1.062.046

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Drámajátékok

Bevezetés a drámapedagógiába

Szerző
Szerkesztő
Fotózta
Budapest
Kiadó: Helikon Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 333 oldal
Sorozatcím: Helikon Universitas-Színháztudomány
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 18 cm
ISBN: 963-208-599-X
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

E könyv első változata - a visszajelzések szerint - sokakakt segített hozzá az első drámajátékos lépések megtételéhez. Mostani formájában, kibővítve, húsz évet fog át az életemből, s személyes szakmai kalandom dokumentumává lett az ezredfordulóra.
Első fejezeteiből látható, hogyan is kezdődött nálunk a legújabb kori hídverés színjáték és nevelés között, s hogy milyen problémákkal küszködtünk, milyen stílusban dolgoztunk eleinte. Utolsó fejezetei pedig már abban az időben íródtak, amikor a drámapedagógia ismertté és elismertté lett Magyarországon is, mi több, hivatalosan használható módszerré vált a közoktatásban és a nevelőképzés sok intézményében is. S bár ma is kezdők számára hasznos igazán, segítséget adhat a menet közben elbizonytalanodóknak is.
Számomra soha nem egy technika vagy egy drámaforma tökéletes kivitelezése volt a fontos, hanem az élő emberi pillanat, a jelen idejű találkozás létrehozása és teljes megélése. Soha nem egy szabálynak való megfelelés vezetett, hanem a... Tovább

Fülszöveg

E könyv első változata - a visszajelzések szerint - sokakakt segített hozzá az első drámajátékos lépések megtételéhez. Mostani formájában, kibővítve, húsz évet fog át az életemből, s személyes szakmai kalandom dokumentumává lett az ezredfordulóra.
Első fejezeteiből látható, hogyan is kezdődött nálunk a legújabb kori hídverés színjáték és nevelés között, s hogy milyen problémákkal küszködtünk, milyen stílusban dolgoztunk eleinte. Utolsó fejezetei pedig már abban az időben íródtak, amikor a drámapedagógia ismertté és elismertté lett Magyarországon is, mi több, hivatalosan használható módszerré vált a közoktatásban és a nevelőképzés sok intézményében is. S bár ma is kezdők számára hasznos igazán, segítséget adhat a menet közben elbizonytalanodóknak is.
Számomra soha nem egy technika vagy egy drámaforma tökéletes kivitelezése volt a fontos, hanem az élő emberi pillanat, a jelen idejű találkozás létrehozása és teljes megélése. Soha nem egy szabálynak való megfelelés vezetett, hanem a kifejezés izgalma csalt előre. Egy drámatanár a helyzetfelismerésben s a játszók helyzetbe hozásában erős igazán. Végül is az számít, miként lehet egy helyzetet, egy figurát, egy művet vagy akár egy problémát arrar használni, hogy annak ürügyén, annak játékos, gyakorlati elemzése során megtanítsunk, megértessünk és megéreztessünk valamit a világból s az élő emberi közösség semmihez nem hasonlítható jelenségeiből. Vissza

Tartalom

Előszó a negyedik kiadáshoz7
Bevezető9
Érzékszervi finomítás15
Látás21
Hallás30
Ízlelés32
Szaglás33
Tapintás34
Megőrzés és újrateremtés35
Emlék és fantázia37
Vituális, motorikus, verbális emlékezet edzése37
Fantáziajátékok40
Bevezető játékok kicsinyeknek41
Fantáziajátékok nagyobbaknak42
Ritmusjátékok45
Ritmusérzék finomítása kicsiknél45
Kicsiknek49
Nagyoknak50
Ügyességi játékok50
Térhasználat, tájékozódás54
A tér anyaga57
Helyzetfelismerés és döntés60
Utánzó játékok alapfokon61
Utánzó játékok, gyakorlatok kicsinyeknek62
Alapozó játékok nagyobbaknak és felnőtteknek63
Még néhány gyakorlat64
Erőgyűjtés és figyelem-összpontosítás67
Bemelegítő játékok kisebbeknek70
Önérzékelés és partnerészlelés74
Testhelyzet-megfigyelő gyakorlatok74
Testmozgást megfigyelő gyakorlatok75
Bemelegítő gyakorlatok nagyobbaknak75
Lazítás és feszítés78
Gyerekekkel78
Általános lazító gyakorlatok79
Légzés, hangadás, kiejtés - előgyakorlatok81
Koncentrációs játékok86
Kapcsolatteremtés és bizalom89
Néhány játék gyerekeknek89
Serdülőknek vagy idősebbeknek90
"Vakjátékok"93
Koncentrációs és csoportdinamikai gyakorlatok94
Üzenetváltás97
Üzenetek - szavak nélkül99
Arcjáték100
Tekintet101
Gesztusok103
Testtartás104
Távolságtartás105
"Emblémák"106
Rejtett üzenetek107
Összetett kommunikációs játékok108
Kicsiknek108
Tizenegy-tizenkét éves kortól109
Nagyoknak110
Mindenkinek114
Rögtönzés117
Indítás120
Az indítás gyakorlatai120
Légy jelen!122
Történetek a rongyoszsákból122
Tartsd a szabályokat!123
Szólalj meg!128
A kreativitás és a spontán beszédkészség fejlesztése134
A beszédre késztetés játékai136
Abba ne hagyd!136
Ne nézz ki! - Tartsd a kapcsolatot!141
Gyerekeknek szóló gyakorlat142
Felnőtteknek szóló gyakorlat143
Ügyelj a térre!145
Építsd a cselekményt!146
Diaképek147
Körmesék minden változatban147
Reklámkészítés150
A gyors reakció előhívása151
Tulajdonságok154
Ne hazudj!155
Sűríts!157
Közös dramatizálás159
Mesék és játékok162
Ezópus: A róka és a szőlőfürt162
Két kecske találkozott egy pallón163
Grimm: Lusta Henrik165
A rest leány169
A kiskondás172
A közös dramatizálás fázisai175
A "mintha" birodalma179
Szerepek, játékok, szerepjátékok181
A dramatikus játék a játékok sorában183
A dramatikus viselkedés alakulása186
A dramatikus viselkedés repertoárja189
Nyilvánosság előtt?191
A drámajátékok vezetése194
Alkalmazott drámajátékok197
Kultúrtörténeti délutánok199
Feljegyzések az Erdélyi utcából199
Életjátékok az osztályfőnöki órákra213
Harmadik osztály215
Negyedik osztály216
Ötödik osztály217
Hatodik osztály218
Hetedik osztály219
Nyolcadik osztály220
Drámaépítés improvizációval223
A kollektív dráma születése225
Aki bújt, aki nem (forgatókönyv)231
Felnőttek között248
Bevezető játékok250
Vitaindító szerepjátékok - szociodráma252
Drámajáték az iskolában259
A drámajátékok alkalmazása során felállítható általános követelmények261
A pedagógus mint rendező275
A képzésekről278
Produkció nélkül vagy produkcióval?279
Színházi nevelés?280
Produkciókészítés és nevelőmunka282
A közvetítés vállalása283
Úton287
A találkozás tanítása, avagy színház és dráma a nevelésben289
Világkonferencia Ausztráliában. Dráma - színház - nevelés, 1995296
"Néphagyomány és drámapedagógia avagy kézfogás a keresztúton"299
Közel Afrikához. III. IDEA Világkonferencia, 1998, Kenya, Kisumu311
Felhasznált irodalom314
Irodalomjegyzék315
Irodalomjegyzék az 1983-1993 között megjelent művekről320
Játékgyűjtemények (1983-1993)323
Válogatás az 1993-1999 között megjelent könyvekből324

Gabnai Katalin

Gabnai Katalin műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Gabnai Katalin könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem