai felsőfokú képzés is átalakul. A hagyományos duális rendszert, azaz az egyetemi és főiskolai... Tovább

Előszó

A bolognai folyamat keretében az európai felsőoktatási rendszer változásaihoz illeszkedve a hazai felsőfokú képzés is átalakul. A hagyományos duális rendszert, azaz az egyetemi és főiskolai képzésen nyugvó felsőoktatást a 2006/07'es tanévtől kezdve fokozatosan felváltja a többciklusú képzés, melynek egymásra épülő szakaszai a következők: alapszak (A/Bachelor, BSc vagy BA), mesterszak (M, MSc vagy MA), doktori képzés (D, PhD vagy DLA).
Néhány szakon, illetve néhány intézményben - kísérleti jelleggel - már 2005'ben (sőt egyes helyeken egy évvel korábban) bevezették az alapszakokat. Kutatásunk során ezeket az intézményeket vizsgáltuk. Célunk volt feltárni a kétciklusú képzés bevezetésének időszakát, az intézményi szerkezetváltozás folyamatát, és megkíséreltük elemezni az eddigi tapasztalatokat néhány kiválasztott kar vezetőjével folytatott interjú alapján. Vizsgálatunk célja volt továbbá egy hallgató kérdőív segítségével bemutatni a hallgatók tanulási és munkaerő-piaci aspirációt, illetve azt, hogy az új képzés milyen mértékben segíti, vagy éppen nehezíti tanulási és munkával kapcsolatos elvárásaiknak, terveiknek a teljesülését. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 7
TOMASZ GÁBOR
A BOLOGNAI TÍPUSÚ KÉPZÉS BEVEZETÉSE A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK
SZEMSZÖGÉBŐL
Bevezetés 11
A vizsgálat célja, módszerek 12
Interjúalanyok 13
Szakok csökkentése 15
Előmunkálatok 17
Korai bevezetés 20
Mesterszakok 22
BSc-MSc-átmenet, átjárhatóság 28
Munkaerőpiac 30
Felsőfokú szakképzés 34
Irodalom 37
Melléklet 38
GÁBOR KÁLMÁN - SZEMERSZKI MARIANNA
BSC-HALLGATÓK 2005/2006
Oktatási expanzió, előnyök és hátrányok 41
A BSc-képzésre jelentkezők és felvettek 44
A BSc-hallgatók demográfiai adatai 50
Szakválasztás - a jelentkezés gyakorisága - felvételi pontszámok 52
A továbbtanulást befolyásoló tényezők 56
A hallgatók társadalmi háttere 65
A szülők iskolázottsága 65
A szülök osztály-hovatartozása 67
Az iskolai életút 71
Iskolai háttér 71
Nyelvtudás, nyelvismeret 72
A hallgatók fogyasztói státusza - fogyasztói életforma 75
Bevételek és kiadások szerkezete 75
Tervek a BSc után 79
Összefoglalás 83
Irodalom 85
FÜGGELÉK
1. sz. Függelék 89
2. sz. Függelék 108
3. sz. Függelék 112
4. sz. Függelék 117
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A kétciklusú képzés kezdetei A kétciklusú képzés kezdetei A kétciklusú képzés kezdetei

A borító kissé töredezett. A gerinc javított.

Állapot:
980 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba