1.067.056

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szemelvénygyűjtemény a mozgásfogyatékos gyermekek integrált neveléséhez, oktatásához

Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola Szomatopedagógiai Tanszék

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 120 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal. Tankönyvi szám: J12-253.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A szemelvénygyűjtemény a mozgásfogyatékosok integrált neveléséhez, oktatásához összeállított segédanyag. Válogatásunk jórészt az UNESCO által megjelentetett „Children with Severe Cerebral Palsy"... Tovább

Előszó

A szemelvénygyűjtemény a mozgásfogyatékosok integrált neveléséhez, oktatásához összeállított segédanyag. Válogatásunk jórészt az UNESCO által megjelentetett „Children with Severe Cerebral Palsy" című (szerkesztette: Henning Rye-Miriam Donath-Skjorten, 1989-) kiadvány alapján készült. Ennek témája elsősorban a CP-s (cerebrálparetikus - agykárosodásról, illetve a központi idegrendszer károsodásából eredő különböző jellegű bénulások miatt mozgáskárosodott, mozgásfogyatékos - a ford.) gyerekek integrációjának kérdéskörét dolgozza fel, illetve külön cikkben foglalkozunk a pedagógusképzés során felmerülő speciális igényekkel, megváltozott feltételekkel.
Annak ellenére, hogy a cikkekben - más oktatási rendszer talaján - felvetett problémák részleteikben eltérhetnek a Magyarországon felmerülő kérdésektől, úgy gondoljuk, hogy ezek az írások gyakorlat-orientáltságuk miatt konkrét segítséget nyújthatnak. Ezen túl olyan szemléletmódot adnak át az olvasónak, melyet szükségszerűen feltételez az épek és fogyatékosok eredményes együttnevelése.
Szándékunk szerint a gyűjtemény segítséget nyújt azoknak a szomatopedagógusoknak, akik - az utazótanári szakszolgálat keretein belül, vagy valamely integrációt felvállaló intézményhez kötötten - a korábbi gyógypedagógiai gyakorlattól némiképp eltérő körülmények között végzik munkájukat. A megváltozott szakmai feladatok mellett állandó együttműködésre van szükség az osztályt tanító pedagógus és a segítő szakember között. Fontos, hogy a gyógypedagógus - az adott gyermekre adaptált - konkrét segítséget nyújtson az osztálytanítónak. Reméljük, hogy gyűjteményünk gyakorlati jellegével ezt elősegíti. Vissza

Tartalom

Bevezető 7
A cerebrálparetikus gyermekek tanulási zavarai
(G.G. Corneliussen,M. Lund.E. Nilsen) 9
Olvasáskészség (J. Fiveland) 26
Az ICP-s gyermekek írászavarainak leküzdése
(G.G. Corneliussen) 46
Matematikatanítás (G.G. Corneliussen) 57
Oktatási eszközök (G.G. Corneliussen,M. Lund,E. Nilsen) 82
Irodalomjegyzék I. 96
Mozgásfogyatékos gyermekek és fiatalok iskolai integrációjában
résztvevő szakemberek képzése (M. Ortmann) 98
Irodalomjegyzék II. 117
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Szemelvénygyűjtemény a mozgásfogyatékos gyermekek integrált neveléséhez, oktatásához Szemelvénygyűjtemény a mozgásfogyatékos gyermekek integrált neveléséhez, oktatásához Szemelvénygyűjtemény a mozgásfogyatékos gyermekek integrált neveléséhez, oktatásához

A lapélek enyhén foltosak. Az előlapon tulajdonosi pecsét található.

Állapot:
3.480 ,-Ft
17 pont kapható
Kosárba